Waarom een fs1?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Puur toeval, per ongeluk op Jasper's 2ru gestuit :lol:

Tijdje van 't rechte pad geweest, 2ru verkocht, maar nu weer bijna 'n 3e9, en 'n GS beumer die over 't tijdje ook weer loopt!
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

omdat ik een scooter of yamaha tzr te duur vond anders was het zoiets geworden
heb mn fs1 voor 350 euro bij het autotron in rosmalen gekocht
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

beetje zoeken naar een leuk schakeljte, kwam dit tegen. De mooiste :)

Me familie heeft der niks mee, geen vader zo zoon, hoewel ze hem wel mooi vinden 8)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

ik zocht een brommertje..

jonno had toen een peugeot FOX! en dennis een yamaha neos!

mijn vader zei : dat is voor wijfe! koop een echte brommer! 8)
hij zei : ik heb vroeger een yamaha gehad! en dat waren hele fijne brommertjes! 8)
dus zo gezocht naar een yamaha! :lol:

uiteindelijk eentje gevonden.. die had ik 1 jaar! helemaal opgeknapt enzo! 8)
totdat een hufter uit heerhugowaard mij niet zag.. en ik frontaal op zijn motorkap klapte! :cry:
brommer total loss dus :( :cry:
terwijl ik nog in het gips zat van het ongeluk..
weer een nieuwe gezocht op marktplaats! :D
had toen weer een 2ru gevonden!
hij liep niet.. zag er niet uit! maar stond te koop voor heel weinig! 8)
die opgehaald! samen met jonno dennis en mijn vader opgeknapt!
en daar rij ik nu nog steeds mee rond :D

mijn vader heeft in die tijd dat ik in het gips zat ook een 2ru gekocht.. want de kriebels werden al erger!
dat ding ziet er ook best mooi uit! redelijk origineel! en daar rij ik ook wel vaak op :D
Gebruikersavatar
Fyer
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1311
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:53
Locatie: Numansdorp

Bericht door Fyer »

ik was totaal nie van plan brommer te nemen wel om brommer rijbewijs te halen. en toen zag ik een foto van mijn paps op zijn fs1 vroeger, en vondt ik zoon toffe brommer!!! dus ik gaan zoeken en uiteindelijk een blauwe 1j5 gevonden en die gekocht en nu inmiddels jaar later met een 2e bezig
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik was ook van plan tot mijn 18e te blijven fietsen maar toen ik 15 was kocht een vriend van een chinese scooter(hyosung sf50) en dat moest ik ook, maar wilde niet te veel maandelijkse kosten hebben dus voor de verzekering opzoek naar een oldtimer.
toen wilde ik ook al snel een schakel want ik werd helemaal gek van dat monotone gejank van die scooter, dus opzioek naar en ss/fs1 vond ik de mooiste modellen(en meer kende ik er ook niet). op een gegeven moment stond mijn zwarte 1j5 op marktplaats en ik was meteen verliefd.
heb er best veel aan veranderd de afgelopen 3jaar, maar hij ziet er nog precies hetzelfde uit.
daarna rond mijn 17e verjaardag de street gevonden in zwitserland en mee genomen

die 2 gaan ook nooit meer weg :wink:
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

Ik wou al een brommerke sinds da ik 16 was, maar mocht er nooit één kopen van de mammie. Toen wou ik doodgraag ne pbr, maar het is altijd gebleve bij rijden op andermans machien.

Nu dit jaar aangezien ik eindelijk voor m'n rijbewijs ben begonnen, heb ik een vervoermiddel nodig. Ik wou alleszinds nen oldtimer omda ik die gewoon mooier vind as de brommerkes van tegewoordig. Dus ben ik met de hulp van ne maat allemaal brommerkes beginne zoeke/bekijke enja kwas verkocht bij de fs1 :)

Dan heb ik enkele maanden liggen rondkijken op het internet en uiteindelijk ene gekocht (kleur en model dat ik wou!). Of het ne goeie koop is valt nog af te wachten, maar als ik 'm werkende krijg ben ik vrij zeker dat ik die nooit meer wegdoe :)
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

mpro09 schreef:ik was ook van plan tot mijn 18e te blijven fietsen maar toen ik 15 was kocht een vriend van een chinese scooter(hyosung sf50) en dat moest ik ook, maar wilde niet te veel maandelijkse kosten hebben dus voor de verzekering opzoek naar een oldtimer.
toen wilde ik ook al snel een schakel want ik werd helemaal gek van dat monotone gejank van die scooter, dus opzioek naar en ss/fs1 vond ik de mooiste modellen(en meer kende ik er ook niet). op een gegeven moment stond mijn zwarte 1j5 op marktplaats en ik was meteen verliefd.
heb er best veel aan veranderd de afgelopen 3jaar, maar hij ziet er nog precies hetzelfde uit.
daarna rond mijn 17e verjaardag de street gevonden in zwitserland en mee genomen

die 2 gaan ook nooit meer weg :wink:


Haha zo ging 't ook, vriend van mij is op 20 november jarig, ik 25 december. Ik altijd tege hem zegge, jah als ik 16 ben koop ik géén brommer, maargoed hij een weekje 'n peugeot speedfight, dus ik toen nog net op m'n 15e naar Jasper gekageld in friesland, en tot mijn grote verbazing betaalde m'n ouders het certificaat!:)
Gebruikersavatar
mathieu2
100km gereden
100km gereden
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:25
Locatie: laarne

Bericht door mathieu2 »

ben begonnen met drie schaamtelijke caminos voor de velden mee af te stuiven, dit op iets van 13 jaar
dan wou ik van die rotte brommers af

een vriend en buurjongen van mijn vader uit hun kindertijd, heeft nu op zijn 45ste nog altijd zijn rode rd50m met spaakwielen van als hij 16 was, ik vond dit super-vet om mee te rijden, en begon op internet te kijken naar yamaha rd!
mijn vader heeft op fs1 gereden, en zijn broer met een witte rd50m met de rode stickers.
in hun tijd reed het hier vol van de yamaha's

heb op mijn 14e een rode yamaha rd50m met spaakwielen gekocht, een mooie en zeer goede.
heb ik verkocht een jaar later omdat ik absoluut een dx versie wou
heb ik dan ook gekocht en tegelijk ook een c50 met flink blokske, omdatk ook de 4takt microbe heb..

ik zeg er wel bij: ik vind dit forum super
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Ik vond brommers niks totdat ik een opgevoerde scooter gratis kreeg die het niet deed. Toen heb ik met een vriend die een snelle rd50 had dat ding opgeknapt en vond brommerrijden toch wel best vet. Ik wilde zowiezo een schakel en het liefst een Zundapp want dat was de enige schakel die ik kende, samen met de rd. Toen had ik tegen mijn ma gezegd dat ze een brommer moest zoeken op marktplaats want dat vind ze leuk, en ik kon niks vinden wat goedkoop en mooi was. Toen vond ze uiteindelijk een 2RU voor maar €300 :) De fs1 is eigenlijk wel een ideaal brommertje want hij is mooi, betrouwbaar, alle onderdelen goedkoop en beschikbaar, rijdt heerlijk en nog best snel ook :)
Gebruikersavatar
George
50km gereden
50km gereden
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 apr 2009, 12:05
Locatie: Groningen

Bericht door George »

Als kind in de stad Groningen (70 jaren) zag ik niets anders dan kreidlers, fs1 tjes, zundapp's, puch monza's fantic's en garelli's over straat scheuren. Mijn eerste fs1 heb ik voor mijn 16e verjaardag van mijn oma gekregen. Ik heb deze fs1 nog steeds. Ik heb deze fs1 destijds gehaald bij Borkhuis motoren in Groningen.
Ben dus inmiddels alweer 24 jaar in het bezit van een fs1 :lol: de tijd vliegt voorbij..
Een aantal jaren terug een wrak van een fs1 dx erbij gekocht die ik zo goed als ik kon heb opgeknapt.
Maar waarom een fs1? tsja een fs1 is gewoon mooi..
Dezelfde Jasper

Re: Waarom een fs1?

Bericht door Dezelfde Jasper »

Twowheeler schreef:Waarom hebben jullie een fs1 (waarom niet?!)


Ik reed eerst Kreidler, en vond FS-1's maar lelijk en Japans. En Tombo reed er 1, dat was het ergste. Toen ging ik ineens Honda rijden, en eigenlijk is een SS een FS-1 met een mooier geluid. Een FS-1 voegt dus weinig toe voor mij.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Vooral dat mij gedeelte doet t m
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Dezelfde Jasper schreef:eigenlijk is een SS een lelijke FS-1 met een scheet geluid
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 nov 2008, 12:52
Locatie: leeuwarden

Bericht door Roberto.B »

mpro09 schreef:
Dezelfde Jasper schreef:eigenlijk is een SS een lelijke FS-1 met een scheet geluid


klopt :mrgreen:
Plaats reactie