fs1dx 1j5 '77

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Berichtdoor thomas-18 » 11 sep 2012, 19:21

oke ga ik dat doen!
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor bajaboy » 11 sep 2012, 19:25

als je het netjes wilt doen waterproef 1600 of hoger en dan polijsten met commedant .

ziet als je er aan begint raar uit alles word dof maar gewoon doorgaan en dan polijsten en waxen
Avatar gebruiker
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 4178
Geregistreerd: 17 maart 2011, 22:37
Woonplaats: almere(vh hilversum)

Berichtdoor thomas-18 » 12 sep 2012, 23:32

Dankje, ff kijken of ik morgen de spullen kan halen.
Ik heb aan het verstelschroefje van de schakelwals gezeten en hij schakelt nu perfekt dus daar ben ik ook blij mee!
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor thomas-18 » 13 sep 2012, 11:41

Het schakelprobleem is helaas nog niet verholpen, het schroefje waarmee het kapje van de schakelwals vastzit heb ik met grote moeite er af gekregen omdat deze kapot was.
Het schakelen gaat heel moeilijk, hij lijkt wel niet in de versnelling te vallen, als ik een beetje aan de as waar de koppelingsplaten zitten friemel valt hij er soms wel in.
Weet iemand waar aan het kan liggen?


Hier staat hij in z'n vrij
Image
Hier probeert hij in z'n 1 te komen
Image
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BCtSWCfPVo
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor NIX » 13 sep 2012, 11:57

Je moet aan de assen draaien. Een stilstaande bak schakelt niet.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9986
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor marco » 14 sep 2012, 00:21

Wat is er dan versleten aan dat schroefje?
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22447
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor Niels » 14 sep 2012, 07:17

De hele afstelling van de schakelas is ook fout:

Image
Avatar gebruiker
Niels
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 11075
Geregistreerd: 11 jun 2006, 21:13
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor thomas-18 » 14 sep 2012, 18:01

Als ik hem in de eerste versnelling zet kan ik aan mijn achterwiel draaien en zie dan ook mijn as draaien maar hij valt dan niet in de versnelling.
Ik moet het echt met de hand doen.
Wat moet ik dan afstellen?
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor pee67 » 14 sep 2012, 19:01

Met de stelbout (nr5 op de tekening) die is licht conisch
hierdoor kun je het moment veranderen.
Vergeet niet eerst de moer, waar de stelbout mee geborgd zit, los te draaien
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5266
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor koppel » 14 sep 2012, 20:31

de tekening is van een DT/RD blok, is nogal anders dan fs1.

fs1 heeft wel een soortgelijk systeem om het schakelmechaniek af te stellen.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1531
Geregistreerd: 12 nov 2006, 16:22

Berichtdoor marco » 14 sep 2012, 21:40

thomas-18 schreef:Als ik hem in de eerste versnelling zet kan ik aan mijn achterwiel draaien en zie dan ook mijn as draaien maar hij valt dan niet in de versnelling.
Ik moet het echt met de hand doen.
Wat moet ik dan afstellen?


Ook niet als je wat sneller draait?
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22447
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor thomas-18 » 14 sep 2012, 21:45

NEe dan ook niet:(
Ik heb het schakelen met een draaiende motor getest en toen moest ik steeds ff de koppeling loslaten voordat hij in zijn versnelling viel.
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor thomas-18 » 29 jan 2013, 21:31

Ik ga binnenkort een afspraak voor de keuring maken.
De brommer voldoet volledig aan alle eisen.
Het is een Duitse brommer zonder papieren en heb dus allerlei documentatie bij elkaar verzameld zoals een handleiding, originele verkoopfolder en e-mail verkeer met de verkoper.
Ook zit er een typeplaatje op.
Is er iets wat ik nog moet doen of misschien vergeten ben voordat ik de afspraak maak?

Thomas
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor NIX » 29 jan 2013, 21:54

Hier een pagina met specs printen, en verkoopverklaring door koper ondertekend en hier iets printen waaruit het bouwjaar ongever blijkt, kan de lijst zijn, kan een folder zijn. Meer heb je niet nodig.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9986
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor thomas-18 » 29 jan 2013, 22:23

Verkoopverklarng heb ik geprobeerd, verkoper zou het opsturen maar dat is alweer maanden geleden dus heb de hoop een beetje opgegeven.
Zal ook de framenummerlijst uitprinten en de specs
thomas-18
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 12 maart 2007, 18:22
Woonplaats: Heemskerk

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

cron