Nu de koppelingskant voltooid is kan je de ontsteking gaan plaatsen.

Tip: Zorg dat je bij een revisie de contactpunten (richt contactpunten ALTIJD goed uit, ze zijn uit de fabriek meestal al scheef) en de condensator vervangt, dit voorkomt verassingen achteraf.

Plaats de ontsteking in het carter en schroef hem vast met de 2 verzonken sterbouten (zorg dat de keerring over het lager eerst geplaatst is!):



Vervolgens plaats je de spie in de spiebaan op de krukas:



Nu kan je het vliegwiel voorzichtig eroverheen schuiven, let hierbij goed op dat de spie niet eruit schuift en dat hij goed in de spiebaan op het vliegwiel zit!
Nu plaats je de veerring en de moer en draai je ze vast door de krukas te blokkeren door een oude doek tussen het primaire tandwiel en de koppeling te doen of door de stang door de drijfstang (met 2 blokjes hout of door een extra primair tandwiel tussen het primaire tandwiel en de koppelingskorf te klemmen).

Aandraaimoment 50 Nm.

Nu is je ontsteking gemonteerd:



Ga naar stap 21: voortandwiel plaatsen