mijn P,tjes.

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Berichtdoor fs1man » 31 jul 2011, 23:06

pee67 schreef:
joscabrio schreef:mooi peter zou dit dan zo een fs1 worden met de oude kilometers 130 in de 3 :shock: :mrgreen:
ja die carters maken een behoorlijk reisje en allemaal zonder olie :lol:


met of zonder iemand achterop Jos? :lol:


mwah iemand achterop zal nog 1 probleem worden met mijn omvang :lol:
maar het zal wel berg uhm helling op zijn we hebben geen bergen in gelderland
wel in limburg net bij boxmeer maar zover ga ik niet :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor fs1man » 31 jul 2011, 23:32

wat foto,s van de rat van vandaag.
zoals ik altijd doe eerst een keer opbouwen met wat er is aan onderdelen.
dan een lijstje maken met wat nog nodig is.

Image
De basis is er dank aan peter.
Image
Frame ziet er goed uit te mooi voor een rat eigenlijk maarja een street frame is
zonde voor een rat.
Image
mijn op 1 na lelijkste brug de chromen ex brug van de driftkicker 1971 oud genoeg 8)
Image
schokbrekers van een rd die zo slap zijn dat ik eerst 20 kilo moet afvallen wil ik er
uberhaubt mee kunnen rijden :cry:
Maar mischien kom ik nog wel een paar ouwe fs1 schokkers tegen :wink:
Image
Het oude achterwiel van natasha,s sheriff een 1j5 wiel van 76 dus grijs gespoten
lekker rat dus, alleen de tandwieldrager is nog ff een oplosbaar probleem.
met dit wiel kijkt t in ieder geval wel oud al is de 300 band nieuw.
Image
Een imitatie verneukt chroom achterspatbord ziet er eigenlijk nog te nieuw
uit maar ik heb geen ander.
Image
Mijn lelijkste ulo achterlicht geeft hem wel meteen de begin jaren 70 look.
Image
378 blok eronder en de oude standaard van de 69er en de oude zijstandaard
die op de sheriff zat.
Dit blok moet nog wel na gekeken worden schakelt niet.
Image
De andere kant met de nieuw gehoonde f5b cilinder.
Image
Luchtfilter mijn minst mooie tank en een sportbuddy uit de seventies die zo hard
zit als een plank geven m wel de rat look denk ik.
of deze tank er op blijft weet ik nog niet als er toch nog een 72 frame komt moet deze
tank op de orange, daar komt bij dat zoals je ziet er een 2ru draadboom in hangt
er ook een 2ru contactslot op komt, met als ik er een kan vinden een 1j5/2f2 teller.
dan komt of de groene tank van 75 er op of de groene van 76, maar dan klopt t weer niet
met t achterlicht.
:think: mischien toch een zijcontact erbij kopen :D
:huh: Dan klopt de zwarte teller weer niet :?
we zien wel.
tot zover even het bouwwerk dat ligt nu weer stil omdat een hoop onderdelen
er nog niet zijn waardoor weer andere onderdelen niet gemonteerd kunnen worden.
Maar er is meer tijd dan geld dus weer ff pauze :cheers:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor Laars » 01 aug 2011, 08:40

Da word wel wah!! 8)
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3749
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor pee67 » 01 aug 2011, 14:57

In die garage wordt harder gewerkt dan hier in de garage
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor fs1man » 01 aug 2011, 17:53

mja maar daar werd ik vandaag voor gestraft,
enige wat vandaag gedaan is een zijkap er op zetten en kogels in het balhoofd gezet.
maar mag er weer uit t draait niet :evil:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor fs1man » 03 aug 2011, 08:40

De 378 deze heeft een fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat en twv 13-41.
brommertje loopt mooi pieken van 75 km/u met wind mee, maar door de bank genomen
loopt hij 65 km/u.
probleem is alleen dat ik m in zijn 3 zo door moet trekken om in de 4 ook trekkracht te hebben
dat alles los trilt.
gisteren hing ineens mijn knipperlicht langs t spatbord en gisteravond zat t achterspatbord los.
ook zag ik dat er in het ketting eitje nog maar 1 schroefje zat.
Vanavond of morgen alle bouten en moeren maar eens nalopen en eens een 12 tands proberen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor pee67 » 03 aug 2011, 15:01

joscabrio schreef:De 378 deze heeft een fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat en twv 13-41.
brommertje loopt mooi pieken van 75 km/u met wind mee, maar door de bank genomen
loopt hij 65 km/u.
probleem is alleen dat ik m in zijn 3 zo door moet trekken om in de 4 ook trekkracht te hebben
dat alles los trilt.
gisteren hing ineens mijn knipperlicht langs t spatbord en gisteravond zat t achterspatbord los.
ook zag ik dat er in het ketting eitje nog maar 1 schroefje zat.
Vanavond of morgen alle bouten en moeren maar eens nalopen en eens een 12 tands proberen.


Kan je niet beter achter een 40 tands tandwiel plaatsen Jos?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor fs1man » 03 aug 2011, 20:01

Overhuizen van de fs1,tjes is goed gegaan, alles is nu weer in nijmegen.
De werkplaats is nu weer het domein van de bmw,s 8)
En mijn schuur is weer de fs1 schuur :lol:

Nou de 378 is weer even uit de vaart genomen hij liep vanmorgen weer als een arnhemse krant.
Ik rij nu weer met de 69 er met orie f5b cilinder, t jankt niet maar t gaat toch 60 km/u soms 65.

het ratje ligt ff stil nu eerst wat onderdelen sprokkelen :wink:
Image
Zo staat ie er nu bij.

wat de 69 de 71 er en de 73er betreft deze gaan allemaal trommelremmen krijgen.
De 378 schijfrem gaat naar de rat.
Voor de 69 er heb ik nu ook een remplaat met het nokje alleen moet er een worm in voor de km, teller
weet iemand hoe dat gemonteerd zit?
ik wil ook de plaat van de middelste stuurplaat zien te krijgen van een 69er, dat zijn wel leuke details.
Er zit nu een chromen tellerplaat en stuurplaat op ik zit te denken om deze te vervangen voor grijze platen.
De kleur delen blijven wel chroom op deze brommer maar waarschijnlijk wel een m stuur en een hoge uitlaat
maar ik wil eerst kijken hoe hij daar mee rijd en hoe dat klinkt.

De 71er uiteraart ook trommelrem maar in tegenstelling tot de 69er krijgt deze wel grijze onderpootjes in de
voorvork.
De tank is de orange street tank de rest van de kleur delen chroom.

De 73 er zelfde uitvoering als de 71 er alleen de tank paars.

De rat dx uitvoering met breed motocross stuur of m stuurtje.
Sterwielen of spaakwielen ben ik nog niet uit.
Boven contact en draadboom van een 2ru.
1j5 teller zwart.
Tank of deze groene 76er tank of de groene 378 tank.
Zijkappen koplamp koplamporen en schokkers chroom.

Dit zijn de verlopige plannen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor Jeti » 03 aug 2011, 22:40

Laat mij die plaatjestank eens overnemen dan ;)
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor fs1man » 03 aug 2011, 23:02

haha jet die tank blijft verlopig nog wel even ik hoop eens nog tegen een fs1-45 frame aan te lopen.
dan heb ik m nodig, en ik ben nu al een jaar of 2 bezig met 2 kappen met deuk te vinden en een plaatjes tank
voor de 71er maar je komt er gewoon niet aan of je moet er schofterig veel voor betalen, op zich is dat niet erg als ie gaaf en kompleet is maar meestal worden ze kaal verkocht en moeten gespoten worden.
Een tijd terug stond er een orange witte op mp helemaal kaal geen plaatjes of rubber er op had er 100 euro voor geboden
kreeg niet eens een reaktie.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3837
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor pee67 » 06 aug 2011, 16:16

[quote="joscabrio"]
Voor de 69 er heb ik nu ook een remplaat met het nokje alleen moet er een worm in voor de km, teller
weet iemand hoe dat gemonteerd zit?

Als je in de opening kijkt zie je 4 uitsparingen, steek een punttang in 2 van deze uitsparingen en
draai linksom de boel los en rechtsom voor de boel weer vast te zetten, het zit namelijk vast geschroefd.
Het voorste gedeelte, waar de kmtellerkabel ingaat, zet op deze manier de telleraandrijving vast.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor Laars » 06 aug 2011, 19:12

pee67 schreef:
joscabrio schreef:Voor de 69 er heb ik nu ook een remplaat met het nokje alleen moet er een worm in voor de km, teller
weet iemand hoe dat gemonteerd zit?

Als je in de opening kijkt zie je 4 uitsparingen, steek een punttang in 2 van deze uitsparingen en
draai linksom de boel los en rechtsom voor de boel weer vast te zetten, het zit namelijk vast geschroefd.
Het voorste gedeelte, waar de kmtellerkabel ingaat, zet op deze manier de telleraandrijving vast.


De km kabel steek je gewoon erin en sluit je af met een borgveer
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3749
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor pee67 » 06 aug 2011, 21:28

Johan,

dat je de km teller kabel vast zet met een borgclip weet ik
de vraag van Jos was, hoe haal je de telleraandrijving in zijn geheel uit de remankerplaat
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor Laars » 06 aug 2011, 21:32

pee67 schreef:Johan,

dat je de km teller kabel vast zet met een borgclip weet ik
de vraag van Jos was, hoe haal je de telleraandrijving in zijn geheel uit de remankerplaat


Sorry, maar daar heb ik nooit naar gekeken :roll:
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3749
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor ginofs1 » 06 aug 2011, 21:35

die kan je er uit draaien met een punt tang.
even goed schoon maken dan zie je 2 sleuven zitten.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14468
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten