1972 Street

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 22 mei 2014, 19:14

Mja, ondertussen dan toch maar besteld. ;-)
Naald is niks mis mee volgens mij.
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: 1972 Street

Berichtdoor marco » 22 mei 2014, 20:06

Die is van een andere carburateur
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22447
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 29 mei 2014, 15:20

Gisteren is de E-clip toegekomen, vandaag gemonteerd. Carburateur ook nog maar eens uitgespoten met perslucht.
Probleem met het wegvallen van de toeren is opgelost. Op naar het volgende probleem. :mrgreen:

Welke problemen heb ik nog:
- In gang kicken is erg moeilijk. Zeker als ik eerst een blokje om gereden ben, start hij erna helemaal niet goed.
- Tijdens het rijden, pruttelt hij wat.

Heb de cilinder er nog eens afgehaald, want heb recent nieuwe piston gestoken. Ziet er allemaal nog goed uit.
Ontsteking heb ik enkele weken geleden afgesteld.
Vlotternaald heb ik nieuwe gestoken. (vorige bleef wat haperen)
Bougie eruit gehaald; en vonkt. Wel heel af en toe niet. (1 op de 10)

Wat zijn zowat de mogelijke oorzaken van slecht in gang krijgen?

Bedankt!
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 30 mei 2014, 08:58

Heb er eens een nieuwe bougie ingedraaid, en het probleem lijkt verholpen. :D

De bougie was nochtans niet zo heel oud (B8HS). Van wat gaan bougies voornamelijk stuk? Ik heb met deze wel een tijdje met te vroege ontsteking gereden; kan dat een reden zijn?

De bougie die ik er nu ingedraaid heb, is wel een B7HS. Kan ik best terug overschakelen naar B8HS?
Ben nu wel nog maar net begonnen met inrijden van nieuwe piston.
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: 1972 Street

Berichtdoor Tombo » 30 mei 2014, 09:48

Bougie's gaan voornamelijk stuk door vet slaan en hekserij, heb ik het idee.

Voor een opgevoerde FS1 is B8HS goed, B7HS voor een vrij tamme FS1
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17683
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Re: 1972 Street

Berichtdoor NIX » 30 mei 2014, 11:54

Er zijn een tijd slechte NGK's in omloop geweest, mogelijk hebben jullie nu last van een slechte of imitatie batch. Koop ze gewoon bij de juiste handelaren.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9986
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 06 jul 2014, 12:58

En opnieuw heb ik last van slecht starten, en van pruttelen/sputteren (vooral in 1e en 2e).
Bougie ziet er helemaal niet vet uit. Kleur is ook mooi koffiemetmelkbruin.
Ga ik nu weer een nieuwe bougie moeten steken??!! :evil:

Ondertussen piston tegen de 350km ingereden. Ben op einde van laatste tochtje ook eens even wat harder gaan rijden; ging tot 70. Is wel echt het max.
Kan ik dan beter een BH8 steken ipv BH7, denk ik dan?
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: 1972 Street

Berichtdoor marco » 06 jul 2014, 13:21

Probeer dan eerst maar een nieuwe bougie en kijk even of er vonken zijn tussen je punten als die loopt.
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22447
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 23 jul 2014, 16:05

De rondrit in Geel afgelopen weekend was een goeie test; brommer heeft het volgehouden. Piston was net zo'n 500km ingereden ervoor.

Gisteren wou ik dan de piston eens een keertje bekijken, dus cilinder eraf gedraaid.
Ondertussen komt er bezoek aan; gaan we binnen effe wat keuvelen. Daarna terug naar buiten, het bezoek was wel geïnteresseerd in m'n brommer en stelde wat vragen. Hij vroeg ook hoe ik kon zien of de bougie vonkte. Ik zei: gewoon ergens massa maken en dan de kicken en dan moet je vonkjes zien. Terwijl ik het uileg, voeg ik de daad bij het woord en trek ik aan de kickstarter.
Terwijl ik dit doe, besef ik, k*t, heb zonet cilinder erafgehaald.
Ge kunt het al raden: piston net 500-600 km ingereden en nu stuk. :oops:
Gevloekt dat ik heb!
Op naar de volgende piston... :mrgreen:
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: 1972 Street

Berichtdoor marco » 23 jul 2014, 20:15

:)
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22447
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: 1972 Street

Berichtdoor Nickvdb » 23 jul 2014, 21:17

Lap, klinkt als iets dat mij ook nog zou kunnen gebeuren :P
Avatar gebruiker
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 349
Geregistreerd: 22 jul 2012, 20:04
Woonplaats: Antwerpen

Re: 1972 Street

Berichtdoor Tombo » 24 jul 2014, 08:46

Dat is niet heel slim nee :P
Nu moet ik zeggen dat ik ooit eens met een studiegenoot zo een zuiger van een Rotax 500cc blok heb gesloopt. Het vliegwiel moest los, en het leek hem toen wel een goed idee om de boel te blokkeren door de zuiger op het carter te laten rusten.... Not... :P
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17683
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Re: 1972 Street

Berichtdoor hans.m » 24 jul 2014, 10:22

tjah uit fout leren je zeker? En een ezel stoot zich geen tweemaal aan een zelfde steen? :lol:
succes met inrijden :wink:
Avatar gebruiker
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 29 mei 2011, 20:41
Woonplaats: Nijlen, België

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 24 jul 2014, 10:46

Ben een bestelling aan het plaatsen bij jmpb.
Hebben zij ook schroeven voor hitteschild van hoge uitlaat?
Ik zoek ook naar schroeven voor kettingrandje.
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: 1972 Street

Berichtdoor carrejans » 24 jul 2014, 10:47

hans.m schreef:tjah uit fout leren je zeker? En een ezel stoot zich geen tweemaal aan een zelfde steen? :lol:
succes met inrijden :wink:


Ach ja, elke keer leer je weer wat bij.
Heb alleen weinig zin in de inrijden. Vooral het begin. Maar, niks aan te doen...
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten