PPP (Peter's Popsicle Purple)

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Berichtdoor pee67 » 23 sep 2011, 05:02

dat zou best kunnen Jos, helaas kan ik niet alles onthouden
en soms komt mij dat goed uit :lol:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5328
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Blauwe 378

Berichtdoor fizzie » 23 sep 2011, 20:30

Hoi peter,
Het blokje van de 378 die ik bij je gekocht heb lekte bij de aftapplug. Ik heb de boel weer gestraalt (vond de poedercoating toch niet zo mooi) en het gietwerk rond de plug aan beide zijden laten lassen.
Alles is nu schoongemaakt en weer klaar om te monteren. Leuk om te zien dat het frame in het begin van deze verhaal nu bij mij is.Frame wordt morgen gestraalt (glasparel). Volgens mij zijn de nummers niet van '73 maar van '74 (met hoge tank).'73 nummers beginnen vlg mij altijd met 378 0XXXX.
Komt goed uit want het wordt er een in baja brown in '75 Dx uitvoering.
Deze winter staat geheel in het teken van lakspuiten. Veel grijs en blanke lak ,een baja brown set ,een gele set met hanekam ,een street set ,
een blauwe set '76 en als klap op de vuurpijl een oranje '70 (frame heb ik bij Dr Bob gescoort).
Ben erg in mijn schik met de diverse ori onderdelen die op de brommer zaten. Die weten hun weg wel te vinden op de rest van de verzameling.
Groeten Marc :D
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Gat opvullen met 2k alu daarna tappen

Berichtdoor fizzie » 23 sep 2011, 20:38

Voor de liefhebbers,
Als een schroefdraad en het carter weg is en een helicoil kan ook niet meer dan kun je schroefdraad inzetbussen gebruiken. Deze zijn te halen bij de vakhandel. Voor m6 heb je een bus met m10 draad aan de buitenzijde. dus gewone tappen te gebruiken niet de fijne draad die je bij hellicoils nodig hebt.
Tip altijd vastzetten met lock tide
Marc
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Berichtdoor ginofs1 » 23 sep 2011, 21:15

carters scheuren hier vaak, en gaan dan lekken.
vooral bij de 2RU carters.
Dan help een bus niet.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14451
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: Blauwe 378

Berichtdoor pee67 » 23 sep 2011, 21:51

fizzie schreef:Hoi peter,
Het blokje van de 378 die ik bij je gekocht heb lekte bij de aftapplug. Ik heb de boel weer gestraalt (vond de poedercoating toch niet zo mooi) en het gietwerk rond de plug aan beide zijden laten lassen.
Alles is nu schoongemaakt en weer klaar om te monteren. Leuk om te zien dat het frame in het begin van deze verhaal nu bij mij is.Frame wordt morgen gestraalt (glasparel). Volgens mij zijn de nummers niet van '73 maar van '74 (met hoge tank).'73 nummers beginnen vlg mij altijd met 378 0XXXX.
Komt goed uit want het wordt er een in baja brown in '75 Dx uitvoering.
Deze winter staat geheel in het teken van lakspuiten. Veel grijs en blanke lak ,een baja brown set ,een gele set met hanekam ,een street set ,
een blauwe set '76 en als klap op de vuurpijl een oranje '70 (frame heb ik bij Dr Bob gescoort).
Ben erg in mijn schik met de diverse ori onderdelen die op de brommer zaten. Die weten hun weg wel te vinden op de rest van de verzameling.
Groeten Marc :D


Succes ermee Marc, het is bij jou in goede handen.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5328
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

draadbussen

Berichtdoor fizzie » 24 sep 2011, 16:46

De inzetbussen zijn ook niet bedoeld voor de olieaftap dat is m12 X1,5 en dus geen standaartdraad.
De inzet bussen bedoelde ik voor de m6 draad van de carterdelen en de cilinderdraadeinden.
Marc
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Berichtdoor NIX » 24 sep 2011, 22:44

Die repareren we meestal met helicoils, dan kan je nog M6 draad in een stuk M8 draad tappen en die M10 bussen maak ik meestal gewoon zelf.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10067
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor marco » 24 sep 2011, 22:48

Of m8 draad tappen en die speciale tapeinde's gebruiken die aan de ene kant m8 draad hebben.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22628
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Vorige

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten