Reanimatie van mijn oude brom

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Berichtdoor Jeti » 18 dec 2012, 18:03

Jullie zijn in ieder geval creatief!
Ik geniet van het verhaal en de foto's :D

Peter 2ru schreef:Nick kan alles en heeft bovendien een hele vette tandempuch staan.

Doe daar eens een fotootje van!
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor Peter 2ru » 18 dec 2012, 18:07

marco schreef:En het dan straks gek vinden als het blokje olie lekt.

Hap :mrgreen:

Jeti schreef:Jullie zijn in ieder geval creatief!
Ik geniet van het verhaal en de foto's :D

Peter 2ru schreef:Nick kan alles en heeft bovendien een hele vette tandempuch staan.

Doe daar eens een fotootje van!

Zal ik de volgende keer doen als ik daar ben!
Peter 2ru
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor clamdxp » 18 dec 2012, 18:28

gewoon super stof dit ga zo verder..
jammer dat ik alweer alles heb gelezen dus maar weer snel een updat aub
clamdxp
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor Peter 2ru » 21 dec 2012, 17:51

Jaja, het lijkt er zomaar op dat dit project nu echt van start is. Vanmiddag bij mijn ouders thuisgekomen en daar lag een pakketje voor mij klaar met 2 16mm mikuni's. Ik durfde die immitatie carb niet aan en kon ze voor een mooie prijs overnemen. Ik wil dat het motorische deel gewoon goed wordt, dus daar gaan we maar niet op bezuinigen. Een volgend pakketje is onderweg met lagers, pakkingen, keerringen, racezadel en goedkope habbibabbi immispatborden.

Ik denk ook al flink na wat ik qua cilinder ga doen. Ik heb eigenlijk niet zo zin in scheef gegoten troep en ben bij mijn oude brommerboer gaan vragen wat hij had liggen of kon regelen. Hij vond al snel de goedkope immi's voor weinig en een iets betere immi FS1 voor 70 ( :?: ). Ik zelf hou niet zo van gillen en hoogtoerig rijden, maar hij kon de onderzijde van de cilinder afdraaien en nog veel meer, voor meer koppel. Verder kon die AJH alu cilinder bestellen voor 220. Toen ik zei dat ik 220 wel wat veel vond, ging er direct 50,- euro van de prijs af. Wat voor mij belangrijk is, dat het een betrouwbare brommer wordt, die ook een beetje met het verkeer meerijdt. Heel misschien wil ik de FS1 ook wel op motorkenteken zetten, geen gezeik met rollerbanken. Maar dan is het ook weer fijn als je niet voor opstoppingen zorgt op de provinciale wegen. En zijn die remmen dan nog wel voldoende? Tis denk ik ook meer een budget vraagstuk :? .

Maar we waren gebleven bij de mikuni carbs! :shaking:

Image

Ze zijn wel erg vies, dus meteen uit elkaar gehaald om ze komende tijd te weken in satansap van de Wibra. Dat spul is zo heftig, je vraagt je af hoe dat nog in de winkel mag liggen. Er kan maar één verklaring voor zijn en dat is een verbond van Wibra met Satan.

Image

Image

Met handschoenen aan het satansap bij de carbs gegoten, wat nog maar net goed ging. Walmen aaiden via de neus kort het verstand en mefisto zelf verscheen in al zijn verscheidenheid, gelukkig enkel om toe te zeggen het reinigingsproces te gadeslaan. Had ik ff mazzel.

Image

Nu een weekendje kramperen en dan gaan we binnenkort weer verder. Kriebelt als een malle hem op de weg te helpen :play:
Peter 2ru
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor NIX » 21 dec 2012, 18:25

Remmen zijn prima, mits in goede conditie. Een FS1 is als lichte motorfiets ontworpen voor dik 85km/u.

Laat dat spul niet te lang in de dasty weken, dan is het weg.
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor Peter 2ru » 29 dec 2012, 15:09

Tataraattaataaaaa! Ik presenteer u een brandschone carburateur:

Image

Alle kanalen goed doorgespoten met WD40, anders raken die zo verstopt van de witte bloemkolen als ze uit de dasty gehaald zijn.

Image

Verder een Balhoofd t-stuk opgehaald van marktplaats in Oude Tongen. Meteen weer even oefenen met autorijden. Ik heb nog maar net mijn autorijbewijs gehaald en ondanks 3 jaar motorervaring heb ik er 4x overgedaan om dat te behalen. Dat geeft denk ik wel aan hoe goed ik in 4 wielen tegelijk besturen ben :lol: . Anyway, aangekomen werd er meteen vanuit een schuur gezwaaid dat ik naar binnen kon lopen en wat ik daar aantrof :shock: .

Image

Image

Image

Een schuur vol russische motoren en 3 mannen die bezig waren met 8 projecten tegelijk. Er werd net een gigantisch ural blok in een spartaframe gestopt, met de conclusie dat er nog wat slijpwerk nodig was en de laatste hand werd gezet aan een vooroorlogse DKW 100cc 2-takt motor. Na 2 uur praten over Kazachstaanse motoren, Elefantentreffen en verhalen over hun trail motorclub, lukte het mij de schuur weer te verlaten en naar huis te rijden. Thuis aangekomen lag er een pakketje van schaaf bromfietsen met spatbordjes, sportzadel en lagers klaar. Carterdelen zullen binnenkort binnenkomen en dan is het alleen nog zoeken naar koppelingskorf en cilinder.

Ik ben er inmiddels ook uit dat ik de brommer niet op motorkenteken ga zetten. Vorige week tijdens kamperen in een leeg oud fort in België, wat achteraf écht geen goed plan was met al die regen en blubberzooi, is mijn motorpak zo smerig geworden en half verbrand bij het kampvuur dat ik maar een nieuwe heb gekocht. Dus we moeten het een beetje low-budget houden.
Peter 2ru
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor Tombo » 29 dec 2012, 15:15

LOL dat Dasty plaatje :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor fantomas » 29 dec 2012, 16:11

Peter 2ru schreef:Tataraattaataaaaa! Ik presenteer u een brandschone carburateur:

Image

Alle kanalen goed doorgespoten met WD40, anders raken die zo verstopt van de witte bloemkolen als ze uit de dasty gehaald zijn.

Image

Verder een Balhoofd t-stuk opgehaald van marktplaats in Oude Tongen. Meteen weer even oefenen met autorijden. Ik heb nog maar net mijn autorijbewijs gehaald en ondanks 3 jaar motorervaring heb ik er 4x overgedaan om dat te behalen. Dat geeft denk ik wel aan hoe goed ik in 4 wielen tegelijk besturen ben :lol: . Anyway, aangekomen werd er meteen vanuit een schuur gezwaaid dat ik naar binnen kon lopen en wat ik daar aantrof :shock: .

Image

Image

Image

Een schuur vol russische motoren en 3 mannen die bezig waren met 8 projecten tegelijk. Er werd net een gigantisch ural blok in een spartaframe gestopt, met de conclusie dat er nog wat slijpwerk nodig was en de laatste hand werd gezet aan een vooroorlogse DKW 100cc 2-takt motor. Na 2 uur praten over Kazachstaanse motoren, Elefantentreffen en verhalen over hun trail motorclub, lukte het mij de schuur weer te verlaten en naar huis te rijden. Thuis aangekomen lag er een pakketje van schaaf bromfietsen met spatbordjes, sportzadel en lagers klaar. Carterdelen zullen binnenkort binnenkomen en dan is het alleen nog zoeken naar koppelingskorf en cilinder.

Ik ben er inmiddels ook uit dat ik de brommer niet op motorkenteken ga zetten. Vorige week tijdens kamperen in een leeg oud fort in België, wat achteraf écht geen goed plan was met al die regen en blubberzooi, is mijn motorpak zo smerig geworden en half verbrand bij het kampvuur dat ik maar een nieuwe heb gekocht. Dus we moeten het een beetje low-budget houden.

Leuke zijspan...
Zou wel eens een FS1 willen zien met zijspan.
fantomas
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor Tombo » 29 dec 2012, 16:58

Volgens mij wordt daar nu hard aan gewerkt door 1 van onze forumleden ;)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor Jeti » 29 dec 2012, 17:24

Peter 2ru schreef:vooroorlogse DKW 100cc 2-takt motor.

Mijn MZ heeft dat ook 8)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor bajaboy » 29 dec 2012, 18:10

gave fietsen even zoeken.....................
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor marco » 31 dec 2012, 15:12

Peter 2ru schreef:Ik zelf hou niet zo van gillen en hoogtoerig rijden, maar hij kon de onderzijde van de cilinder afdraaien en nog veel meer, voor meer koppel.

Dan moet je wel je kopje aanpassen anders komt je zuiger er tegen aan.
Een AJH moet je normaal al iets ophogen.

Peter 2ru schreef:Heel misschien wil ik de FS1 ook wel op motorkenteken zetten, geen gezeik met rollerbanken. Maar dan is het ook weer fijn als je niet voor opstoppingen zorgt op de provinciale wegen. En zijn die remmen dan nog wel voldoende?

Op 80 wegen is het prima rijden met een fs1.

De trommelremmen zijn goed genoeg maar een schijfrem is natuurlijk beter voor hoge snelheid.
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor NIX » 31 dec 2012, 19:16

Een FS1 is met zijn trommeltjes ontworpen als mini-motorfietsje dat zo'n 85 gaat, dus daar zijn de remmen op berekend, mits een beetje onderhouden en niet 40 jaar alleen maar misbruikt.
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor marco » 01 jan 2013, 19:41

Met die dunne imi remkabeltjes is het altijd wel spannend.
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor Peter 2ru » 16 jan 2013, 10:26

Kwam nog een oud filmpje tegen die ik ooit gemaakt heb. Past wel in de sfeer van dit moment.

Peter 2ru
50km gereden
50km gereden

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1