Jappie's 2RU project

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha FS1

Re: Jappie's 2RU project

Berichtdoor koppel » 01 sep 2018, 10:48

mail of bel fs1parts met je probleem, grote kans dat die kosteloos een nieuwe bobine opstuurt.

doet de fs1 het daarna goed dan was deze Sakura bobine niet goed, maakt het geen verschil dan zit het probleem ergens anders.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1558
Geregistreerd: 12 nov 2006, 16:22

Re: Jappie's 2RU project

Berichtdoor jappie86 » 01 sep 2018, 11:11

Ik zal hem eerst even door meten als ik komende week ergens tijd heb. En, vooralsnog doet hij het nu gewoon.
jappie86
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 18 jun 2015, 14:28

Re: Jappie's 2RU project

Berichtdoor marco » 01 sep 2018, 18:00

Goede massa is ook belangrijk bij de bobine.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22710
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Jappie's 2RU project

Berichtdoor yamaha_fs1_2ru » 02 sep 2018, 18:32

Wat ga je verder nog met de brommer doen?
Avatar gebruiker
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 26 sep 2006, 19:33
Woonplaats: Fryslân

Re: Jappie's 2RU project

Berichtdoor jappie86 » 02 sep 2018, 19:31

yamaha_fs1_2ru schreef:Wat ga je verder nog met de brommer doen?


Ik wil er eigenlijk gewoon kilometers mee gaan maken :)

Massa van de bobine moet goed zijn, de plek waar hij massa moet maken op het frame is blank geschuurd.
jappie86
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 18 jun 2015, 14:28

Re: Jappie's 2RU project

Berichtdoor athenayamaha » 02 sep 2018, 19:51

jappie86 schreef:
HotWheels schreef:De vraag stellen maar niet aanvaarden dat elke vorm van goedkoop spul (immitatie, aftermarket, edm.) dikwijls de oorsprong zijn van de veelal beschreven issues, noem ik gewoon de kop in het zand steken.
Kritieke onderdelen zoals in dit geval een bobine, zijn ori wellicht ook duurder en dat zal dus ook wel z'n reden hebben, maar daarmee sluit je meteen de deur naar vele onbetaalbare uren van foutzoeken. Voor mij is de keuze snel gemaakt, is het ori nog beschikbaar, dan twijfel ik nooit, en dan kan ik lekker verder met het project, zonder veel kopzorgen en ellenlange threads of een bobine nu wel of niet ook duurzaam en/of kwalitatief hoort te zijn, omdat ze toch minstens goedkoop zijn. :roll:



Ik had voor de sakura bobine gekozen omdat het de duurste was die ik kon vinden en bij een betrouwbare leverancier als fs1parts. Als ik een originele had gevonden had ik die ook gekocht. Misschien had je je post ook nuttig kunnen maken door aan te geven hoe ik aan een originele bobine kom, of heb jij toevallig nog een schuur vol NOS bobines liggen? Op deze brommer wordt echt niet bezuinigd.

De post met informatie over de bobine en hoe ik die door meet, daar heb ik tenminste iets aan.
Verders, iedereen bedankt voor het meedenken.


Ik kocht mijn originele bobine toen der tijd bij FS1Shop. maar zie net dat hij ze niet meer hebben. koste me toen volgens mij een tientje of 8
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 562
Geregistreerd: 27 sep 2007, 22:02
Woonplaats: Hoogeveen

Vorige

Keer terug naar Mijn Yamaha FS1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten