Pagina 1 van 8

FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 03 feb 2016, 21:20
door Nozem
Vorig jaar in november 2015 werd mij een yamaha aangeboden en had er toen
geen interesse in vanwege de prijs, conditie en ruimtegebrek.
Na kortgeleden 2 brommers van de hand gedaan te hebben begon het toch weer te kriebelen
en heb gister de in november aangeboden yamaha opgehaald.
Laatste keer dat deze op de weg was geweest was in 2000,
dus al een lange stilstand tijd, daar gaat nu verandering in komen.
Vanavond even een dopje benzine in de cilinderkop gedaan en hij liep bij de 1'e kick :D

Plaatje bij het praatje

Image

Meerdere fotos volgen nog zodra ik er weer mee verder ga :mrgreen:

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 03 feb 2016, 23:25
door fs-ael
Leuke fs1 :D , heb je ook de tank en kappen erbij? welk type is het eigenlijk?

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 03 feb 2016, 23:46
door Nozem
fs-ael schreef:Leuke fs1 :D , heb je ook de tank en kappen erbij? welk type is het eigenlijk?


De tank, kappen en spatborden zijn er bij, ze zijn er nu af voor een grondige poetsbeurt.
En het type laat ik nog even in het midden :D

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 04 feb 2016, 18:34
door Nozem
Zo stond de fs1 er bij in November :cry: .
Kees vroeg hoe de opbouw er ging uit zien, zo gaat hij voor een groot deel ook weer worden kwa opbouw.
Maar dan zonder roest :mrgreen:

Image

Image

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 04 feb 2016, 18:40
door Nozem
Op de zijkappen zat groene aanslag (zoals je bij koper vaak ziet) na wat poetsen zijn ze weer toonbaar :mrgreen: .

Image

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 04 feb 2016, 20:06
door NIX
Maar wat is het? Frame ziet eruit als een 3E9 of 2RU. Matchend blokje? Tank en kappen is late 1J5 of 2F2. Vork ook.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 04 feb 2016, 20:56
door Nozem
NIX schreef:Maar wat is het? Frame ziet eruit als een 3E9 of 2RU. Matchend blokje? Tank en kappen is late 1J5 of 2F2. Vork ook.


Het frame is een 3E9 met een 1J5 blok met FS1 cilinder.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 05 feb 2016, 22:09
door Nozem
Gister een nieuwe binnenband gehaald (oude was gescheurd bij het ventiel),
haal ik het achterwiel eruit, zie ik dat er een deel rondom het lager weg is.
Daar wil ik niet mee doorhobbelen, dus vanmiddag opzoek gegaan naar een ander achterwiel.

Image

Dat zoeken ging erg rap, 1 belletje, opgehaald, met een nieuw tandwiel erop,
nieuwe remschoenen gemonteerd, bandje erom gedaan en zie daar.

Image

Image

Nu nog de iets te lange remstang nog inkorten, dan is het achterwiel project klaar.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 05 feb 2016, 22:13
door pee67
Remstang inkorten?
Is het wel de juiste remstang?
Zit deze wel juist gemonteerd?
Ik heb dit namelijk nog nooit gehoord/meegemaakt dat deze ingekort moest worden.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 05 feb 2016, 22:18
door Jeti
Ja die imi remstangen zijn een stuk langer.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 05 feb 2016, 22:33
door marco
Jeti schreef:Ja die imi remstangen zijn een stuk langer.


Is makkelijk in te korten.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 05 feb 2016, 23:15
door fs1man
Die is wel erg lang , blijft er na het inkorten wel voldoende schroefdraad over?

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 05 feb 2016, 23:53
door Nozem
Ik kort hem in aan de rempedaal kant,
kan weinig mis gaan als je vooraf opmeet welke lengte de remstang uiteindelijk moet hebben.
Zoals je nu kan zien is deze veel te lang, het wiel moest geheel naar voren toe anders stond ie op de rem,
rempedaal heeft nu de omgekeerde werking.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 06 feb 2016, 21:15
door marco
fs1man schreef:Die is wel erg lang , blijft er na het inkorten wel voldoende schroefdraad over?


Ja je moet de voorkant inkorten.
Ff ombuigen en een nieuw gaatje boren.

Re: FS1 project van Nozem

BerichtGeplaatst: 07 feb 2016, 19:06
door fs-ael
klein vraagje nog, Ik zie dat je eerst een oud model achternaaf ( met losse tandwieldrager) er in had zitten
en nu voor een nieuw model naaf gegaan bent.
Hoe heb je het opgelost aan de linkse zijde waar het gat voor de as en kettingspanner nu veel te groot is ?