Waarom een fs1?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Waarom een fs1?

Bericht door Twowheeler »

Waarom hebben jullie een fs1 (waarom niet?!)
Heb je hem van familie of iets dergelijks?

Ik heb de mijne omdat ik net als m'n vader een oldtimer wou die ik heel mijn leven houd.
En omdat ik oldtimers gewoon heel erg mooi vind!
Mijn keuze viel viel voor yamaha omdat ik de andere oldtimers eigenlijk niet kan betalen.
En ik wou makkelijk aan onderdelen kunnen komen en niet , zoals bij flandria, heel het land door rijden voor onderdelen.
Dit kan ook leuk zijn, maar niet voor iemand die geen auto heeft en naar school moet.
Het model van een yamaha vind ik echt super mooi, alleen de meeste die ik kon vinden waren afgetrapt. Ik keek dus ook bij batavus (ts49) , kreidler en sundapp. Kreidler en sundapp waren eigenlijk veel te duur. En van batavus waren ze of half verrot of helemaal gerestaureerd.
Ik ben dus erg blij met m'n huidige fizzy!
Je kan dus wel zeggen dat ik ook door het fs1 virus besmet ben :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Toen ik 14 was ofzo kocht ik mijn 1e brommertje met m'n pa (een Gilera Citta), een vriend van me toen had een Kreidler, en was 15. Ik moest toen ook een oldtimer hebben. M'n pa zei toen dat 'ie een FS1 had gehad. Beetje in verdiept enzo, maar uiteindelijk toen ik 15 was een Kreidler gekocht en opgeknapt. Toen ik 16 was heb ik er een jaar mee gereden. Toen maar verkocht (het blok moest gereviseerd worden, en bij een Kreidler kost dat een hoop knaken), en gaan kijken voor een andere brommer. Ben toen nog wezen kijken voor een Kreidler, en had die bijna gekocht, alleen tijdens de proefrit klonk hij ontiegelijk gaar, dus toch maar niet gedaan. Daarna niet echt specifiek naar een FS1 opzoek gegaan,maar gewoon wat ik tegen kwam (Honda SS50, Kreidler, FS1). Toen stond er een FS1 in Nijmegen, en die heb ik dus gekocht :P Komt dus eigenlijk door m'n pa, en ook wel een beetje door diegene waar ik m'n onderdelen toendertijd kocht. Ik kon toen supergoedkoop aan ongeveer alles komen voor een FS1, en dat was lekker makkelijk. 8)
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Ik wou vanaf me twaalfde al een oud brommertje hebben vond het zo prachtig want achterbuurman had 7 kreidlers, en moch altijd kijken in ze schuur of meerijden,

toen ik 14 was en ik begon met werken bij Subaru op zaterdag, had me baas een zundapp, een kreidler en een Fs1 van ze zoon staan tussen een ducatie en een honda,

toen twee jaar gek gemaakt en gekwijld bij die brommers

en op een geven moment werd ik 16 en kon ik die fs1 kopen :D
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

Op mijn 8e kreeg ik mijn eerste puch maxi 8)
daarna nog tig van die dingen gehad en weggegooid en verkocht :lol:
Naja mijn pa heeft vroeger altijd fs1 gereden én hij had nog oude fototjes
nou ik vond dat geweldig waaronder de verhalen van vroeger :lol:
toen rond mijn 11e naar de brommerbeurs in rotterdam ahoy geweest om te kijken
voor toen nog puch maxi onderdeeltjes maar daar zag mijn vader dus een paarse 73er
staan. Dus die bijna gekocht maar werd net voor onze neus verkocht :(
Toen 2 jaar lang beetje stil geweest met de fs1 totdat ik op marktplaats een goedkope
tegenkwam :lol: die gekocht en opgeknapt en ik heb er nu 4 klaar en de 5e is in aanbouw :oops:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Ik had vanaf mijn 15de 3 tupperware scooters gehad, namelijk een kymco dj, kymco kb en een peugeot speed fight 1, ik heb deze opgeknapt en verkocht want ik wou wat anders en toen kwam mijn vader aan zetten met waarom koop je niet gewoon een fs1 en dat heb ik dus gedaan en zo ben ik aan de fs1 gekomen, mijn eerste fs1 is een 2RU die ik nog heb die ik op het moment aan het opknappen ben, ik heb er 2 keer naar school toe gegaan ermee en toen was hij gestolen van het fietsen hok, ik die dag heel zwolle af gereden met mijn vader en had hem toen niet gevonden, ook elke dag marktplaats gekeken om te kijken als er iets te koop stond kwa onderdelen of de hele brommer, en na 2 maanden hadden ze hem weer terug gevonden door een tip van mijn zus, ze hadden hem gevonden op een industrie terein met een lege tank want hij kon de tankdop niet open maken omdat ik er een sleuteldop op heb gezet, mijn vader had op dezelfde dag een andere fs1 gekocht die waarschijnlijk van 1J5 afkomt, en zo toch mijn fs1 "liefde" gehouden
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Wrom een FS1 jeugd sentiment vrees ik.
in mijn tientjes jaren werd ik min of meer mee gesleept alle jongens in de buurt reden fs1 vrienden reden fs1 en op een na reden al mijn oudere neven ook fs1.
kreidler en zundapp reden de dorpelingen mee de studenten een puch of tomos oudere mensen reden sparta en ook kreidler en zundapp met beenschilden en windscherm.
jet helm en sigaar op de lip :lol:
Daarom een fs1.
Je koos een fs1 zeker niet om dat het zulke betrouwbare brommertjes waren, ik heb menig wandelingetje gemaakt in de regen dat ie weer eens niet liep.
achteraf denk ik dat ik nu niet zo snel meer een fs1 zou kiezen als hoofd vervoer middel, van de andere kant destijds kon je bij wijze van spreken bij iedere fietsenwinkel onderdelen kopen een bougie kon je zelfs nog bij elk tankstation kopen.
Je reed met je brommer naar school je ging er mee stappen je reed er mee door de buurt, je reed geen onodige kilometers die tijd bracht je door met je vrienden bij de plaatselijke frietboer :lol:
Yamaha had destijds de slogan Yamaha it,s a way of life. dat was t ook wel een beetje :wink:
Waarom nu een fs1 wat ik al zei jeugd sentiment en ik was op zoek naar een andere hobby , ik was helemaal Bmw gek maar jaren lang misbruik maken van je lichaam door uren op de koude vloer liggen in de vreemste houdingen beginnen nu hun tol te eisen.
Daarom een hobby waar ik niet op de grond hoef en toch met techniek te maken heeft een Yamaha dus :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

rond m'n 15e kocht ik voor de verandering es iets anders, een fs1 2ru in onderdelen,
dat ding peerde verschrikkelijk,

ongeveer dezelfde periode kocht ik m'n eerste basgitaar, een witte Yamaha,

een jaar later bespeelde ik toevallig ergens een yamaha piano, ..

één en één is twee en ik was gelovig :lol:
when men were men, and helmets were for divers
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Mijn erste FS1 kocht ik voor 20 gulden in 1983, dat was een 1J5 dx uit 1977.
Deze liep niet, maar na een investering van 150 gulden waarbij de bedrading, contactslot
en complete koppeling vervangen zijn liepdie als een beest, er zat een Z1 cilinder
50 cc op, met 16 carburateur, vertanding weet ik niet meer, maar hij liep hel netjes 80
Daarna nog een zundapp 517 en een kreidler rmc ghad, daara weer een FS1 gekocht,
en weer een !j5 dx uit 77, waar ik nog 3 jaar mee rond gereden heb.
Sinds ruim 2 jaar weer aan het virus FS1 begonnen en meteen goed geinfecteerd
met 4 Fs1tjes in de garage :)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

In 1972 of daar in die buurt, precies weet ik het niet meer had de verkering van mijn zus een oranje street met accu ,knipperlichten, claxon, groen vrijstandlampje. De rest van de merken liep daarbij vergeleken 10 jaar achter en zag er gewoon niet uit.
Dus 16 jaar in '76 en een nieuwe 1j5 dx gekocht was toendertijd de allermooiste voor mij. Heel Nederland, Belgie en Luxemburg mee rondgereden met m'n maat die had een 378 met plaatjestank.

En nu natuurlijk weer een 1j5 dx zal ook wel jeugdsentiment zijn. Ik heb ook nog 2 2f2 fs1tjes uit '78 waarvan 1 nog gerestuareerd moet worden en de ander rijd ik vrolijk op rond. De 1j5 die ligt momenteel uitelkaar dat is een spookbrommer wil gewoon niet lekker lopen blok is al voor de 4e helemaal uitelkaar geweest, moet deze zomer goed komen.
Toch duidelijk, alweer jaren verslingerd aan de fs1 niet omdat ze beter waren maar wel veel mooier en kompleter.
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 nov 2008, 12:52
Locatie: leeuwarden

Bericht door Roberto.B »

ik had eerst een yamaha neos .
en een vriend van me heeft een fs1 en ik vond het een leuke brommer.
en is heel iets anders als een scooter.
en heb toen die neos verkocht en certificaat gehaald en op zoek gegaan
naar een fs1, en heb toen een fs1 dx uit '77 gekocht :P
Riemer

Bericht door Riemer »

Mijn broer had een fs1 gekocht, omdat hij het wel een mooi model vond, en er niet al te duur aan kon komen.
Hij poetste hem niet een reed net zolang door tot de ketting eraf viel, dan pas werd de ketting gespannen enz enz
Dat vond ik zo sneu, dat ik begon te poetsen aan dat ding. Toen viel het me op, hee dit is kapot, dat kan ik repareren.
Dat was leuk werk en zo ben ik er aan verslaafd geraakt. Ik heb van helemaal gaar opgeknapt, op mijn broer zijn kosten. en toen overgekocht.

Na hier een tijdje op te hebben gereden en alles kapot te hebben gehad wat maar kapot kon, vanwege de verbeuling van mijn broer, heb ik een andere fs1 erbij gekocht omdat ik anders de helft van de tijd moest fietsen. Deze heb ik naar mijn eigen smaak gemaakt, en absoluut niet orgineel. Liep op het laats 95 op de teller. de andere fs1 heb ik gereviseerd en toen verkocht, die rijd nog ergens in friesland rond.
Na het halen van het motorrijbewijs heb ik ook de andere fs1 verkocht.
Ik ben nogsteeds soms wat aan het sleutelen aan de fs1 van andere mensen. Laatste tijd niet zoveel trouwens.....
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Wat een gave verhalen!

Op mijn 16e heb ik een Zündapp gekocht (besmet door iemand anders met het oldtimer-virus) en hier altijd mee rond gereden (geen school-huis verkeer, maar gewoon naar vrienden en eigen ritten en tourritten). Een vriend van mij had een Yamaha RD50mx. Ja, ook een leuk ding.
Vorig jaar zei hij dat hij er vanaf wilde, en of ik hem voor een vriendenprijsje wilde overnemen. Ok, vooruit dan maar. Dat was mijn 2e oldtimer en daarna volgden er nog meer. En met het zoeken naar informatie op dit forum terecht gekomen.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Toen ik 18 ofzo was had een kameraad van me een fs1 gekocht, ik vond het echt een zalige brommer,
dus ik moest ook zoiets hebben, maar thuis waren ze er absoluut tegen dat ik een brommer kocht,
stiekem toch maar één gekocht, dit was een rd50m, die altijd bij men kameraad thuis gezet, dus eerst altijd 6 km fietsen voor ik met de brommer kon rijden,
thuis maar blijven zagen, uiteindelijk mocht ik dan toch een brommer kopen, dus kon ik hem eindelijk thuiszetten, toen stiekem nog een 2de bijgekocht, daar waren ze niet zo gelukkig mee, maar op den duur konne ze er toch mee leven, en toen is het wat uit de hand beginnen lopen en heb ik nu een tiental brommers waaronder vooral rd's, één fs1 en een malanca...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Yamaha rd50m schreef:Toen ik 18 ofzo was had een kameraad van me een fs1 gekocht, ik vond het echt een zalige brommer,
dus ik moest ook zoiets hebben, maar thuis waren ze er absoluut tegen dat ik een brommer kocht,
stiekem toch maar één gekocht, dit was een rd50m, die altijd bij men kameraad thuis gezet, dus eerst altijd 6 km fietsen voor ik met de brommer kon rijden,
thuis maar blijven zagen, uiteindelijk mocht ik dan toch een brommer kopen, dus kon ik hem eindelijk thuiszetten, toen stiekem nog een 2de bijgekocht, daar waren ze niet zo gelukkig mee, maar op den duur konne ze er toch mee leven, en toen is het wat uit de hand beginnen lopen en heb ik nu een tiental brommers waaronder vooral rd's, één fs1 en een malanca...

Haha, mijn verzamelwoede begon toen ik NIET meer thuis woonde :lol:
Thuis had ik dat idd nooit voor elkaar kunnen krijgen, niet meer dan 3 iig.
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 nov 2008, 12:52
Locatie: leeuwarden

Bericht door Roberto.B »

Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:Toen ik 18 ofzo was had een kameraad van me een fs1 gekocht, ik vond het echt een zalige brommer,
dus ik moest ook zoiets hebben, maar thuis waren ze er absoluut tegen dat ik een brommer kocht,
stiekem toch maar één gekocht, dit was een rd50m, die altijd bij men kameraad thuis gezet, dus eerst altijd 6 km fietsen voor ik met de brommer kon rijden,
thuis maar blijven zagen, uiteindelijk mocht ik dan toch een brommer kopen, dus kon ik hem eindelijk thuiszetten, toen stiekem nog een 2de bijgekocht, daar waren ze niet zo gelukkig mee, maar op den duur konne ze er toch mee leven, en toen is het wat uit de hand beginnen lopen en heb ik nu een tiental brommers waaronder vooral rd's, één fs1 en een malanca...

Haha, mijn verzamelwoede begon toen ik NIET meer thuis woonde :lol:
Thuis had ik dat idd nooit voor elkaar kunnen krijgen, niet meer dan 3 iig.


ik mocht geen oldtimer kopen of een andere oude brommer

van mijn vader moest ik een scooter kopen ofzo
Plaats reactie