Mijn FS1 SSR 50.

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Re: Mijn FS1 SSR 50.

Berichtdoor fs1man » 13 mei 2015, 21:25

Vandaag weer wat tijd in het project kunnen steken.
De bedrading in de accu ruimte is nu bijna klaar De cdi en alle andere componenten hebben nu een plaatsje de bobine is verlengt en geplaatst.
De verlichting achter plus de knipperlichten achter zijn aan gesloten, alleen de lampjes moeten nog gewisseld worden met 12 volt lampen.
De 2 dikke draden die je ziet zijn de bougie kabel en de plus voor de startmotor, er komt nog een dikke zwarte draad bij voor de massa voor de motor.
De draad die onder de tank uit komt is voor de temperatuur van de koelvloeistof deze wil ik nog verlengen en ook via de onderkant van het frame naar
de motor laten lopen.
Ik zie nu op de foto dat ik waarschijnlijk een zonnesteek heb opgelopen Hahaha ik heb de zij kapjes van de 378 gemonteerd :x
Dit is wel een beetje hoe hij gaat worden dus met sterwielen en schijfrem, maar er komt waarschijnlijk nog wel een TZR rempot op die is wat kleiner maar remt beter.
Met de fs1 rempot word het een beetje krap met het knipperlicht.
Image
De zij kapjes krijgen zij kap stickers die op de 69-71 modellen zaten, en ook het Ulo sokkel achterlicht blijft alleen word net als bij de GS de sokkel verchroomd.
Een kettingkastje is nog even een vraag omdat ik nog niet weet hoe ver de ketting beschermer van het tzr blok gaat komen.
Word weer vervolgt.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor wiebo » 13 mei 2015, 22:35

Hoe hard moet dat ongeveer gaan Jos?
wiebo
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor fs1man » 14 mei 2015, 09:40

Dat is even afwachten Wiebo de TZR loopt 105/110 op de tom tom met de cilinder die hier op komt en die is bijna 1x zo zwaar.
er zal echter wel een verschil zijn in de uitlaat met de fs1, en de TZR heeft natuurlijk een betere stroomlijn en de fs1 zal een behoorlijk kleiner
achtertandwiel krijgen omdat een 60 tands niet gaat passen op een fs1, ik weet trouwens niet eens wat de maximum grote is voor een achter tandwiel op een fs1.
Het is nu allemaal nog een beetje koffie dik kijken Wiebo, de TZR waar ik nu mee rij heeft een 16 mm carburateur die ik voor de fs1 heb is een 17.5 mm, of dat nog wat betekent voor de snelheid weet ik niet.
Ik heb wel een tip voor als mensen ook zoiets willen gaan doen Maak de draadboom naast de brommer Ik heb de cdi en de andere componenten uiteindelijk bij elkaar geplaatst in het frame naast de accu in de ronding voor het achterwiel dus zeg maar waar de bedrading naar het achterlicht loopt.
In eerste instantie had ik een 2f2 frame genomen maar omdat dit nog geen kenteken had gebruik ik nu een ouder frame dat wel een kenteken heeft.
Dat leek ook makkelijker omdat de oudere frames meer gaten (sleuven) hebben onder de tank dat leek makkelijker om de bedrading naar voren te krijgen.
Maar de frames tot aan de 2f2 hebben wel meer sleuven maar deze zijn kleiner dan bij het frame met 2f2 / 3E9 en 2ru nummers ook aan de achterkant van het frame
waar de achterlicht en knipperlicht draden uit komen zit een groot gat aan de onderkant je kunt dan de originele stekkers van de TZR gebruiken bij de oudere frames kan dat niet omdat daar alleen maar het kleine gaatje zit op de nok van het frame.
Maar het is allemaal goed te doen met engelen geduld en een beetje na denken en opschrijven.
De bobine van de TZR daar zit een bougiekabel aan van ongeveer 10 cm dat is te kort om hem op de originele plek in een fs1 frame te plaatsen.
Om hem te verlengen heb ik van een oude fs1 bobine de kabel gepakt en een NGK bougiedop door geslepen en deze tussen de 2 kabels gedraaid en opnieuw geisoleerd
de kabel is nu lang genoeg.
Omdat ik een zij contact ga gebruiken van een fs1 Moet ik iets bedenken voor stand 2 (verlichting) bij de TZR zit de stroom toevoer voor de verlichting (blauwe draad) gewoon op de gele draad van de ontsteking maar daardoor kun je bij een TZR ook nooit zonder verlichting rijden, bij deze fs1 moet dat wel kunnen.
Om een lang verhaal kort te maken ik heb in principe alle draden om een FS1 zijcontact te gebruiken alleen de groene mis ik zeg maar, deze is er wel maar heeft een andere kleur, maar ik heb een schema dus dat komt wel goed.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor NIX » 14 mei 2015, 11:13

Een 48 tands laat volgens mij nog net de schokker heel.
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
7500km gereden
7500km gereden

Berichtdoor wiebo » 14 mei 2015, 11:15

Ik ben benieuwd Jos. Een hele operatie in ieder geval, succes!
wiebo
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor fs1man » 29 jun 2015, 08:21

Even een kleine update van dit project, deze is er eigenlijk niet,ik krijg geen reactie op een pb verstuurd in april over het pas maken van een frame
voor het tzr blokje.
Maar daar staat of valt wel het hele project mee , daarnaast speelt er ook een ander dingetje, ik had al geruime tijd last van pijnlijke schouders dat werd steeds erger, op een moment toch maar bij de doctor langs, fotos laten maken resultaat versleten schouders zeg maar.
nog niet heel ernstig maar voldoende om het advies te krijgen ze te sparen met name links.
voor mij zijn m en stok stuurtjes dus uit den boze voortaan.
ook voor de tzr moet ik een oplossing zoeken.
Wat dit project betreft de DX voorvork is inmiddels gebruikt voor de GS en de sterwielen moeten war reparaties hebben het voorwiel 4 helicols voor de remschijf en het achterwiel moet nieuwe lagers hebben en er moet nog steeds een gangbare remklauw komen.
kortom er zal nog wel wat water door de waal gaan voordat deze brom gaat rijden, en als het niet anders is zoek ik er gewoon een fs1 blokje bij.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor Tombo » 29 jun 2015, 18:47

Marc is veel actief op facebook, mss kan je 'm daar een berichtje sturen.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor fs1man » 10 okt 2017, 13:50

Het ziet er naar uit dat ik dit project toch weer op ga pakken, ook al is inmiddels bijna alles voor dit project alweer hergebruikt op de andere 4 :x
Ik begin dus met niks , hmm dat klopt ook niet helemaal :huh: een half complete voorvork, een tank zij kappen, schokbrekers en wielen staan er ook nog wel.
Allereerst moet er een frame en een brug komen, dan kan ik dat weg brengen om aan te passen aan het am 6 blokje.
De 32 draads draadboom moet ik sowieso opnieuw gaan maken, daar heb ik ook het frame voor nodig om te kijken waar de cdi en het start relais geplaatst kunnen worden en andere kastjes.
Nu hoop ik dat het project dit keer niet strand hahaha.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor wiebo » 10 okt 2017, 22:57

Alles komt ooit goed Jos, succes!
wiebo
500km gereden
500km gereden

Vorige

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1