Pagina 1 van 59

mijn P,tjes.

BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 11:14
door fs1man
Was het in 2008 de bedoeling om 2 fs1,tjes te bouwen een met trommelrem en zijcontact en 1 met schijfrem en bovencontact.
Beiden brommers zouden als basis hetzelfde worden met alleen de tank als kleurdeel, koplamp oren zijkappen en schokkers zouden chroom worden.
Het moesten wel alletwee P,tjes worden met trappers dus, eigenlijk alleen omdat ik dat vroeger zelf ook had.
Natuurlijk liep het weer uit de hand en midden 2010 had ik 5 min of meer afgebouwde fs1,tjes staan 2x fs1, 2x 378 en een 3e9.
De 2e helft van 2010 werdt een keerpunt mijn gezondheid ging steeds meer problemen geven, het wat langer staan en lopen begon een steeds groter probleem te worden.
Ik besloot het fs1 projekt kleiner te gaan maken en 2 brommers gingen in de verkoop.
Een 378 en de 3E9 gingen weg, wat bleef waren 2 fs1,tjes en een 378 met deze 3 wilden ik verder en ik ging alleen nog onderdelen zoeken voor deze 3.
Inmiddels ben ik redelijk kompleet op wat onderdelen na die waarschijnlijk niet meer voorbij komen of een prijs hebben dat ik er niet voor ga betalen.
Nu 2011 loop ik tegen zoveel problemen aan met deze 3 dat varieerd van slechte immi delen die nu alweer vervangen moeten worden, tot slecht lopende motoren.
Wat ik nu wil is 1 betrouwbare fs1 die ik kan pakken waneer ik wil en me niet steeds af hoeven te vragen loopt ie wel en blijft ie het doen.
De 378 gaat deze brommer worden de andere 2 gaan de hoek in.
Waarom ik ze niet verkoop? ik wil een van deze oer fs1,tjes op gaan bouwen met originele onderdelen , daarmee doel ik op originele spatborden wielen motor enz. enz.
De oorspronkelijke doelstelling blijft wel alleen de tank als kleurdeel de rest chroom.
Vandaar dat ik niels gevraagt heb mijn opbouw topic op slot te doen zodat dit topic mijn nieuwe avonturen topic wordt :lol:

BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 15:53
door marco
Ik kan het af en toe niet meer volgen wat je nou allemaal met de fs'1 doet en wil.

Om 1 fs1 goed en betrouwbaar op te bouwen is een goed idee.

BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 17:00
door GoM!cky
Ja Jos, je draait van meningen en gedachten zoals een haan op een kerktoren van windrichting veranderd :roll:

Zoals Marco zegt WEL een goed idee om 1 fatsoenlijke originele FS1 te maken met zoveel mogelijk originele (de BESTE) onderdelen.

Van die mening ben ik namelijk met AL mijn FS1'tjes :lol: :D En die zijn stuk voor stuk betrouwbaar!

Veel succes!!

BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 21:56
door fs1man
Het basis idee blijft hetzelfde daar is niks in veranderd, alleen het aantal veranderd :wink:
mijn mening blijft zoals hij is niks geen gedraai dus.
Ik blijf erbij dat een geheel originele fs1 net zo interesant is als een van de appels in een kilo.
Maar ik respecteer wel dat er mensen zijn die de moeite doen om ze folder origineel te krijgen.
Maar een geheel originele fs1 hoeft zeker niet beter dan een naar eigen smaak gebouwde fs1.
Ik ben nooit vies geweest van immitatie onderdelen , maar er zijn nu imitatie onderdelen die zo matig
van kwaliteit zijn dat ze eigenlijk je brommer niet waard zijn.
Dat was vroeger anders toen waren immi delen ook goed.
Dat bedoel ik eigenlijk met opbouwen met originele onderdelen, dus merendeel de techniek onderdelen.
Vandaag bijvoorbeeld heb ik een beetje gegoocheld met dingetjes op de 69er, gewoon omdat ik juist geen
folder fs1 wil maar een echte jaren 70 fs1.
Het is allemaal nog ideeen op doen voor ik iets ga bouwen.

BerichtGeplaatst: 31 maart 2011, 06:40
door Jeti
joscabrio schreef:Vandaag bijvoorbeeld heb ik een beetje gegoocheld met dingetjes op de 69er, gewoon omdat ik juist geen
folder fs1 wil maar een echte jaren 70 fs1..

:baas:

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011, 09:14
door fs1man
Gisteravond bij pee67 geweest en we hebben samen wat blokjes onder handen genomen o,a het 2ru blokje
waar ik al 2 jaar mee rond reed en in die tijd zeer betrouwbaar was tot vorige maand, hij trok slecht liep nog maar 35/40
Nu bleek er het een en ander mis te zijn met de ontsteking, na schoonmaken van dit blokje bleek het cilindervlak afgevlakt te zijn zodat de zuiger hoger in de cilinder komt, zodat je meer compressie krijgt.
Dat verklaart ook waarom met de hj cilinder de zuiger de cilinderkop raakt.
Vandaag ga ik wat blokjes testen o,a een 378 blokje met de hj cilinder en het 2ru blokje.
Ik moet nog een immi fs1 cilinder gehoond hebben en er dan een bijpassende zuiger bij hebben.
Weet iemand waar dat kan en wat de kosten daarvan zijn?

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011, 09:18
door Tombo
Bij siezenis is honen 25/30 euro, exclusief zuiger, zuiger kost daar meestal rond de 10/15 euro

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011, 09:57
door NIX
Weet niet of dat nou de meest betrouwbare zuigers zijn. Soms gaat het goed, soms ook heel erg niet.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011, 10:00
door Tombo
Dat zijn gewoon die imi-zuigertjes, goed afstellen, smeren en warmrijden

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011, 11:14
door NIX
Jij zou je nog een ritje moeten herinneren met iemand die een goed ingereden en afgestelde cheapie imi zuiger had.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 20:38
door fs1man
ok vandaag ff bezig geweest met de fs1.
Expirimentje met de 69er
Image

Image

Image

Image

Image

Hij is bijna zoals ik m wil alleen de zwarte framebeugels moeten er nog op en
een setje chromen traparmen en nieuwe trappers en het chromen rempot kapje
van marco.
wat is er anders het motorblok is nu zwart en de zijstandaard is zwart.
Het zat wel tegen eerst het 378 blok eronder gezet, maar dat was niet goed.
Toen maar snel het 2ru blok gespoten en er onder gezet, hij loopt nu lekker
alleen er moet een kleinere sproeier in denk ik maar eerst maar eens een stuk
rijden.
er zit een nieuwe ketting en tandwielen op brommertje heeft nu ook een beurt gehad
olie luchtfilter bougie en remvloeistof.
Wat moet er nog gebeuren oliekeringen voorvork origineel versnellingspookje en een
nieuw ontstekingsdekseltje.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 20:41
door marco
Ziet er mooi uit met dat zwarte blok alleen je moet de letters Yamaha nog ff polijsten.

Dat kapje geef ik volgende week aan Peter mee dan komt het goed.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 20:43
door fs1man
Dat gebeurd nog marco maar blokje was net een uur gespoten dus nog erg kwetsbaar :wink:

BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 20:49
door marco
Een uur :shock: en dan meteen dat blok er onder geschroefd?

BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 20:53
door fs1man
Ja uurtje anderhalf uur in de zom gelegt droogt lekker snel aha kapje en koppelingkap was al eerder gespoten en een 378 blok maar omdat dat niet goed is heb ik snel het 2ru blok gespoten.