Waarom een fs1?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

Iemand uit de klas had een dapp GTS50 (http://94.100.113.47/257550001-25760000 ... _wJIC.jpeg) en die vond ik (en vind ik nog steeds) supermooi.
Toen heel rotterdam en omstreken doorgereden op zoek, maar alles was ruim boven mijn budget. Toen had ik bijna uit nood een getune'de puch gekocht. Maar uiteindelijk toch op marktplaats gezocht naar Fs1'tjes en eentje weze halen.
Niet de beste koop geef ik nu toe, zeker gezien de foto's die Fyer van de binnenkant van m'n blok heeft gemaakt :P (http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=120)
Maar ik heb er wat werk aan gehad en wat geld aan gespendeerd en hij ziet er weel uit zoals ik hem wou hebben..
Gebruikersavatar
appiefs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jan 2008, 13:12
Locatie: lemele

Bericht door appiefs1 »

ik vind het nog altijd een goeie vraag wat der nou eerder was fs1 of ss
een vriend van mij rijdt ss en wij hebben altijd dikke discussies over welke brommer er eerder was en welke er nou een wannabe brommers is :P
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

ss is duidelijk de wannabe :P

In Nederland werd de SS 50 (volledig SS 50 Z (ZE) K3) van 1973 tot 1978 geleverd.

Je weet zelf wel wat dat inhoud!
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ik vond scooters altijd al k*t :P zagen lelijk uit, en de typetjes die erop reden bevielen me niet :P :lol:
En k zat samen bij drumband met Bob, en zag hem vaker rijden en vond die van hem wel vet!:D
Toen een keer langsgegaan en toen was ik verkocht :p
Marktplaats gekeken en een leuke betaalbare FS1 2RU gekocht :)

nu in oktober is dat al 1 jaar geleden dat ik m heb gekocht :O
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

ik was ook van dat gedacht!
ik moet niets weten van scooter- en boosterrommel
en ik ben al altijd gek geweest van oldskool :D
dus toen ik zocht naar mijn brommer op tweedehands, was dat bij oldtimers.. B)
Gebruikersavatar
Sjoerd92
250km gereden
250km gereden
Berichten: 480
Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:18
Locatie: Baflo

Bericht door Sjoerd92 »

Ik ben gewoon cool
Ik wist gelijk Yamaha fs1 kopen!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik heb mijn fs1 gekocht omdat ik het een leuk modelletje vind en hij betaalbaar was ;)
En omdat "iedereen een fs1 heeft" :P
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Sjoerd92 schreef:Ik ben gewoon cool
Ik wist gelijk Yamaha fs1 kopen!

:lol:
Gebruikersavatar
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1042
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
Locatie: hengelo
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

Toen ik 16 was reed al yamaha ss50 5 bak ,een chromen er bij gekocht en zo als je weet 18 jaar rijbewijs. De yamaha ss50 verkocht en met mijn stomme kop de chrome in de tuin begraven omdat ie weg moest van mijn pa.Tja en je word ouder gaat trouwen en krijgt kinderen.Die kregen toen de leeftijd om te brommen, en dan gaat het bloed weer kriebelen, even rijden op de scooter. Wou zelf ook wel weer brommen en op internet gezocht og de yamaha fs1 er nog was,en ja hoor genoeg. ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 775 euro en sindsdien aan het opknappen.Voor mijn zoon kevin er 1 inelkaar gezet ,en voor mijn kleinzoon ook al 1 aangeschaft, ook die aan het opknappen.
hoop in de toekomst met ons drieen er op te toeren
YAMAHA WAS TOEN MIJN BROMMER EN NU WEER :lol:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

phoebeer schreef:Toen ik 16 was reed al yamaha ss50 5 bak ,een chromen er bij gekocht en zo als je weet 18 jaar rijbewijs. De yamaha ss50 verkocht en met mijn stomme kop de chrome in de tuin begraven omdat ie weg moest van mijn pa.Tja en je word ouder gaat trouwen en krijgt kinderen.Die kregen toen de leeftijd om te brommen, en dan gaat het bloed weer kriebelen, even rijden op de scooter. Wou zelf ook wel weer brommen en op internet gezocht og de yamaha fs1 er nog was,en ja hoor genoeg. ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 775 euro en sindsdien aan het opknappen.Voor mijn zoon kevin er 1 inelkaar gezet ,en voor mijn kleinzoon ook al 1 aangeschaft, ook die aan het opknappen.
hoop in de toekomst met ons drieen er op te toeren
YAMAHA WAS TOEN MIJN BROMMER EN NU WEER :lol:


:lol: :lol:
Ooit nog weer gekeken in de tuin??
Gebruikersavatar
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1042
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
Locatie: hengelo
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

Jeti schreef:
phoebeer schreef:Toen ik 16 was reed al yamaha ss50 5 bak ,een chromen er bij gekocht en zo als je weet 18 jaar rijbewijs. De yamaha ss50 verkocht en met mijn stomme kop de chrome in de tuin begraven omdat ie weg moest van mijn pa.Tja en je word ouder gaat trouwen en krijgt kinderen.Die kregen toen de leeftijd om te brommen, en dan gaat het bloed weer kriebelen, even rijden op de scooter. Wou zelf ook wel weer brommen en op internet gezocht og de yamaha fs1 er nog was,en ja hoor genoeg. ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 775 euro en sindsdien aan het opknappen.Voor mijn zoon kevin er 1 inelkaar gezet ,en voor mijn kleinzoon ook al 1 aangeschaft, ook die aan het opknappen.
hoop in de toekomst met ons drieen er op te toeren
YAMAHA WAS TOEN MIJN BROMMER EN NU WEER :lol:


:lol: :lol:
Ooit nog weer gekeken in de tuin??

nee, this dertig jaar terug en mijn pa en ma zijn vroeg overleden.MAAAAR heb soms wel even het gevoel om terug te gaan met de schop om eff te graven, ben benieuwd of er nog iets van over is :wink:
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ik dacht al toen je weer wou gaan rijden of toen je kinderen wouden gaan rijden die opgegraven en rondrijden met een "Vintage-Look" brommertje
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

phoebeer schreef:
Jeti schreef:
phoebeer schreef:Toen ik 16 was reed al yamaha ss50 5 bak ,een chromen er bij gekocht en zo als je weet 18 jaar rijbewijs. De yamaha ss50 verkocht en met mijn stomme kop de chrome in de tuin begraven omdat ie weg moest van mijn pa.Tja en je word ouder gaat trouwen en krijgt kinderen.Die kregen toen de leeftijd om te brommen, en dan gaat het bloed weer kriebelen, even rijden op de scooter. Wou zelf ook wel weer brommen en op internet gezocht og de yamaha fs1 er nog was,en ja hoor genoeg. ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 775 euro en sindsdien aan het opknappen.Voor mijn zoon kevin er 1 inelkaar gezet ,en voor mijn kleinzoon ook al 1 aangeschaft, ook die aan het opknappen.
hoop in de toekomst met ons drieen er op te toeren
YAMAHA WAS TOEN MIJN BROMMER EN NU WEER :lol:


:lol: :lol:
Ooit nog weer gekeken in de tuin??

nee, this dertig jaar terug en mijn pa en ma zijn vroeg overleden.MAAAAR heb soms wel even het gevoel om terug te gaan met de schop om eff te graven, ben benieuwd of er nog iets van over is :wink:

Ja tuurlijk, ff teruggaan.
Je leest wel eens op fora dat mensen in een schuurtje ineens brommer onderdelen in de grond vinden. Misschien hebben ze het zelfs al gevonden en rijdt er nu iemand op rond, of staat hij als museumstuk in de woonkamer. Je weet maar nooit.
Kom je daar aan "ik kom mijn brommer van 30 jaar geleden uitgraven" :lol:
Mag ik het alsjeblieft filmen voor hun reactie??
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Jeti schreef:
phoebeer schreef:
Jeti schreef:
phoebeer schreef:Toen ik 16 was reed al yamaha ss50 5 bak ,een chromen er bij gekocht en zo als je weet 18 jaar rijbewijs. De yamaha ss50 verkocht en met mijn stomme kop de chrome in de tuin begraven omdat ie weg moest van mijn pa.Tja en je word ouder gaat trouwen en krijgt kinderen.Die kregen toen de leeftijd om te brommen, en dan gaat het bloed weer kriebelen, even rijden op de scooter. Wou zelf ook wel weer brommen en op internet gezocht og de yamaha fs1 er nog was,en ja hoor genoeg. ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 775 euro en sindsdien aan het opknappen.Voor mijn zoon kevin er 1 inelkaar gezet ,en voor mijn kleinzoon ook al 1 aangeschaft, ook die aan het opknappen.
hoop in de toekomst met ons drieen er op te toeren
YAMAHA WAS TOEN MIJN BROMMER EN NU WEER :lol:


:lol: :lol:
Ooit nog weer gekeken in de tuin??

nee, this dertig jaar terug en mijn pa en ma zijn vroeg overleden.MAAAAR heb soms wel even het gevoel om terug te gaan met de schop om eff te graven, ben benieuwd of er nog iets van over is :wink:

Ja tuurlijk, ff teruggaan.
Je leest wel eens op fora dat mensen in een schuurtje ineens brommer onderdelen in de grond vinden. Misschien hebben ze het zelfs al gevonden en rijdt er nu iemand op rond, of staat hij als museumstuk in de woonkamer. Je weet maar nooit.
Kom je daar aan "ik kom mijn brommer van 30 jaar geleden uitgraven" :lol:
Mag ik het alsjeblieft filmen voor hun reactie??


Heb je echt een hele brommer begraven :shock: :D ??
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Opgraven die brommer.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie