Pagina 4 van 4

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 26 sep 2018, 09:01
door NIX
10mm, korte pijp, ontsteking op BDP, 4 koppakkingen en een te grote sproeier.

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 26 sep 2018, 22:01
door Marcel
In of uitgaand?

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 27 sep 2018, 21:12
door Marcel
Eerste verandering die ik heb aangebracht is dat de gasschuif nog maar half open kan.
Hierna ben ik gaan rijden en het resultaat mag er zijn.
Ik heb hem volledig laten doortrekken in zijn 4de en hij komt nu niet sneller dan 74,8kmh.
Leuk maar dat zijn er nog steeds 24,8 teveel :D
Volgende stap is nu 4 koppakkingen er in en de uitlaatdemper van extra demping voorzien en het begin van de pijn dicht geknepen.
Binnenkort maar weer eens rijden :lol:

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 30 sep 2018, 20:27
door fs-ael
Een ring met een gat van 10 a 12 mm tussen cilinder en uitlaat ( bij de pakking zegmaar ) werk ook prima :D

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 30 sep 2018, 20:49
door Marcel
Gaan we ook nog doen en als dat nog niet genoeg is komt er ook een ring tussen carburateur en inlaat met een gat van 6 of 8 mm

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018, 17:48
door Marcel
Omdat al het voorgaande niet help, hij rijd nog steeds makkelijk 74,8kmh, heb ik een ring geplaatst tussen carburateur en inlaatspruitstuk, het gat is nu 10mm.
Weer wezen rijden en hoera hij gaat toch mooi 3,4kmh minder snel, niet genoeg dus.
Weer sleutelen nu een ring tussen uitlaat en cilinder met een opening van ongeveer 8 a 9mm.
Weer rijden en ja hoor we hebben resultaat. De top op een vlakke weg is nu 45.5kmh en heuveltje af ging hij nog 47,7kmh.
Gelukt dus hij kan voor de keuring naar de RDW :lol:

Re: Mijn Zwarte FS1 378

BerichtGeplaatst: 15 nov 2018, 14:57
door Marcel
Vandaag naar de keuring geweest en hij is goed gekeurd.
Het blijkt dat ik een FS1PD heb van 1974.