Controleer nu of je alles goed hebt vastgedraaid en of je niks vergeten bent.
Plaats nu eerst de ring over de primaire versnellingsbak-as:



Nu kan je het koppelingshuis plaatsen met eerst de bus over de as heen.

Bij een oud type blok (met de, in totaal, 3-delige koppeling) plaats je nu over het uitstekende gedeelte van de grote bus een koperen ring.
Daarna komt er een dikke, metalen ring overheen en vervolgens de bodemplaat van de koppeling.

Bij een nieuw type blok komt er alleen een metalen ring alvorens de bodemplaat te plaatsen.
Hierna kan dit worden vastgemaakt op de as met behulp van een ring en een moer:



Gebruik nu een oude doek en steek deze tussen het primaire tandwiel en het koppelingshuis en gebruik de zelfgemaakte stalen tussenplaat met handvat om de koppeling te blokkeren als je de moer vastdraait.

Aandraaimoment 45 Nm.

Plaats nu het korte deel van de koppelingsstift (met de platte bovenkant) en de platen.
Er gaan twee gevoerde platen en 1 metalen plaat in de koppeling:







Tip: Om slippen te minimaliseren kan je achter de andere platen nog een stalen plaat plaatsen.

Meet nu eerst je veren op. Deze moeten onbelast 34mm lang zijn. Als dit niet het geval is dan moet je ze vervangen.
Vervolgens plaats je het koppelingsdeksel, de veren en de schroeven of bouten.

Aandraaimoment 6 Nm.



Je koppeling is nu gemonteerd.

Ga naar stap 20: ontsteking plaatsen

 

cron