Pagina 1 van 3

Geplaatst: 21 sep 2006, 17:10
door Dorfie
Als ik jou zo bezig zie... heb je al gedacht aan vleugels?

Geplaatst: 21 sep 2006, 19:00
door YamaSam
Dorfie schreef:Als ik jou zo bezig zie... heb je al gedacht aan vleugels?


:lol: hehheh..

wel es begonnen aan een straalmotor uit een autoturbo,

zou'k eigenlijk ook nog es moeten afmaken! :idea:

Geplaatst: 21 sep 2006, 21:41
door Dorfie
Lool, waar in godsnaam heb jij nou een straalmotor voor nodig? Heb jij stiekem een F16 in je schuur staan fzo?!

Geplaatst: 21 sep 2006, 22:08
door Martijn
Voor achter op zn fs1 :)

Geplaatst: 22 sep 2006, 11:29
door YamaSam
Dorfie schreef:Lool, waar in godsnaam heb jij nou een straalmotor voor nodig? Heb jij stiekem een F16 in je schuur staan fzo?!

neenee :D ik had een ontwerp gemaakt voor een turbine op koolzaadolie,
die dan een stroomgenerator aan zou drijven om elektriciteit te maken...

Geplaatst: 22 sep 2006, 11:41
door YamaSam
Martijn schreef:Voor achter op zn fs1 :)

de plannen zijn er idd...

en lachen doen ze allemaal, maar daar lig ik niet van wakker,
zeker niet als je weet dat de 'hulpmotor' op oude frituurolie draait

het is echt allemaal niet zoo moeilijk of futuristisch,
voor een €5000 bouw ik je fs1 om tot straalaandrijving...


ken je de stp-racers van eind jaren 60?


nekkletserij? check:
http://video.google.nl/videoplay?docid=873601240824366435&hl=nl
en
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AA?wgr=961
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 22 sep 2006, 12:13
door YamaSam
om goesting van te krijgen!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als het hier kan, waarom dan niet op mijn fs1?
Afbeelding

Geplaatst: 22 sep 2006, 12:15
door YamaSam

Geplaatst: 22 sep 2006, 13:47
door edje
Afbeelding

die voorwieltjes, ziet er veilig uit... :lol:

Geplaatst: 22 sep 2006, 14:13
door Tombo
YamaSam schreef:om goesting van te krijgen!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als het hier kan, waarom dan niet op mijn fs1?
Afbeelding

Aha, ook fan van pulsejets? :D een vriend van me is er helemaal gek van, die heeft er 5 gebouwd ofzo, zelfs 2 op zijn puch maxi (zoek maar eens op google, lawrence pulsejet puch) ;)

Geplaatst: 22 sep 2006, 14:59
door YamaSam
zie je wel dat ik niet de enige gek ben die daarmee bezig is 8)

merci voor de morele geruststelling Tom

Geplaatst: 22 sep 2006, 19:14
door Tombo
ik wil er ook nog een keer 1 gaan maken, gewoon een kleintje.
Ik was een keer bij die vriend van me dan, toen hebben we zelfs van een jam-potje een pulsejet gemaakt, werkte perfect :roll:

Geplaatst: 23 sep 2006, 00:33
door Martijn
SICK, sowieso dat je daar een SC(*)&(TER er mee uittrekt !

Geplaatst: 25 sep 2006, 12:55
door YamaSam
Martijn schreef:SICK, sowieso dat je daar een SC(*)&(TER er mee uittrekt !


heheh.. deze twee ook ze...
http://www.youtube.com/watch?v=E0rSQLAKgUs

Geplaatst: 25 sep 2006, 15:43
door Tombo
dit is die puch maxi van een maat vna mij :P

Setup:

Aandrijving:
2 x eigenbouw 5,25" Lockwood-Hiller pulsejet straalmotor uit 1mm rvs 316 plaat, optioneel nog een extra opbouwconus voor de inlaat voor meer stuwkracht.
Motoren zijn traploos verstelbaar in hoogte en hoek.


Brandstof:
Propaangas uit ex-stikstof cilinder onder de tank (starten en stationair lopen)
Diesel uit de puchtank, verpompt met 2 ruitensproeierpompen, voorverhitting in stalen olieleiding rondom de tailpipe van de motor (vol vermogen)

Ontsteking:
Zelfbouw, vonkt op 200Hz, erg hete vonk (kan een stuk karton mee aangestoken worden:) ), werkt op 12v accuvoeding,

Startprocedure:
-ontsteking aan
-blower aan (voorlopig i.c.m. een bladblazer)
-hoofd gaskraan vol open
-gaskraan van de te starten motor plotseling tussen 1/4 en 1/2 open, waardoor de geinjecteerde gaswolk ontsteekt
-laatste herhalen tot de motor start
-stationair afstellen op kogelkraan, net boven het lean-out punt
-bovenstaande herhalen voor 2e motor
-hoofdkraan afstellen op de benodigde gasflow van beide motoren

-dieselstelschroef open draaien
-pomphuis ontluchten met knijpbalg
-pompschakelaars aan
-dieselstelschroef op de stand zetten voor het gewenste vermogen (onder het rich-out punt)
-injectieknop op stuur indrukken om diesel te injecteren
-houston, we have lift-off Very Happy


Nog te doen:

-motoren omdraaien (verbrandingskamer boven)
-bougiekabels leggen
-zadel monteren
-hitteschilden monteren
-langere achterbrug maken voor betere stabiliteit
-betere remmen, evt icm andere voorvork
-motoren synchroniseren op vermogen
-duw-trek kabels aan de injectoren bouwen om het brandstofinjectie punt real time verder de verbrandingskamer in of uit te schuiven

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding