mijn P,tjes.

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Re: mijn P,tjes.

Berichtdoor wiebo » 20 dec 2015, 00:10

Ja maar dit is dan ook geen Beumer, maar een Beuner!
wiebo
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor fs1man » 20 dec 2015, 06:03

De mijne is geen Beumer maar een GS :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor HotWheels » 20 dec 2015, 10:15

Dr. Bob schreef:Is toch veel mooier!

Vind ik ook
HotWheels
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor fs1man » 04 jan 2016, 14:31

4 Januari 2016 het jaar begint goed nummer 4 die toch al een jaartje of 3-4 geen krimp heeft gegeven het ding wilden gewoon niet vonken.
Zo stond hij in verschillende uitvoeringen maar te staan, weg te kwijnen eigenlijk, en ik had zoiets van dat ding gaat nooit meer huppelen.
vorige week een dag voor kerst was ik even bij Henk jan, en ik liet hem de gereviseerde ontsteking zien die ik al eerder had gekocht, hij heeft hem getest en hij vonkten.
Hij had hem zo afgesteld dat ik hem kon monteren op een ander blokje, hij adviseerden het niet op de 69er te zetten omdat deze te snel is en schade zou kunnen veroorzaken, dus ik dacht dan gaat hij op de 378 waar een 378 cilinder op zit.
Na het gemonteerd te hebben vonkten de bougie mooi, maar de brommer wilden niet lopen.
wel lekten hij benzine bij de kraan en de carburateur, na een andere carburateur in elkaar gezet te hebben liep hij wel en er verscheen een smile op mijn gezicht. :mrgreen:
Omdat ik de sproeiers niet kan aflezen (diabetes niet scherp kunnen zien) stopt het voor nu weer even , waarschijnlijk is de sproeier net te groot hij rookt behoorlijk bij gas geven maar loopt wel goed stationair, de ontsteking hikt af en toe maar is nog niet fijn afgesteld.
Daarnaast zo lang stil staan is niet goed voor een brommer de schijfrem voelden sponzig aan en loopt ook aan , de achterrem deed het ook niet lekker, dus deze fs1 gaat voor nu nog niet het straatbeeld verfraaien van Nijmegen en omstreken 8)
Maar ik ben toch blij dat er weer leven zit in de 378 8)
Image
Hij heeft nu tijdelijk spaak wielen vanwege de problemen met het voorwiel.
Maar deze fs1 is toch een verfraaing voor de weg. :mrgreen:

Zo nu weer verder met nummer 3 ombouw naar 12 volt.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor fs1man » 07 jan 2016, 14:55

de afgelopen dagen wat kleinere dingen gedaan aan de fs1,tjes, zoals nummer 1 van een lijn bandje te voorzien en nummer 3 is voortaan een 12 volt fs1 :mrgreen:
ik heb daarvoor een accuplaat aangepast zodat er een 12 volt accu in kan en toch met hetzelfde riempje vast gezet kan worden.
De gelijkrichter en de knipperlicht automaat en de claxon zijn van een TZR , alle lampen zijn vervangen voor 12 volt lampen , voor de knipperlichten heb ik nu 12 volt 10 watt lampen, maar gezien de snelheid dat ze knipperen wil ik hier toch 12 volt 21 watt lampen in gaan proberen zodat ze wat rustiger gaan knipperen.
Het remlicht zou dan zwakker worden dan de knippers omdat hier ook een 10 watt in zit daarom gaat er in het remlicht een led lamp , een 21 watt lamp is te groot voor in de ulo kap.
De TZR claxon past prima onder de koplamp de afmetingen zijn vrijwel gelijk aan die van een fs1, alleen heeft de fs1 2 bevestigingen voor de schroeven en de TZR claxon 1 maar daardoor kan hij mooi in het midden onder de koplamp.
de gelijkrichter heeft 4 aansluitingen waar je er maar 3 van gaat gebruiken anders zou net als bij de TZR de verlichting altijd branden als de motor loopt.
De gelijkrichter heeft net als die van een fs1 een rode en witte draad deze kun je dus gewoon aansluiten als was het een fs1 gelijkrichter, dan is er ook nog een zwarte draad en een geel /rode draad , de zwarte sluit je aan op een massa en de geel/ rode gebruik je niet.
ik moet nog even kijken hoe het opladen van de 12 volt accu verloopt maar ik denk dat dat geen probleem gaat geven.
ik heb nog niet kunnen rijden vanwege het slechte weer maar ik zie wel voordelen ten opzichte van een 6 volt systeem.
Zo is de verlichting feller , de claxon is krachtiger en de knipperlichten en het remlicht geven feller licht.
Ik heb onderdelen en delen van de draadboom van een tzr kunnen gebruiken dus origineel Yamaha daardoor was het vrij simpel, ondanks dat mijn fs1 een 7 draads draadboom heeft (zij contact) en de TZR een 32 draads boom komen de kleuren die je nodig hebt overeen.
Ik heb dan de originele TZR stekkers gebruikt maar heb je die niet dan kun je ook platte schuifjes gebruiken ik zou dan wel geisoleerde nemen.
De TZR accu is 12 volt 4 amp. en valt net binnen het bereik van het accu riempje maar om op veilig te gaan maak ik nog een verhoging waar de accu op komt te staan zodat het riempje de accu geheel vast kan houden.
de accuplaat daarvan moet je het deel waar de 6 volt accu tegen rust afslijpen , de gelijkrichter en de knipperlicht automaat kunnen op dezelfde bevestiging punten op de accuplaat.
Ik maak nog wel wat foto,s als het wat beter te harden is in de schuur.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor NIX » 07 jan 2016, 18:33

Als je de witte uit de kabelboom splitst naar de witte en roodgele van de regelaar, wordt je stroom altijd afgeregeld op 12V.
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor fs1man » 09 jan 2016, 23:51

nummertje 5 heeft een nieuw uiterlijk de 2f2 zou de oranje witte plaatjestank krijgen , maar ik stoorden me toch een beetje het frame de gaten voor de kunststof kappen eigenlijk.
daarnaast is algemeen bekent dat ik van de plaatjestank modellen het kleur witje het minst mooi vind.
Gunter stelde voor zijn groene setje de tank de zij kappen het zadel en de schokbrekers te ruilen tegen mijn oranje witte plaatjestank en ook de DX voorvork van hem tegen een trommelrem vork van mij met de wielen.
Nu heb ik niets met de 3E9 /2RU modellen alleen de donker groene en de donkerblauwe vind ik mooi.
Dit setje was zo mooi dat ik dacht nou vooruit maar.
Image
Nu ziet nummer 5 er dus zo uit de 3E9 DX vork moet er nog in , maar ik vind de combinatie met de zwarte sterwielen heel mooi staan met het donker groen en het 3E9 zadeltje.
Ik kan als ik wil ook de zwarte koplamp en oren krijgen maar ik weet niet of ik dat wil, de zwarte framebeugels heb ik er wel bij genomen.
Of deze wielen er in blijven hangt af of dit voorwiel gemaakt kan worden of dat er een ander exemplaar gevonden word.
Helaas kreeg ik een paar uur na de ruil een telefoontje dat gunter de oranje witte tank toch niet vond staan op het 3E9 frame, maar het zonde vond om hem te spuiten. Hij denkt er over deze tank morgen op mp te zetten en een andere tank te zoeken bij voorkeur een chromen en niet perse een plaatjestank.
Dus wie een plaatjestank zoekt hou mp in de gaten.
Wat mijn eigen brommers betreft Nummer 6 is ook een 2f2 deze wil ik uiteindelijk in een chromen 1j5 DX model 77 transformeren, maar zolang ik geen chromen 2f2 tank heb zal hij als groene 378 DX door het leven gaan.

Ik maak binnenkort wel wat foto,s buiten dan komt alles net wat beter uit 8)
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor Jeti » 10 jan 2016, 08:36

Erg mooi setje Jos.
Ik vind het een van de mooiste kleuren. Koester maar goed.

Met zwarte oren en koplamp vind ik het mooier uit komen.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor pee67 » 10 jan 2016, 10:37

Komt mij bekend voor die tank, is dat de tank die ik op een beurs gekocht heb een jaar of 4 geleden?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Berichtdoor fs1man » 10 jan 2016, 14:15

Die oranje witte tank ja.
Maar als het mee zit gaat hij weer van mp af en laat hij hem of spuiten of verchromen, van binnen is die tank gewoon nieuw.
hij heeft net een hoge chromen tank gekocht, die gaat er als er vd week stickers opgeplakt zijn op..
hij heeft net ook dat rode 2ru setje verkocht, dus er is weer ruimte op de schap :mrgreen:

ik heb net een fiets ketting kastje zonder gat voor de trapper kunnen kopen, dus ik kan de oude ontstekingkap gebruiken op nummer 5, voor nummer 6 heb ik er een voor een 2ru, ik moet alleen nog 2 steppe balken hebben voor nummer 5 en 6.
maar vandaag moet ik even rustig aan doen ik heb een beetje last van de suikerspiegel die was weer te laag, nu gaat het wel weer maar toch maar even niet teveel doen vandaag.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor fs1man » 11 jan 2016, 11:02

Jeti schreef:Erg mooi setje Jos.
Ik vind het een van de mooiste kleuren. Koester maar goed.

Met zwarte oren en koplamp vind ik het mooier uit komen.

De 3E9 en vooral deze kleur kwam uit toen de fs1 al niet meer in de verkoop top 10 stond.
Deze kleur was alleen in 1981 leverbaar en er is mij verteld dat er maar een stuk of 10 geleverd zijn in Nederland
of dat ook zo is weet ik niet.
Wat me wel op valt is dat onder kunstlicht de kleur onder een bepaalde hoek een donkerblauwe gloed heeft het lijkt een soort flip flok lak.
ik ben natuurlijk al aan het expirimenteren geweest met wat meer chroom maar de chromen kunststof kappen passen er niet op aan de kant van de benzinekraan en een metalen zijkap bij een 3e9/2ru tank vind ik ook niet staan.
Wat de koplamp en oortjes betreft staan zowel de chromen als de zwarte er wel bij.
Natuurlijk moet de 3E9 DX vork er nog in dus de koplamp en oren moeten er nog af ik kan dan even kijken wat mooier staat.
Deze kleur heeft nooit als Nijmeegse fs1 rond gereden dus wat dat betreft zal hij minder passen bij de andere 5 in de schuur.
maar ik ben nog op zoek naar een mooie chromen 1j5/77 / 2f2 tank omdat met deze tank mijn 6 brommers een mooi overzicht geven welke tanken en kappen er zijn geweest in de 10 populaire jaren van de fs1 (1969-1980).
Deze tank zal dan waarschijnlijk de 77 stripping krijgen ook omdat ik de stripping voor de zijkappen van de 77 er mooier vind dan die van de 78er.
Tot slot de nummering die ik hanteer is gebaseerd op het bouwjaar van het frame en niet op het model jaar dat er op gebouwd is.
Bij nummer 5 en 6 was het een beetje raar het zijn beiden 2F2 frames volgens de framenummers zou nummer 6 het nieuwste frame zijn, maar het frame van nummer 5 is van het nieuwere type gelijk aan dat van de 3e9 en de 2ru, terwijl het frame van nummer 6 weer gelijk is aan het 1j5 frame van 1977.
over de nummering is dus na gedacht :mrgreen:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor fs1man » 21 jan 2016, 09:52

In het rijtje viel de 3E9 toch een beetje uit de toon, de groene 3e9 tank en zijkappen zijn dus weer weg.
Ik heb er iemand met een 3E9 blij mee kunnen maken, nummer 6 heeft nu dus weer een plaatjestank en een zij contact.
Zoals gezegd zijn nummer 5 en 6 nog bouw projecten, waar van nog niet helemaal duidelijk is wat het gaat worden.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor fs1man » 02 feb 2016, 14:17

Vandaag was er even tijd een foto te maken van nummer 5 in opbouw.
Image
Brommertje schiet aardig op er moet nog wel voor de andere kant een oranje schokbrekerbus komen en het kontje word of verchroomd of oranje.
maar ik denk dat ik m laat verchromen.
verder moet de tellerplaat (boomerang) aangepast worden voor de dikkere DX schroeven of een sheriff tellerplaat zoeken.
Het motortje heeft nog heel veel aandacht nodig, en er komt een hoge uitlaat op deze word momenteel aangepast.
Of het fiets kettingkastje blijft is nog niet duidelijk , ik heb me waarschijnlijk verteld met het aantal ontsteking kappen, en omdat hier helaas
vaste steunen op moeten zal er waarschijnlijk ook zo een lelijke 2ru kap op komen maar dat is niet anders.
verder moet ik even kijken hoe deze oranje er verder uit komt te zien maar in grote lijnen zal hij qua uiterlijk wel niet veel meer veranderen.
Ja misschien komt er nog een Lijn bandje voorop.
Image
Image
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor jimf98 » 02 feb 2016, 15:35

Kontje zou ik oranje doen maar dat is mijn mening.
jimf98
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor fs1man » 25 feb 2016, 11:23

nu de TZR verkocht is wil ik 2 van mijn fs1,tjes op kenteken laten zetten, ik had jaren terug al eens contact hierover gehad met yamaha nederland, daar kwam uit dat de chromen van 1969 was, maar ik ben die mail kwijt.
dus vanmorgen maar weer gebeld, nu konden ze het de framenummers digitaal niet meer terug vinden, maar ze vertelden mij dat in Japan de framenummers zeker nog in het papieren archief zouden staan als ik geduld heb en de nummers naar hun zou willen mailen gaan ze het voor mij uit zoeken.
Bij de rdw is het fs1-20 framenummer vrij ruim in de bouwjaren daar staat alleen maar tussen 1969-1974, maar we weten allemaal dat fs1-20 gebruikt is van 1969-t/m 1971.
De andere die ik op kenteken wil is van 72 maar dat is een buitenlander deze begint met fs1-60 dat was een 5 bak ook deze gaan ze op zoeken.
ik wacht het dus maar even af.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1