mijn P,tjes.

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Berichtdoor NIX » 12 apr 2011, 09:21

joscabrio schreef:De chromen loopt ook goed alleen zeikt de benzine uit de carbarateur, vd week ff nieuwe pakkingen halen
en de sproeier een maatje kleiner.

Check je vlotternaald, denk eerder dat dat de lekkage veroorzaakt. Er zal ook wel prut in de tank en kraantje zitten, dus die moet je even spoelen en een fliter in de leiding plaatsen.

joscabrio schreef:Nix nog bedankt voor de tip over het rijwiel gedeelte, het lager van de tandwieldrager was knetter gaar :evil:

Haha, soms moet je het in de onverwachte hoek zoeken. Maar om eerlijk te zijn, heb ik het zelf ook wel eens gehad.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10116
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor fs1man » 12 apr 2011, 10:19

Camiel het staat er een beetje onduidelijk ik bedoel eigenlijk buiten de rijbrommer ben ik er nog met 1 bezig.
Maar inderdaad in totaal 2 ja, de derde is eigenlijk meer een onderdelen dealer opslag zeg maar :lol:
Ik heb er het afgelopen jaar in totaal 6 gehad waar er nu nog in totaal 3 van over zijn 1x 3e9 en 2x 378 zijn weg.
Er staan nu nog 2x fs1 en 1x een 378 model, de 378 is de rijbrommer.

Nix ik heb op die fs1 de chromen plaatjes tank deze is schoon van binnen, maar ik heb er toch een filter tussen
waarschijnlijk is het inderdaad het vlottertje van de carbarateur, maar ik verdenk ook de 2 pakkingen, ik vervang de pakkingen en ik heb nog 2 nieuwe benzineslang aansluitingen liggen, dan zal t wel verholpen zijn :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor fs1man » 17 apr 2011, 23:09

Jeti schreef:Goed bezig Jos
Nu hopen dat het een betrouwbaar brommertje gaat worden

Meeting 2011?


aah die 378 is nu wel betrouwbaar alleen hij zuipt meer als de baas :lol:
Maar dat ben ik gewent mijn 6 cilinder cabrio rijd ook maar goed 6 km op een liter als ik onder de 130km/u blijf :lol:
een ritje heen en terug naar de ring met 2 rondjes op de ring was die dag 700 km op 120 liter benzine komt neer op 1 op 5,8 :shock:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor marco » 18 apr 2011, 15:56

Op een circuit kun je dat verwachten natuurlijk.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22710
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor fs1man » 01 mei 2011, 12:07

De fs1 is nu ook eindelijk betrouwbaar :D
Hij loopt met de orrie f5b 16 mm carbarateur dikke uitlaat (luhac) 12-41 en slome schijf netjes 65 km/u.
Wat er nu nog gedaan moet worden is de voorvork vervangen en de accu.
De voorvork heeft lekke keeringen en trekt daardoor scheef met remmen en de schroefdraad van de remklauw is niet super meer.
Wat me wel spijt is dat dat m stuur wel mooi staat en ook lekker rijd maar mijn polsen gaan er wel pijn van doen :cry:
ik zit nu sterk te twijfelen op ik er niet toch een spijlstuur op moet zetten of het brede oksel frisse motocross stuur.
Voor de looks laat ik het liefst dat m stuur erop maar voor het comfort liever het spijl of motocross stuur.

Wat de rat betreft daar heb ik nog wel wat ideetjes voor nodig, allereerst gaat het een schijfrem of trommelrem worden.
Ik heb ook nog geen frame voor dat ding dus voor nu is het vooral verzamelen en over de uitvoering na denken.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor henkie22222 » 01 mei 2011, 12:13

Ik zeg schijfrem, vind ik er altijd vetter uitzien dan trommel
Avatar gebruiker
henkie22222
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 09 jan 2011, 15:55
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor fs1man » 19 jul 2011, 19:09

Gisteren en vadaag was er weer even tijd om aan de driftkicker te werken.
Het gereviseerde blokje is nog niet afgewerkt maar wel gemonteerd.
Er moeten ook nog tapeinden gemoteerd worden.
Er kon niet gestart worden omdat de shijf er nog niet in zit :roll:
en er dus ook geen carbarateur op kan.
foto,s heb ik nu niet genomen omdat mijn camera in nijmegen lag :lol:
wordt wee vervolgt :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor fs1man » 21 jul 2011, 12:39

De driftkicker begint er weer een beetje uit te zien :lol:
Image
Zoals te zien laat ik hier de ziel terug keren in de driftkicker.
Eigenlijk moet ik zeggen street maarja frame en blok zijn van 71 dus het is een driftkicker.
Image
Ik zit te deken om van deze geen P,tje te maken maar dit is afhangkelijk of ik een beetje leuk aan
een achterbrug kan komen zonder trappers maar wel voor losse tandwieldrager en m12 schokbreker
bouten en natuurlijk een koppeling helft.
Image
Er moet nog best wat gebeuren en er zitten veel onderdelen op die voor de rat bestemd zijn.
Image
Denk daarbij aan de wielen zijkappen en contactslot.
De driftkicker zal waarschijnlijk vrij sober worden geen knipperlichten geen remlicht en geen frame beugels.
wel nieuw gespaakte wielen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor fs1man » 31 jul 2011, 11:43

Gisteren zaterdag is er begonnen met de revisie van het 69 er blokje.
Het blokje zat vast,nee niet vastgelopen maar vastgeroest.
Er zijn best wel wat verschillen met dit 4 bakje en zeg een 4 bak van 1970/72.
zo zijn daar de schakelvorken met splitpennen er in,de afwijkende midden carters
denk aan het missen van de voorste bevestiging van de koppelkap.
Een van de middencarters zouvervangen worden voor een 2ru carter omdat van het fs1
carter een stukje afgebroken is.
na wat getelefoneer met hj en gino hebben peter en ik besloten toch het fs1 carter te gaan gebruiken
de carters/blokje gaan wel eerst een reis maken, ze zijn van mijn werkplaats naar nijmegen gegaan
vandaar naar peter en nu gaan ze naar gino daarna weer naar nijmegen om daarna weer bij peter in elkaar
te worden gezet.
Dan gaan ze nog niet onder de brommer dan gaan het 69er blokje en het 71 er blokje naar henk jan voor de snelle schijven
in beiden blokjes.
Ondertussen worden de buiten carters gestraald en gespoten, en de koppeling helfden voorzien van de sticker en het fiets
mechaniek.
peter probeert wel de originele krukas van 69 weer goed gangbaar te krijgen zodat deze weer gebruikt kan worden.
Deze twee fs1,tjes moeten uiteindelijk 2 nette originele bromfietsen worden met een knipoog naar de jaren 70.
zo zal de 69er geheel chroom worden of is hij eigenlijk al alleen zullen de sterwielen en schijfrem er uit gaan en vervangen worden door spaakwielen met trommelrem.
de 69 er heeft achter al een origineel spatbord en voor een zonder gaatjes van sjon, dat is een prima alternatief voor de originele die ik ook heb maar er gewoon veel minder uit ziet.
beiden worden echte P,tjes dus met trappers.

De RAT daarvoor heb ik gisteren een frame mee gekregen van peter, daar kan dus ook mee begonnen worden.
binnenkort meer over de RAT.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor the_destroyers » 31 jul 2011, 11:53

Goed bezig Jos! ;)

:cheers:
Avatar gebruiker
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 14 jan 2010, 20:35
Woonplaats: gent

Berichtdoor Laars » 31 jul 2011, 12:01

the_destroyers schreef:Goed bezig Jos! ;)

:cheers:


Mooie wereldreis voor het carterblokjes :wink:
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3749
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor pee67 » 31 jul 2011, 15:22

Krukas begint aardig los te komen Jos
Ik denk dat we deze wel kunnen redden :)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor fs1man » 31 jul 2011, 15:51

mooi peter zou dit dan zo een fs1 worden met de oude kilometers 130 in de 3 :shock: :mrgreen:
ja die carters maken een behoorlijk reisje en allemaal zonder olie :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor 1j5 » 31 jul 2011, 17:05

joscabrio schreef:mooi peter zou dit dan zo een fs1 worden met de oude kilometers 130 in de 3 :shock: :mrgreen:
ja die carters maken een behoorlijk reisje en allemaal zonder olie :lol:


:lol:
Avatar gebruiker
1j5
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 842
Geregistreerd: 11 maart 2007, 07:37
Woonplaats: sebaldeburen

Berichtdoor pee67 » 31 jul 2011, 17:17

joscabrio schreef:mooi peter zou dit dan zo een fs1 worden met de oude kilometers 130 in de 3 :shock: :mrgreen:
ja die carters maken een behoorlijk reisje en allemaal zonder olie :lol:


met of zonder iemand achterop Jos? :lol:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten