lagers

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1042
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
Locatie: hengelo
Contacteer:

lagers

Bericht door phoebeer »

wie kan mij zeggen wat lager b6204 c3 de c3 betekent bij lagers
al vast bedankt
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

dacht dat dit te maken had met de grote van de speling die ze erin verwerken
c3 heeft minder speling als bv een c4 lager
dus kan een c4 grotere klopen verdragen als c3
Gebruikersavatar
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1042
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
Locatie: hengelo
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

br3cht schreef:dacht dat dit te maken had met de grote van de speling die ze erin verwerken
c3 heeft minder speling als bv een c4 lager
dus kan een c4 grotere klopen verdragen als c3

maar deze lagers worden beschreven voor krukas lagers
dus een c3 lager kan dus minder klappen opvangen als ik het goed begrijp :oops:
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

phoebeer schreef:
br3cht schreef:dacht dat dit te maken had met de grote van de speling die ze erin verwerken
c3 heeft minder speling als bv een c4 lager
dus kan een c4 grotere klopen verdragen als c3

maar deze lagers worden beschreven voor krukas lagers
dus een c3 lager kan dus minder klappen opvangen als ik het goed begrijp :oops:

C3 heeft te maken met de speling van de kogels in de lager
C4 is losser
C2 is nauwkeuriger, maar heeft ook iets meer weerstand en is vooral veel duurder
C3 is normale speling, de meeste lagers zijn C3
Gebruikersavatar
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1042
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
Locatie: hengelo
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

en :cry:
Gebruikersavatar
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1042
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
Locatie: hengelo
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

Frederik schreef:
phoebeer schreef:
br3cht schreef:dacht dat dit te maken had met de grote van de speling die ze erin verwerken
c3 heeft minder speling als bv een c4 lager
dus kan een c4 grotere klopen verdragen als c3

maar deze lagers worden beschreven voor krukas lagers
dus een c3 lager kan dus minder klappen opvangen als ik het goed begrijp :oops:

C3 heeft te maken met de speling van de kogels in de lager
C4 is losser
C2 is nauwkeuriger, maar heeft ook iets meer weerstand en is vooral veel duurder
C3 is normale speling, de meeste lagers zijn C3

dank dank
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

de meeste krukas lagers zijn C3
voor je versnellingsbak moet je geen 'C-aanduiding hebben)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Giel_fs1 schreef:de meeste krukas lagers zijn C3
voor je versnellingsbak moet je geen 'C-aanduiding hebben)



tss :?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

want?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

alle lagers hebben een c aan duiding
de Poolse en Japanse lagers hebben er geen c op staan maar een andere kenmerk
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

hoe hoger de c waarde des temeer toern kan het lager verdragen
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

heeft met de temp te maken (uitzetten)
ik gebruik c4 lagers omdat ze iets meer speling hebben maar niet versleten zijn.
als je aan mijn kruk voelt dan voel je iets speling
en dat is net wat ik wil :twisted:
weg met die wrijving :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

het zelfde hier

als ie warm is is die speling wel minder
het blokje maakt wel wat meer geluid, maar er zijn ergere dingen toch
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

ginofs1 schreef:
Giel_fs1 schreef:de meeste krukas lagers zijn C3
voor je versnellingsbak moet je geen 'C-aanduiding hebben)



tss :?


mij is geleerd; geen aanduiding heeft de minste speling (zegmaar C0 of C1), weet niet precies welke waarde het dan is, voor je versnellingsbak moet je die hebben omdat die veel nauwkeuriger moet ronddraaien.

correct me if i'm wrong
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

en hoe lang houden die c4 lagers het uit dan?? langer als c3??
Plaats reactie