Yamaha FS1, 1973, candy Gold UPDATE met HOMOET

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Berichtdoor GoM!cky » 03 mei 2012, 15:23

ginofs1 schreef:Nee die keerring lost het niet op.
Je zal echt naar een eerder ontstekings tijstip moeten.
Verpruts je de grondplaat geen probleem ik las er wel weer een voor je.

Gr gino


Je hebt 100% gelijk Gino, ben zojuist stukje gaan rijden... probleem is niet opgelost met nieuwe keerring.

Ik ga de grondplaat gaten 5 mm tegen de klok opschuiven :-)

Ik zal mijn best doen om de grondplaat nie te verprutsen :roll: :D Wel fijn om te weten dat het geen probleem is moest het toch gebeuren... Thnx!

Micky
Avatar gebruiker
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1145
Geregistreerd: 18 jan 2007, 23:03
Woonplaats: Hoepertingen België

Berichtdoor NIX » 03 mei 2012, 20:49

5Mm lijkt me wat veel ineens, tenzij je Gino's voorbeeld qua zuiger graag wil volgen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10148
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor Twowheeler » 03 mei 2012, 21:01

ja, maak hem draaibaar en ga dan met een schuifmaat meten waar hij staat.
Dan weet je zeker dat het goed gaat. 2mm is wel veel hoor, dus misschien beter met stapjes :wink:
Avatar gebruiker
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 7718
Geregistreerd: 29 maart 2009, 12:36
Woonplaats: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Berichtdoor ginofs1 » 04 mei 2012, 10:15

Nee 5mm is goed, je zit op het dode punt van de krukas. :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14468
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor janFS1_2RU » 04 mei 2012, 11:06

Misschien een 29mm voorbocht steken, dan heb je wat meer tegendruk? Heb je een snelle inlaatschijf steken? Kan zijn dat hij wel een goed mengsel heeft maar niet goed gevuld raakt in een bepaald toerental? Ben ook maar aan het gokken natuurlijk
janFS1_2RU
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 10 apr 2012, 20:56
Woonplaats: België

Berichtdoor Twowheeler » 04 mei 2012, 11:09

29mm uitlaat bocht lijkt me idd ook beter als je echt opzoek gaat naar vermogen.
32mm is eigenlijk enorm
Avatar gebruiker
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 7718
Geregistreerd: 29 maart 2009, 12:36
Woonplaats: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Berichtdoor dewaal » 04 mei 2012, 18:12

beter gewoon een pijp op maat laten maken ipv gissen :wink:
Avatar gebruiker
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1111
Geregistreerd: 14 jun 2006, 20:01

Berichtdoor janFS1_2RU » 04 mei 2012, 23:47

janFS1_2RU
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 10 apr 2012, 20:56
Woonplaats: België

Berichtdoor GoM!cky » 13 mei 2012, 12:25

Bedankt voor de tips allemaal... Maar een homoet is toch niet zo een grote aanpassing (gezien de vele positieve reacties dacht ik ook maar eens zo een homoet te proberen)...
@JanFS1: Ik heb geen inlaatschijf maar een membraam.

@dewaal: Ik heb een op maat gemaakte pijp en cilinder set up op mijn Ivy Green 76-er en die loopt netjes 85 km/h, deze goude moet gewoon goed lopen zoals hij ervoor deed met de aanpassingen die ik nu extra gedaan heb loopt hij slechter... dat stoort me juist eraan...

Wat betreft de voorbocht van 29 mm, ja dat heb ik nog niet geprobeerd... Kan dat verbetering geven t.o.v de 32 mm bocht die ik nu heb??

@Gino: heb de grondplaat gaten 5 mm opgeschoven tegen de klok in en ben net gaan rijden. Resultaat is iets beter, maar nog steeds niet wat het hoort te zijn. Bougie heeft goede kleur, zal morgen eens foto posten ervan.

Durf ik nog meer dan 5 mm opschuiven of raad je me dit niet aan? Andere voorbocht steken van 29 mm ?
Avatar gebruiker
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1145
Geregistreerd: 18 jan 2007, 23:03
Woonplaats: Hoepertingen België

Berichtdoor ginofs1 » 13 mei 2012, 14:40

Ik heb met de cdi ontsteking op 2,5 mm gereden.
Je zal hem moeten controleren met een lamp, en dan het 2,5mm punt moeten op zoeken.
beter stuur je hem op, dan zal ik hem verstelbaar maken met mektekens er op.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14468
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor marco » 13 mei 2012, 19:19

Ik zou niet zomaar de ontsteking gaan verdraaien zonder te controleren met een lamp.

@Gino is 2,5mm niet wat te vroeg?
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22730
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor ginofs1 » 13 mei 2012, 19:33

Niet met een curve er in :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14468
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor marco » 13 mei 2012, 20:20

ginofs1 schreef:Niet met een curve er in :wink:


Ja dat moet ik nog allemaal ff beter uitzoeken :wink:

Dat er een curve in zat had ik al ontdekt.

Mijne loopt op 2mm heel erg goed maar dat kan de koppeling niet aan dus nu maar 1.8mm.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22730
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor GoM!cky » 15 mei 2012, 08:21

Hallo Gino en Marco:

Gisteren heb ik de grondplaat nog 3 mm opgeschoven en ben een serieus ritje van +/- 20 km gaan maken.

Hij reageert nog steeds wat sloom, MAAR op de terugweg heb ik echt eens alles uit de kast getrokken en resultaat =>

75 van 3e naar 4e versnelling en toen ging gij in 4e nadat ik plat op de tank lag door tot 90 km/h op de teller JANKEN als een JAP met die Homoet!!! Het is echt wel een toerenmaker die enkel op hoge toeren goed begint te rijden...

Thuis gekomen de bougie bekeken, GLOEIEND HEET, maar PERFECT van kleur!

Dus ik ga het zo laten denk ik Gino :D

Wel heb ik hier nog een GINO TUNING CDI liggen en die zal ik je dan terug opsturen als je daar dan die merktekens en een sleuf in kan maken dan heb ik die klaar liggen voor een volgend project :wink:

Alleszins héél erg bedankt!

Greeetz Micky
Avatar gebruiker
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1145
Geregistreerd: 18 jan 2007, 23:03
Woonplaats: Hoepertingen België

Berichtdoor Twowheeler » 15 mei 2012, 13:23

Hmm, ja dat doet die ontsteking ook.
Maar hoeveel mm voorontsteking heb je nu?
Avatar gebruiker
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 7718
Geregistreerd: 29 maart 2009, 12:36
Woonplaats: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron