FS1 Meeting 2013 - England VS Holland

Kondig hier ritten en/of beurzen aan
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

FS1 Meeting 2013 - England VS Holland

Bericht door Tombo »

Naar aanleiding van een aantal PM's van NAT666 start ik dit topic. (Ik zie mezelf trouwens niet als organisator, maar het lijkt me handig om alvast het e.e.a. centraal te bespreken/vast te leggen )

Afgelopen meeting in Brighton zijn we bijzonder gastvrij ontvangen door onze Engelse vrienden. Al vlug kwam ter sprake dat hun ook wel eens het vasteland willen bezoeken om daar een FS1 meeting bij te wonen. Nou, dat moet te regelen zijn lijkt mij ;)
Omdat de Engelse vrienden al vrij vroeg hun vakantie moeten inplannen, lijkt het me handig om met z'n allen eens te bespreken wat precies de opties zijn voor volgend jaar. Let op, het gaat dus om een meeting in de zomer van 2013!
Zoals ik heb vernomen willen ze met een +/-30 man onze meeting bezoeken! Best veel dus. Wat moeten we op korte termijn weten:
-Datum
Geopperd is een datum in eind augustus. Dit komt voor de Engelsen het beste uit. Tevens hebben we dan ook kans op het mooiste weer ;)

-Camping/plaats
Ik zie zelf denk ik 2 opties, namelijk:
*Meeting in Maasbracht:
Pluspunten:
Camping is makkelijk geregeld, plek genoeg

Minpunten:
Lastiger een rit te regelen (?)

*Meeting in Milsbeek/omgeving
Pluspunten:
Een groot aantal leden kent de omgeving, dat is makkelijk voor een toerrit met veel vreemde mensen (in Nederlander die mogelijk verdwaald vindt de weg wel, een Engelsman minder snel). De toerrit zou ik wel weer kunnen uitzetten samen met Mitchel, Tumsa en wat andere mensen.
Interessante omgeving (denk ik. Als in, bezienswaardigheden die voor Engelsen interessant zijn, gevarieerd landschap.)

Minpunten:
Nog geen geschikte camping bekend
Voor de Nederlandse leden een bekende omgeving

Als iemand nog andere geschikte locatie's weet, post ze!


Ik denk dat we als eerste met z'n allen een datum moeten kiezen, ook al is het nog ver weg. Hierbij is ook de input van de Engelse leden van belang.
Mogelijke data:
-17 & 18 augustus
-24 & 25 augustus
-31 augustus & 1 september
-7 & 8 september
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Als je het toch pas in augustus doet, zou ik er voor kiezen om het zo vroeg mogelijk te doen. Dan heb je meer kans op beter weer..
Als je het nu al doorgeeft, kunnen de Nederlanders er ook rekening mee houden. Niet veel mensen zullen nu al iets gepland hebben.

Denk dat omgeving Milsbeek wel leuk is voor de Engelsen. Dan ook stukje door Duitsland, dan hebben ze meteen nog een land gehad (en klinkt verder weg ;)). En inderdaad mooie omgeving met gevarieerd landschap.

Of ergens in Limburg tegen de Duitse grens / richting Maastricht-Aken aan. Die omgeving heeft wel iets meer te bieden dan omgeving Maasbracht.
Hoewel die camping in Maasbracht inderdaad wel erg geschikt is..

Misschien kun je die eigenaar in Maasbracht vragen of hij een soortgelijke camping in NO Limburg weet?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Eerst maar iemand vinden die dit allemaal wil organiseren.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Jeti schreef:Als je het toch pas in augustus doet, zou ik er voor kiezen om het zo vroeg mogelijk te doen. Dan heb je meer kans op beter weer..
Als je het nu al doorgeeft, kunnen de Nederlanders er ook rekening mee houden. Niet veel mensen zullen nu al iets gepland hebben.

Denk dat omgeving Milsbeek wel leuk is voor de Engelsen. Dan ook stukje door Duitsland, dan hebben ze meteen nog een land gehad (en klinkt verder weg ;)). En inderdaad mooie omgeving met gevarieerd landschap.

Of ergens in Limburg tegen de Duitse grens / richting Maastricht-Aken aan. Die omgeving heeft wel iets meer te bieden dan omgeving Maasbracht.
Hoewel die camping in Maasbracht inderdaad wel erg geschikt is..

Misschien kun je die eigenaar in Maasbracht vragen of hij een soortgelijke camping in NO Limburg weet?

Het zuiden van Limburg is idd ook mooi. B.v. de Mergelland-route. Alleen denk ik dat je daar, zeker als het mooi weer is, op een zaterdag meer aan het stilstaan bent als aan het rijden, het is daar altijd superdruk (wat ik zo lees).
Opzich heb je weertechnisch gezien gelijk, maar ik denk dat veel mensen begin augustus (nog) op vakantie zijn, en niet iedereen kan het denk ik thuis verkopen om naar een brommerrit te gaan i.p.v. vakantie (begin augustus heeft volgens mij heel Nederland sowieso schoolvakantie

marco schreef:Eerst maar iemand vinden die dit allemaal wil organiseren.

Ik denk niet dat 1 iemand dit alleen kan organiseren, ik denk dat de organisatie vanzelf gevormd wordt :) Als we b.v. naar Milsbeek gaan wil ik wel met een paar gasten de rit verzorgen.
Swizzer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 514
Lid geworden op: 26 nov 2010, 16:00
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swizzer »

Begin september zou ik zeggen. Ik denk dat je gelijk hebt dat er mensen zijn die hun vakantie niet dusdanig kunnen (mogen?) aanpassen voor een brommerweekend :?
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Dat is waar, aan de andere kant is Limbo II ook erg goed bezocht geweest in augustus. Hoe meer richting september, hoe meer andere verplichtingen iedereen weer krijgt.. Ook mensen richting school enzo. En mensen weer aan het werk..

Als ze toch op donderdag al komen, kan de rit ook op vrijdag toch..
En dan op zaterdag nog een ritje.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Beter eind augustus
Dan zijn alle bouwvakvakanties voorbij en zijn de scholen nog niet echt begonnen

Als je kijkt naar de lokatie zal ik de voorkeur geven aan Maasbracht:
Leuke kroeg
Fijne omgeving, alles mag
Veel plek (de engelsen zullen met caravans en campers komen)
Best wel bezienswaardigheden :Thorn, Roermond etc

Milsbeek is onzeker hoe de camping er uit gaat zien
1978 chroom 60 cc
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Op zoek gaan naar een camping in milsbeek kan ook
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rob-w-c
500km gereden
500km gereden
Berichten: 622
Lid geworden op: 10 okt 2009, 22:18
Locatie: Papendrecht

Bericht door rob-w-c »

Alles is mogelijk natuurlijk, maar ik denk dat je ze er ook op moet wijzen dat er hier niet zo hard gereden kan worden als in engeland.
En als ik mag kiezen ga ik toch voor maasbracht bijna alles is daar mogelijk, en zeker met zo,n grote groep ons zelf nog niet meegeteld. :roll:
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Eind augustus is inderdaad het beste, ga je te vroeg, zitten de meesten op vakantie, ga je te laat idd teveel met werk/school.

Een camping zoals maasbracht of iets waar hetzelfde kan en mag is ideaal ;)

edit: En limburg heeft nog veel meer te bieden dan wij jullie hebben kunnen laten zien.
We hadden een super rit door zuid limburg, maar door het weer (de laatste keren) is het er niet van gekomen. En de eerste keer hadden we het weer mee, maar hadden sommige brommertjes daar geen zin in ;) maar die rit met 50 man+ is wss te lang ;)
NAT 666
100km gereden
100km gereden
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 mei 2012, 10:23
Locatie: Norfolk / England

Bericht door NAT 666 »

Well lads - how is it all going ? have you come up with some dates in August 2013 to give us yet ? 8)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

laars and tom are busy with it. :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

ginofs1 schreef:laars and tom are busy with it. :wink:


Mistake Gino! Its Mitchel. and. Tom
1978 chroom 60 cc
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

:shock:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

kunnen we deze week een datum prikken?
ze moeten het snel weten!!!
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie