beginners gitaar kopen

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
tomd
100km gereden
100km gereden
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:05
Locatie: Rotterdam

Bericht door tomd »

reddevil schreef:http://hotpotjuh.hyves.nl/album/13865299/Iedereen/RlmXaGqg/fotos/808238374/0/2Ed5/

die les paul bij music store gekocht..
geef jullie 1 tip!
bestel gewoon via internet.. wij waren daar heen.. en ze hadden NIKS op voorraad! :D

ja dat probleem had ik ook toen ik er was.
ik wou een pedaal hebben voor mijn bas, en dacht nou ik kom er toch langs als ik uit rock am ring kom, dus kan ik net zo goed even met mijn stikkende lichaam van 5 dagen niet douchen, die winkel instappen.
best veel om uit te testen, maar ze hadden van alles echt alleen maar het showmodel staan.
zo ook van dit pedaal dat ik wou kopen, op internet was hij 80 euro, dus ik daar in die zaak uittesten, klonk prima.
showmodel maar meegenomen, omdat ze niets op voorraad hadden, kwam ik bij de kassa's aan (die zaak heeft echt meer weg van een Ikea dan van een muziekzaak kwa indeling) moest ik 120 euro betalen!

ik dus terug naar die verkoper, zegt ie, ja die prijs is vanochtend aan gepast, kijk maar op de site, alleen het bordje in de kast staat nog met de oude prijs.

toen heb ik maar een ander genomen, die niet klonk toen ik thuis kwam(had amper tijd om uit te testen moest de ICE halen), heb ik dus weer teruggestuurd(deden ze heel chill over, 7 euro porto)

zo en nu weer pils
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

haha idd.. is echt een ikea van de muziek spullen..
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

hou je daar ook altijd schroefjes over?
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

haha ja :D
Gebruikersavatar
tomd
100km gereden
100km gereden
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:05
Locatie: Rotterdam

Bericht door tomd »

maarja ze hebben wel groot assortiment, prima prijs, en leuke huismerk spulletjes waar je middelmatige kwaliteit krijgt voor een lage prijs!
bij muziekzaken in nederland heb ik alleen maar brandhout gezien voor een middelmatige prijs.

liefst doe ik zoveel mogelijk via marktplaats.
daar kan je teminste echte pareltjes vinden.

of gewoon een goede gitaar halen bij muziekzaak, en dan ook gewoon een goede beurs meenemen.

mijn laatste dealtje via mplaats was een fender strat USA 1993 met gilmour EMG elementen en een koffer voor 475 :)
heb die trouwens wel gewoon doorverkocht aan een vriend, ben geen strat persoon....

reddevil, wat voor een gitaar heb jij dan?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

UP!!!!

Mensen de kogel is eindelijk door de kerk, ik ga een 2de yamaha kopen :P .
En het is toch wel beter akoestisch te beginnen.
Ik heb een tijd op het internet rond gekeken, en ben bij de plaatselijke muziekwinkel rond wezen neuzen.
Daar zag ik een zwarte, en die is me eigenlijk de hele tijd bij gebleven.
Ben op het internet naar reviews gaan zoeken, en dat ding schijnt erg goed te zijn. Zeker voor die basis prijs!

De "naturel" kleur vind ik niet zo mooi, zwart is echt chique!
Het is een yamaha c40, (hij staat volgens het boekje bij klassieke gitaar, maar dat is toch goed? Hij werd me wel aangeraden als beginners gitaar).

plaatje:

Afbeelding

dit is de matte versie, is opzich ook wel mooi:

Afbeelding

is dit een goed keus? :D
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ligt eraan. Hoe hard wil je ermee kunnen rijden?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wel goed afstellen he. HHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

Dat klinkt idd als een heel goed idee hahaha, koop er ook dus maar een stem apparaatje bij!

Ik speel zelf ook al enkele jaren gitaar, en geloof me; Je kan niet beter beginnen dan op een akoestische gitaar! Veel speel plezier!
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

gewoon niet te veel opvijlen en dat komt wel goed ;)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

joosie1234 schreef:Dat klinkt idd als een heel goed idee hahaha, koop er ook dus maar een stem apparaatje bij!

Ik speel zelf ook al enkele jaren gitaar, en geloof me; Je kan niet beter beginnen dan op een akoestische gitaar! Veel speel plezier!


ja die zit erbij :wink: .

thanks.


En ja HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA, EN DAN ZORGEN DAT HIJ NIET VASTLOOPT!!!!111!!!1111!!!!! HAHAHAHAHAHAHAH
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En niet aan Laars meegeven.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

:lol:
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Stel je wilt overstappen op elektrisch, dan moet je zeker voor dit setje gaan.
Gitaar is namelijk best goed, dan kun je later altijd de set (versterker, effecten) uitbreiden.

Afbeelding
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Je kunt ook naar een Feedback (www.feedback.nl) winkel gaan.
Goede service en goede prijzen.

Ik zou nooit een gitaar via internet kopen, je moet echt voelen of een gitaar je wel bevalt.
Straks bestel je er 1 en dan bevalt de hals je niet ofzo... of de gitaar staat je niet, klinkt stom, maar dat kan ook (bijv. te klein/te groot).

Ibanez heeft inderdaad zeer goede gitaren.
Squier en Epiphone zijn goede alternatieven voor de duurdere broertjes en Yamaha heeft ook prima startersgitaren.

Ik zou nooit zomaar een random merk kopen omdat het goedkoop is, meestal zijn dat crapgitaren :P
Plaats reactie