Jetze's 5A3 project

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Re: Jetze's 5A3 project

Berichtdoor jetze.mellema » 20 jun 2016, 16:21

marco schreef:Voor een sheriff zijn geen imi spatborden te koop

Oei! In dat geval komen ze bij het stapeltje te verchromen onderdelen te liggen. :)
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor koen200376 » 21 jun 2016, 15:58

marco schreef:https://youtu.be/RXpc5fnIQCA

Ah thx Marco ziet er wel een gerief uit!
koen200376
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Berichtdoor pee67 » 21 jun 2016, 16:01

Als je nog wat nodig hebt, een spatbord heb ik nog wel liggen, 3 zelfs.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Berichtdoor jetze.mellema » 21 jun 2016, 16:59

Voor en achter voor een Sheriff toevallig? Never mind, ik heb je een PB gestuurd.

Hoe doen jullie dat met poedercoaten eigenlijk? Ik heb een frame, achterbrug en zat te denken om het T-stuk en stuurplaat ook mee te nemen. Oude boutjes in de gaten waar schroefdraad in zit en die er snel na het coaten weer uithalen. Verder nog iets bijzonders om rekening mee te houden bij een FS1? Wilde maar gewoon 'standaard' glanzend zwart doen.
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor Aad » 21 jun 2016, 18:33

Ik zou dan zoveel mogelijk zwarte deeltjes coaten, denk aan de stang naar je remanker van het achterwiel, maantje voor je bokveer, kmteller plaat, bok etc.!
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Aad
1500km gereden
1500km gereden

Berichtdoor marco » 21 jun 2016, 18:56

Eerst het frame bij de stuuraanslag en bij de middenbok oplassen als dat erg versleten is.
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor jetze.mellema » 22 jun 2016, 13:10

Heb je toevallig foto's van als dit versleten is? Bij de stuuraanslag ziet alles er op zich fris uit, maar bij de middenbok is alles nog een vettige bende. Op zich goed want geen roest. :)
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor marco » 23 jun 2016, 20:38

Het gedeelte van het frame waar de as van de middenbok door heen zit is vaak wat uitgesleten.

Op de foto zie ik ook dat je middenbok behoorlijk doorgezakt is.
Dat hebben alle sheriffs omdat de middenbok langer is als van een fs1.
Je kan dat wel "oplossen" door een metalen plaatje te maken boven op waar de middenbok tegen het frame aankomt.
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor bajaboy » 23 jun 2016, 20:58

jetze.mellema schreef:Voor en achter voor een Sheriff toevallig? Never mind, ik heb je een PB gestuurd.

Hoe doen jullie dat met poedercoaten eigenlijk? Ik heb een frame, achterbrug en zat te denken om het T-stuk en stuurplaat ook mee te nemen. Oude boutjes in de gaten waar schroefdraad in zit en die er snel na het coaten weer uithalen. Verder nog iets bijzonders om rekening mee te houden bij een FS1? Wilde maar gewoon 'standaard' glanzend zwart doen.

vraag of de coater je framenummer aflakt(daar is speciaal plakband voor ,daar ie in de oven gaat)
poedercoaten is veel dikker dan verf dus veel dingen passen niet meer .
laat je oude balhoofd lagers er in zitten !!(koop nieuwe )
draai bouten niet tot het einde er in en als je ze er uit wilt draaien na het coaten een messnede over de laastste spoed van je bout halen.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor jetze.mellema » 23 jun 2016, 21:25

Ja, framenummer was ik vergeten af te plakken toen ik een keer een quadframe had laten coaten. Maar ik was het alweer vergeten, bedankt. :)

Ik heb toevallig een nieuwe middenbok besteld maar had gelijk een asje mee moeten nemen want die kreeg ik er zonder slijptol niet uit helaas. Was flink verroest daar allemaal:
Image

Zal de nieuwe er morgen even bij houden om te zien waar de ruimte zit, dan zal ik dat inderdaad eerst even aanpakken.

Wat verder nog rest wat betreft demonteren is deze moer:
Image

Ik spuit er steeds maar wat WD40 op maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat deze nog los gaat komen. Dat zal wel splitten worden, of hoe dat ook heet.

Verder heeft de postbode een doos vol rommel gebracht. Als het frame straks bij de coater ligt dan kan ik even met het blokje verder.
Image
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor marco » 23 jun 2016, 21:34

Die nieuwe middenbok is een stukje tekort
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor jetze.mellema » 23 jun 2016, 21:39

marco schreef:Die nieuwe middenbok is een stukje tekort

Shit! De originele heb ik net doormidden geslepen. :)
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor marco » 23 jun 2016, 21:46

Dat word lassen
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor Aad » 25 jun 2016, 16:42

Stel dat die draad van je remankerstang knapt met losdraaien kun je draad in de achterbrug tappen en voortaan een bout gebruiken.

Image
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Aad
1500km gereden
1500km gereden

Berichtdoor jetze.mellema » 27 jun 2016, 17:35

Dank, dat is een prima oplossing. Had ook al zitten denken om er gewoon een bout aan te lassen waar nu dat draad zit.

Vandaag flink bezig geweest, maar niet met sleutelen zelf. Eerst de nieuwe standaard standaard :) naar de metaalbewerker gebracht om hem op de lengte van de oude Sherrif standaard te maken. Daar vervolgens ook mijn achterbrug met bovenstaand probleempje neergelegd, kon er zelf helemaal niets meer mee. Goed in de WD40 gehouden de afgelopen dagen maar er zat totaal geen beweging in. De moer lijkt bovendien wel tussen maat 11 en 12 in te zitten.

Verder liggen alle te coaten onderdelen bij de poedercoater. Het wordt gestraald, dan een grondlaag, zwarte kleur en dan nog een transparante laag. Ze gaan alle gaten met draad opvullen met dopjes dus ik hoefde niet overal boutjes in te draaien. Ben benieuwd naar het resultaat, dit is de eerste keer dat ik wat laat doen bij dit bedrijf.

Verder ben ik nog even met de tank aan het shoppen geweest. Eerste probleem is dat er een lekje in zit en een voormalig lek dat heel slordig gerepareerd is. Via via bij een gepensioneerde fietsenmaker terecht gekomen en daar zijn mooie collectie gerestaureerde bromfietsen mogen bewonderen. Hij gaat met mijn tankje aan de slag en wil het met zilver gaan lassen. Ook hier heel benieuwd naar het resultaat.

Als dat klaar is dan moet de tank nog strak worden gemaakt en dan gespoten, maar ik denk dat ik hem dan eerst aan de binnenkant even ha ontroesten en coaten.
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1