Brommer geschiedenis

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Brommer geschiedenis

Bericht door Thomash »

Simpel maar toch altijd wel vermakelijk

Hoe zijn jullie op de brommer gekomen die jullie nu hebben en wat ging daaraan vooraf?

mijn eerste brommer was een "fraaie" Tomos.
Reed leuk 50 en verbruikte 1:50 minimaal. Enkele duizende km's mee gereden maar de schakelbrommer (kreidler,zundapp) begon te kriebelen

mijn 2e brommer was een Zundapp.
Zag er prachtig uit maar blokje was wat minder. Hand letterlijk licht gekneust door de zware koppeling en de lange schakelgang was niet ideaal.

Verkocht en gezocht naar een sportieve/toerbrommer met wat modernere techniek en zo kwam ik op mijn RD50

Tussen door zijn er nog een 2 tal puchjes geweest zonder kenteken voor de "handel" en lol :P
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Mooie brommers allemaal :)
Heb 2 maand geleden mijn FS-1'tje gekocht, reed goed, alleen in de 4 niet.
We hebben toen geprobeerd de dip eruit te krijgen maar dat is nog niet gelukt.
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

die rd vind ik de mooiste, prachtig machien
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Waar is jullie brommer geschiedenis? :P Vertonen wat ik heb zijn natuurlijk andere topics voor vind het altijd leuk te zien wat men zoal gehad heeft!
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik wilde een brommer van het moment dat een vriend van me een scooter kocht
toen kocht ik me fs1 en wilde hij ook schaken en verkocht zijn scootah voor een mt5
toen wilde ik ook crosen en ik kocht er een aeon cobra(quad)

daarna heb ik voor me moeder een kaptein mobylette gekocht maar k gebruik hem nu meer voor naar school enzo

en toen vorige week met niels een street gekocht 8)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Vette brommers! Die RD is nog heel mooi! :D

Mijn geschiedenis begon met een Sparta Happy waar ik voor het eerst op reed.

Toen ik 16 werd had ik al een jaar een Puch Maxi, maar ik mocht er nog niet op rijden van m'n ouders :lol:
Ik vond dat maar een k*tding, ging altijd kapot en het rijden erop was saai dus toen ik op een gegeven moment een afstandsbestuurbare tank verkocht voor 700 euro ben ik voor een "echte brommer" gaan kijken.
Afbeelding

Nadat ik eerst naar een Honda SS50 ben weze kijken viel mijn oog op een zwarte RD50, maar die was nogal ver weg (Roosendaal).
Toen verder gekeken en de FS1 waar ik nu mee rijd gevonden.
Helemaal op weze halen met het openbaar vervoer. Maar hij moest dus ook mee naar huis.
Gelukkig zag de verkoper dat ik voor geen meter schakelbrommer kon rijden en bracht mij + FS1 voor 350 euro naar huis :lol:
Afbeelding

Daarna een beetje die FS1 op orde gemaakt totdat de kriebels kwamen om er één te gaan restaureren. Dit werd het 380 project waar ik nog steeds mee bezig ben.
Hiervoor had ik eerst een FS1 gekocht als basis met gelijke nummers. Deze was echter zo slecht dat ik het frame en blok in redelijke staat gemaakt heb en door heb verkocht.
Afbeelding

Daarna nog een keer een FS1 gekocht, maar dan een los carter met een nieuw frame. Dit werd de basis voor dat project.
Afbeelding

Omdat ik toen nog eens op Ebay een paarse FS1 te koop zag staan in Frankrijk heb ik deze ook maar gekocht voor onderdelen voor het 380 project (ging me vooral om het zadel)
Afbeelding

En de laatste was ook een FS1 en die vonden we in Zwitserland :P
Afbeelding

En dan heb ik nog ongeveer 1 FS1 in onderdelen los liggen en dat komt overal en nergens vandaan :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mijn eerste brommer was een Honda Amigo, dat moet ongeveer '85 geweest zijn denk,
die had ik afgeluisd van een oudijzerman die'm van't groot vuil had gehaald..
Wegens krijsende moeder, onder dwang verkocht aan een oudere neef (voor 350Bfr :shock: =€9)

dan een eerste Camino in onderdelen in een kruiwagen voor 2000,- (€50)

dan een l'Avenir tweevitesse van '69 als eerste klassieker,

een MTX crosser,

..nu wordt de volgorde wazig, vanwege verschillende gelijktijdige aan- en verkopen, maar ik zal gewoon een hoop types opsommen..

motobecane ranger 7, MBX, vespa special50, XL, Sprint, pluromatic, Chappy, Dax, RD50, suzuki AC, nog n l'Avenir van '69 met 3bak, Monet Goyon Dolina 115, yamaha Sheriff, FS1 uiteraard, XJ600, XS1100'78, Honda PS50, MB5, hopen caminos opgezet voor de Johnnies van't dorp vroeger :P ook die twee yam AS3's van laatst.. en ben er ongetwijfeld nog n heel aantal vergeten :)

jaja, goedgetraind die moeder van me 8)
Afbeelding
hier beide l'avenirs tegelijk
Afbeelding
zoals dit maakte ik er zeker een 20tal
(let ook op de rauwe fs1 onder het zeiltje waar ik toen zelf mee reed)
Afbeelding
m'n favoriete monster.. die 78 XS 1.1

Afbeelding
dit is eigenlijk de mooiste.. de 50PS

Afbeelding
de hippieperiode :D

Afbeelding
ook een bende polyesther racekuipen gemaakt, dit paste op een oude rd

kzal hier ophouden :D
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

ik vond oldtimer buikschuivers eigenlijk altijd al mooi. naar een beetje rondkijken kwam ik bij mijn eigen 3f2 uit. die in de loop van de tijd wat veranderd. toen begon het ook bij mij wle wat te kriebelen en heb ik een 2f2 gekocht. ding zag er niet uit, liep niet maar inmiddels moet ik aleen het blok nog verder klaarmaken en de verlichting aansluiten :P
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

ik wou altijd zo een klein 4takt ding en mocht 1 kopen indien ik er door ging zijn in mijn jaar op school, maar ik was gebuisd. Dus geen brommer, tot op een bepaald moment er een fs1 stond op 2dehands.be in nieuwstaat met enkel 4900km op de teller, de volgende dag nog opgehaald en daar rijd ik nu nog altijd mee, in 3 jaar heb ik er 15000km mee gedaan.

na een jaar wou ik ook eens iets zelf restaureren dus kocht ik een suzuki ac50 + nog 1 in onderdelen dat was echt een kraam en het was de bedoeling om er een caferacer van te maken.

toen heb ik ook een puch monza 4s gekocht en een week later een puch monza 4sl echt zalige machines om mee te rijden.
die heb ik dan beide verkocht voor een fs1 te kopen

ergens tussen door heb ik ook nog een honda ts50dx (c320s) gekocht, rijdt nog steeds niet, nog niet echt tijd gehad.

mijn 2de fs1 is een 1j6 dx van '77 en mijn 3de ook
Jelle

Bericht door Jelle »

my story:


eerst dacht ik dat ik nooit een brommer nodig had, maar uiteindelijk kochten mijn maten er een , dus ik ook...


ik ging op zoek naar een oldtimer
en kwam uit bij een suzuki ac50 en een honda cb50
na lang zoeken stootte ik op een yamaha fs1

en kocht er dan een
deze heb ik helemaal opgeknapt, echter low-budget ( lees: imi) omdat ik er toch op rij, dus dat hoeft niet perfect te zijn

ondertussen al hier en daar onderdelen gekocht

en overlaatst besloten om een oude fs1 te restaureren

dit is dan een candy gold 380 uit ' 73 geworden

tot zover mijn brommerverhaal :D
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Veel mooie brommers zie ik hier tussen staan!

Afbeelding
Erg mooi!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

kopen? :D
when men were men, and helmets were for divers
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

eehm nee ;) geen geld/ruimte
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ziet er idd echt goed uit... (ik zou willen roepen wah kosht dah? maar ik heb toch geen geld...studentje)
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

History :

Peugeot 103 (Die ouwe oranje, niet de SP)
Honda Camino
Solex
FS-1
Nog eens een Camino.

gat van 20 jaar......

Honda SFX
FS-1 again...
Plaats reactie