start, 2F2 opbouw project.

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 08 jul 2019, 06:44

Gisteren de nieuwe Alu cilinder van Sjon eronder gezet. Ik moet zeggen dat het gedrag weg veel lijkt op de 2F2 cilinder, dus ik ben blij, ook best veel koppel onder in.

Maar ja ik rij 10 mm dus met 45, 50 geen racer ;) Ik ben ook gelijk over gegaan op Triboron, ik ben gelijk maar 22 Km gaan rijden , niets aan de hand met 1:100! Hier meer mensen ervaring met Triboron?
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor Leon H. » 08 jul 2019, 21:10

Rij nu anderhalf jaar met Triboron en dat bevalt prima.
Met m'n meest gebruikte Sheriff heb ik nu ongeveer 700 km. gereden met Triboron.
In het begin merkte ik alleen de afname van rook en stank, maar na ongeveer 200 km. kreeg ik steeds meer de indruk dat het blokje soepeler loopt.
Wellicht inbeelding, maar ik heb het volste vertrouwen in dit produkt.
Avatar gebruiker
Leon H.
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:08
Woonplaats: Sevenum (Lb)

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 10 jul 2019, 19:10

Mooi om te horen, wat ik wel spannend vond is 1:100 mengen. Maar hij loopt gewoon, nu al 60 km, merk er verder niets van.

Er zat nog een beetje benzine in met meng, dus rookte hij nog wat.

Wat ik zo lees, heeft Triboron inderdaad de eigenschap om wrijving te verminderen, dus alles zou inderdaad soepeler moeten lopen.

Tot nu toe alles goed! Ik post weer als er meer kilometers op heb zitten.

Trouwens zit er onder je Sheriff een alu cilinder of gewoon gietijzer in combi met Triboron en oliepomp?
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor Leon H. » 10 jul 2019, 21:49

Originele fs1-cilinder (3E8).

Oliepomp is afgekoppeld.
Lijkt me ook niet logisch Triboron via de oliepomp toe te voegen. Niet alleen vanwege de mengverhouding maar ook omdat Triboron veel dunner is dan de standaard tweetaktolie.
Ben trouwens wel benieuwd of het technisch mogelijk is om Triboron in de juiste verhouding via de (standaard-)oliepomp te vermengen.
Avatar gebruiker
Leon H.
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:08
Woonplaats: Sevenum (Lb)

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 11 jul 2019, 06:24

Je kan de pomp afstellen wat ik weet met schijfjes. 1:100 zou moeten kunnen. Ik weet alleen inderdaad niet of die pomp geschikt is voor dunnere vloeistoffen.
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 13 jul 2019, 08:08

Blijkbaar heb je ook een Triboron voor oliepompen, die zo ter vervanging kan van de 1:50. Nog makkelijker.
https://www.future2green.eu/triboron-2- ... meermiddel

Lijkt mij dat de 2 takt injectie formule dan prima kan.
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor Leon H. » 14 jul 2019, 07:32

Bedankt voor de tip, P@trick.
Zal me eens gaan verdiepen in het afstellen van de oliepomp.
Als ik overtuigd ben van de juiste werking van de pomp, dan durf ik best Triboron in het olietankje te gooien.
Ik laat het je weten als het zover is.
Avatar gebruiker
Leon H.
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:08
Woonplaats: Sevenum (Lb)

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor Leon H. » 14 jul 2019, 07:32

Bedankt voor de tip, P@trick.
Zal me eens gaan verdiepen in het afstellen van de oliepomp.
Als ik overtuigd ben van de juiste werking van de pomp, dan durf ik best Triboron in het olietankje te gooien.
Ik laat het je weten als het zover is.
Avatar gebruiker
Leon H.
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:08
Woonplaats: Sevenum (Lb)

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 19 aug 2019, 09:08

Mijn kickstart pakt zeer slecht, niet mee vervangen, ging al genoeg geld in zitten, dom natuurlijk want nu moet het alsnog :oops:
(En hij werkte, alleen in de maanden erop trapte ik er door heen)

Kan ik er makkelijk bij als ik de Carter kap eraf haal en de koppeling laat zitten? Ik verwacht dat er een veer slap is..

Wat is het meestal als de kickstarter niet pakt?

Iemand suggesties?
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor NIX » 19 aug 2019, 11:34

Alleen kap eraf is zat. Veer onthaken en je trekt de kickas er zo uit. Geen idee waarom je tandwiel niet gewoon opzij schuift. Mogelijk gewoon slijtage of een verkeerde combinatie van delen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10230
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 19 aug 2019, 14:36

NIX schreef:Alleen kap eraf is zat. Veer onthaken en je trekt de kickas er zo uit. Geen idee waarom je tandwiel niet gewoon opzij schuift. Mogelijk gewoon slijtage of een verkeerde combinatie van delen.


Bedankt!!
Blok kan er onder blijven toch? Heb ik dan genoeg ruimte om de kap eraf te halen?

Slijtage.. moet even kijken, deze onderdelen zaten erin, heb zelf geen andere combinatie gemaakt. Koppelingshuis zat toen wel al los toen ik blok kocht, ik ga het zien ...
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor NIX » 19 aug 2019, 15:23

Tussentandwiel kan ook verkeerd zitten, dan moet de koppeling er wel af. Maar kijk eerst maar eens hoe de kickas is opgebouwd.

Om de kap te demonteren moeten de uitlaat en rempook eraf en rechter trapper weggedraaid, dan kun je overal lekker bij. Als er een steppenbalk zit moet die eraf. Luchtfilter moet open zodat het rubber op de kap kan blijven zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10230
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 03 sep 2019, 19:50

Koppelingskap is er af, bedankt nix. Koppeling ziet er goed uit.

Niet pakken van de kickstart ook gevonden, lag een circlip/segring en plaatje onderin. Vanaf het tandwiel gekomen waar de kickstart as op aangrijpt, geen idee hoe.. die op 1 of andere manier met een nieuwe vervangen zonde dat ik koppelingshuis moet verwijderen. (Als dat kan) Gelukkig is het alleen dit, tandwiel op kickstart is aan de zijkant wel iets ingesleten, maar volgens mij nog Okay.
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 05 sep 2019, 09:47

Nader onderzoek, zie ik dat het koppelingshuis toch iets ingeslagen is, ik las dat ik dit kan bijvielen, raden jullie dit aan en hoe pak ik dit het beste aan?

Of heeft iemand hier nog een nieuw type om over te nemen?
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

Re: start, 2F2 opbouw project.

Berichtdoor P@trick » 06 sep 2019, 18:00

Moet ik hier iets mee of kan dit er nog mee door? Dit is de ergste de andere zijn minder.

Image

Kickstart is gemaakt!
P@trick
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 11 feb 2017, 14:14

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron