FS50 + 3E9 = FSE9

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

FS50 + 3E9 = FSE9

Berichtdoor Jeti » 03 sep 2012, 09:00

Jeti schreef:Image

Image

Image

Image

Moet nog even kijken wat ik er precies mee ga doen, want was natuurlijk een ongeplande aankoop.
Was ook nog wel een gok, want het nokje was niet te zien onder het frame langs.. Gelukkig goed gegokt.
Komende maanden eens kijken naar het blokje, en die in orde maken. Kan evt (tijdelijk?) onder de 378. Is nog nooit open geweest en zit lekker vol met klei.
En dan komende maaaaaaaaanden / jaaaaaaaaaaaren rustigaan speuren naar de overige onderdelen en nog een motorfietsje opbouwen denk ik..

Is een Belgisch FS50 frame. Framenummer is goed leesbaar, maar nummer op typeplaatje is een stukje vanaf gebroken. Ik ga nog mailen met de RDW wat ze hiervan vinden. FS1-66nogwat, 1975 volgens de lijst der lijsten. Blokje FS1-002nogwat (1969). Horen toch al niet bij elkaar, dus volop mogelijkheden.

Misschien beetje stomme vraag, maar hoe ziet een Belgische FS50 uit 1975 eruit?

Enige folder die ik kan vinden is op een chineze site, veel te klein, dus wordt ik niet wijzer van.
Of is het vergelijkbaar met een ander model ofzo?
Laatst bijgewerkt door Jeti op 04 okt 2013, 09:49, in totaal 2 keer bewerkt.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor Jeti » 03 sep 2012, 09:22

Blokje komende weken/maanden eerst eens rustig bekijken en in orde maken.. Is gelukkig wel los.
Maar wat daarna..!?

Er zijn een aantal mogelijkheden (lekker vooruit dromen/denken, heb geen haast)
1. FS50 proberen op te bouwen, maar wordt dan een heeeeeeeeeeel lang termijn project ivm onderdelen/budget, en 100% gaat toch niet lukken..
2. FS1 opbouwen met wat ik heb en waar ik aan kan komen qua onderdelen, mooi spuiten, en gaan rijden
3. Zelfbouw-FS1 met beschikbare onderdelen en bijv RD wielen, mooi spuiten, en gaan rijden
4. Onderdelen achterin/onderop in de schuur leggen voor later, en blokje onder de 378 (wat ook gebeurt bij #1 :P)
5. Een ander model opbouwen op dit frame
6. Een nader-te-bepalen-model opbouwen op een ander frame
7. De boel verkopen zonder blok, maar dat gaat niet gebeuren, of na een aantal maanden/jaren optie #4 ;)
8. Suggesties?

Mis sowieso wat belangrijke (grote) onderdelen:
tank, zadel, achterspatbord, voorspatbord, achterlicht, binnenwerk koplamp, voorwiel- en achterwielas, schokbrekers, stuurhendels, niet-kapot koppelingsdeksel (..), etc.

En wat kleinere dingen:
steppenbalk, nieuwe ketting/tandwielen, carb onderdelen, en dingen vervangen zoals koplampoortjes (scheef), en bijv velgen mooi maken/nieuw, balhoofdlagers, lagers, rubbertjes, veertjes, kabeltjes, en al het kleine grut.

Zag op de beurs al wel vanalles liggen, maar heb er nog niets voor gekocht.. Is echt voor later, moet eerst ruimte maken en andere dingen verkopen.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor pee67 » 03 sep 2012, 09:34

Ik zou voor een combinatie gaan van optie 1 en 2
Opbouwen met wat je tegenkomt en gaan rijden en eventueel later onderdelen vervangen voor de juiste
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Berichtdoor fs1man » 03 sep 2012, 10:17

Precies jet wat peter zegt :wink:
Ik ga mijn fs1,tjes ook terug brengen naar 3 rijdbare, ik ben momenteel aan het inventariseren wat er op deze 3 origineel zit en wat niet.
De niet originele onderdelen wil ik dan langzaam vervangen voor originele.
Ik moet wel een kant tekening maken het blijven Nijmeegse fs1,tjes, 2x fs1-20xxxx en 1x 378-00xxxx.
De 71er fs1 zal met de tijd vervangen worden door een fs1-45xxxx dat wil zeggen het frame , maar dat moet ik eerst maar eens zien te vinden :lol:
Ik zal je topic niet verder vervuilen met mijn oude ijzer ik vertel wel wat meer in mijn eigen P,tjes topic :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor Jeti » 03 sep 2012, 10:53

Maar hoe ziet zo een originele er dan uit? :P

Wat ik zie bij Google Afbeeldingen kom ik vooral street-en-P'tje-achtigen tegen, maar die zijn niet meer in 75 gemaakt toch..?
Mijn 378 komt ook uit 75 en is weer een heel ander model, en Nederlands.. Als ik bij de '75-folders op de site kijk, kom ik ook alleen die tegen.

Wie kan me meer vertellen over het model FS50?
Begreep dat dat een BE ori motorfiets is. En verder?

Edit:
En ik zie behoorlijk op tegen de onderdelenzoektocht.. Zitten behoorlijk wat onderdelen bij die ik zocht voor mijn street en 378, waar ik lang naar heb moeten zoeken, veel geluk/hulp bij heb moeten hebben, of veel geld voor heb moeten betalen..
En met deze ontwikkelingen/hamsterij in FS1-onderdelenland, zal het alleen maar lastiger/duurder worden.. Dat is vooral wat me tegenhoudt.. Anders toch maar een 2RU-tankset/onderdelen opbouwen op deze ;) (optie #5)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor fs1man » 03 sep 2012, 11:04

De fs 50 van 74/75 verschild niet zoveel van de fs1.
omdat de fs 50 geen nederlander is heeft deze een andere uitlaat een 5 bak en een ander contactslot met een standlicht stand.
qua uitvoering als tankset is hij gelijk aan de fs1 van 74/75.
Je begrijpt dat door het andere contactslot ook de draadboom afwijkt deze zul je dus moeten restaureren.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor Jeti » 03 sep 2012, 12:20

fs1man schreef:De fs 50 van 74/75 verschild niet zoveel van de fs1.
omdat de fs 50 geen nederlander is heeft deze een andere uitlaat een 5 bak en een ander contactslot met een standlicht stand.
Je begrijpt dat door het andere contactslot ook de draadboom afwijkt deze zul je dus moeten restaureren.

Waarom moet die gerestaureerd worden? Die zit er nog gewoon in/aan.

Heeft iemand een plaatje of liever nog een folder van een originele FS50 uit '75? Of dan van een FS1 uit '74/'75. Is dat nog een street-achtige, of meer 378 1e type met plaatjestank? Of iets heel anders? Ik heb geen idee, ben wel nieuwsgierig.

Edit:
Of is het hetzelfde als een FS1-E, die ik wel in dat bouwjaar tegenkom bij de folders?
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor pee67 » 03 sep 2012, 12:41

Deis hetzelfde fs50 met 6 nr is hetzelfde als de 378 met franse hoge tank
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Berichtdoor eriks » 03 sep 2012, 12:56

Jeti schreef:

Heeft iemand een plaatje of liever nog een folder van een originele FS50 uit '75? Of dan van een FS1 uit '74/'75. Is dat nog een street-achtige, of meer 378 1e type met plaatjestank? Of iets heel anders? Ik heb geen idee, ben wel nieuwsgierig.

Edit:
Of is het hetzelfde als een FS1-E, die ik wel in dat bouwjaar tegenkom bij de folders?

http://www.fs1forum.com/Folders1974.html

dit is een fs50 jeti deze heeft een langere uitlaat 474-00 cylinder membraam 5 bakje voor de rest bijna hetzelfde als de 74er 75er je had ze in duitsland oostenrijk en belgie en ooit wat in nederland schijnt het ik heb ze nooit gezien

Ik heb hier ergens nog papieren van van fs-50 jes maar dan moet ik echt een keer goed zoeken
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Berichtdoor pee67 » 03 sep 2012, 13:01

Volgens mij heb ik er nog een complete partslist van toen ik mijn FS50 kocht
en ik heb nog een nos contactslot ervan
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Berichtdoor fs1man » 03 sep 2012, 13:05

Ging er van uit dat ie verknipt was of uitgedroogt.
maar als ie goed is hoef je idd niet te restaureren :wink:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor Jeti » 03 sep 2012, 13:49

eriks schreef:
Jeti schreef:

Edit:

http://www.fs1forum.com/Folders1974.html
dit is een fs50 jeti deze heeft een langere uitlaat 474-00 cylinder membraam 5 bakje voor de rest bijna hetzelfde als de 74er 75er je had ze in duitsland oostenrijk en belgie en ooit wat in nederland schijnt het ik heb ze nooit gezien

Ik heb hier ergens nog papieren van van fs-50 jes maar dan moet ik echt een keer goed zoeken

Ohwwww dan hoort de franse hoge tank er dus wel op!? :shock:
Dacht dat ze die er later op gezet hadden, en wilde de tank al gaan gebruiken voor de 378 ipv de gedeukte van Baja.
Dat scheelt iig zoekwerk naar een plaatjestank ;) En dan mag ik toch gaan plamuren.

Wat me trouwens wel opviel: deze tank zat met 2 boutjes, bij je kruis zeg maar, vast in het frame. Dat is ook niet altijd toch? Of is dat gemakzucht? Of zijn niet alle frames daarvoor gemaakt?
Heb denk ik te weinig losse tankjes goed bekeken, maar hebben alle tankjes wel zo een flapje eraan?

Welk nr uitlaat hoort hierop dan? FS50 uitlaat? Of is dat dan weer te simpel gedacht? :lol:

Als iemand papieren of een foldertje heeft, zou ik dat graag willen lenen om te scannen voor het forum. @ Peter & Peter ;)

Bedankt voor de info iig

@ Jos
Draadboom ziet er op het oog nog redelijk goed/origineel en niet verkloot uit. Maar dat zal zich met de tijd uitwijzen.
Bij het accubakje zit ook iets wat bij oudere modellen zat, volgens Mickey.. Uh.. Wat was dat ook alweer..? Zo'n langwerpig kokervormig dingetje.

@ Peter
Contactslot zit er ook nog op, gelijke nrs met stuurslotje. Moet alleen nog een keer een sleuteltje bestellen.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor eriks » 03 sep 2012, 14:32

zal kijken voor de boekjes Jeti weet dat ik ze heb maar waar ????/

Komt goed als ik ff een dagje heb

De uitlaat kan je bestellen nog nos bij jmpb zelfs het is de uitlaat met het zwarte ophangstuk op die rood witte 69er bij die brug(foto) zit er 1 op

we maken hem wel compleet Jeti en ja franse hoge tank hoort erop !!
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Berichtdoor fs1willem » 03 sep 2012, 14:46

Gewoon rustg aan gaan kijken Jet... ik heb het idee dat je je onnodig druk maakt :wink: .

Ik heb eventueel nog wel een steppenbalk liggen die van de 2F2 af komt en ik dus niet gebruik omdat ie daar nu eenmaal niet op hoorde.
Voor de rest gewoon de tijd nemen, afwachten met welk papiermateriaal de medeforumleden aankomen zetten en dan gaan kijken wat de opties zijn.

Geduld is een schone zaak (mijn FS1-P en 2F2 lagen 23 jaar in onderdelen onaangeroerd in de berging en zie : er staan toch weer twee rijdbare brommers) 8) .
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Berichtdoor eriks » 03 sep 2012, 14:55

fs1willem schreef:Gewoon rustg aan gaan kijken Jet... ik heb het idee dat je je onnodig druk maakt :wink: .

Ik heb eventueel nog wel een steppenbalk liggen die van de 2F2 af komt en ik dus niet gebruik omdat ie daar nu eenmaal niet op hoorde.
Voor de rest gewoon de tijd nemen, afwachten met welk papiermateriaal de medeforumleden aankomen zetten en dan gaan kijken wat de opties zijn.

Geduld is een schone zaak (mijn FS1-P en 2F2 lagen 23 jaar in onderdelen onaangeroerd in de berging en zie : er staan toch weer twee rijdbare brommers) 8) .

Altijd rustig aan doen het komt vanzelf op je pad als je gaat zoeken betaal je de hoofdprijs das niet de bedoeling
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Volgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1