beginners gitaar kopen

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

beginners gitaar kopen

Bericht door Twowheeler »

ik zit te denken aan nog een hobby:
ik wil gitaar gaan spelen :P . en vragen daarover stel je natuurlijk op het fs1 forum :wink: .
ik heb al heel lang dat ik gitaar wil gaan spelen, maar nooit tijd gehad daarvoor. nu heb ik nog steeds niet zoveel tijd dus ik denk geen lessen.
dus is het mogelijk jezelf gitaar te leren spelen? er is gighantisch veel voor te krigen zie ik al :P .
ik ben trouwens linkshandig dus daar moet ik wel opletten.
en ik denk aan een elektrische gitaar, want dan kan ik oordoppen in doen. en muziek maken zonder dat m'n ouders en buren gek worden.
ik zit wat te kijken op de internet winkels, daar zie ik verschillende prijzen. yamaha met versterker: €255. zijn vast prijzen van niks.. maar voor te beginnen misschien wel :wink: . ik betaal nu ook €470 voor een setje wielen voor m'n racefiets :shock:
jack and danny is veel goedkoper.
ik heb geen idee waar ik op moet letten en welke merken troep zijn en welke goed.
en zoiets op het internet kopen, is dat een goed plan? en scheelt het veel?
ik heb wel een winkel in de buurt zitten, dus kan daar eventueel wat vragen. maar dat is maar een heel klein gitaar winkeltje. bestaat al heel lang dus ik denk dat hij wel kwaliteit levert. zal een beetje rond vragen over hem.
een hoop vragen dus.
ik hoop dat de muzikanten hier me een beetje kunnen helpen.
ik ga er trouwens voorlopig geen kopen hoor denk ik. moet eerst m'n rijbewijs halen.
of zijn de jack and danny setjes van rond de €150 ook goed?

bedankt
sjoerd
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

Mijn eerste gitaar was een Stagg, dikke brol...
maar om te weten of gitaar wel je ding is, en liever eerst probeert kan dit nog. Is toch wel een van de goedkoopste merken denk ik.

Met Epiphone kan je niks verkeerd doen, zusterbedrijf van Gibson (super!) epiphone is echt kwaliteit voor weinig geld.
Ik ben er zeer tevreden van.

Zo'n stagg heb je al voor een goede 100 euro denk ik
Epiphone is te zien van model. SG special kan 200 zijn Les Paul 400 of meer.
(prijzen weet ik niet zo zeker)
Cmon
100km gereden
100km gereden
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jul 2007, 12:44
Locatie: Ermelo

Bericht door Cmon »

Ibanez is ook wel oke voor budget-gitaren.
En als versterker is de Roland Cube serie goed, zitten ook meteen paar effecten bij.
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

stagg zou ik lekker laten rotte waar het ligt.
dat is troep :P

Je zegt dat je links handig bent, als ik jou was gewoon rechtse gitaar nemen, heb je veel meer keus voor en het is trouwens ook geen gezicht van die linkse gitaren.
Je gaat ermee beginnen dus voor jou maakt het geen reet uit of je een linkse of rechtse neemt, net wat je je aanleert. in het begin zal wel beetje raar aanvoelen maar ik zou toch echt voor een rechtse gaan.

Ibanez
Epiphone
Squier
heeft mooie beginners gitaren 8)
vooral de nieuwe serie's van Squier, kosten dan ook meer.

geen set kopen raad ik je aan,
neem een gitaar die jij mooi vind, en dan gewoon een 15wattertje erbij.

Vox
Marshall
Line6 (dat is met allemaal effecten ingebouwd, dus opzich wel leuk om mee te kloten 8) )

Hoop dat je er wat aan hebt,

Groete Dennis
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Hier kan ik zeker wat mee mensen!
Bedankt!! :D
En idd met rechts kan ik mezelf ook wel aanleren :wink:
begin toch van nul. Dus of ik nou rechts of links neem maakt dan idd geen reet uit.
Nu heb ik idd wat merken enzo.
En internet winkels? Is het goed daar een gitaar te kopen?
En kan ik het mezelf leren? Ik denk zelf namelijk van wel :P
als ik nog meer vragen heb of ik heb wat gezien meld ik het hier. En laat ik jullie oordelen :wink:
ik heb er totaal geen kaas van gegeten namelijk, maar ga zeker op zoek naar meer info
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

is dit wat?
ik heb inmiddels van een vriend al wat gehoord. hij heeft z'n gitaar gekocht bij de winkel in de buurt waar ik mijne ook zou kopen.
of kan je zoiets ook wel veilig in een internet winkel kopen? eerst maar eens kijken of het wat scheelt
als ik het goed begrijp is die Squier zo'n beetje een standaard gitaar. en die marshal versterker?
dus voor onder de €200 moet het wel kunnen :wink:
het is trouwens toevallig dat ik deze set zie hoor. zit meer een beetje m'n eigen setjes te zoeken.
binnenkort maar eens bij de shop hier in de buurt gaan vragen :P
hopelijk is die niet zo duur...
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als start best te doen denk ik, kan je je wel al wat op amuseren.

wat het leren spelen betreft, de aanhouder wint!
ik heb ook nooit echt 'leren' spelen en sta intussen meer dan 10 jaar opt podium :lol: 8)

je slaghand juist trainen is belangrijker dan de accoorden,
kijk naar nirvana, die kerel speelt bijna altijd hetzelfde powerchord

wat zou je graag kunnen spelen?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ik ben begonnen met een squier stratocaster speelt lekker weg !
en je kan jezelf proberen aan te leren met rechts te spelen en anders draai je tog gewoon je snaren om :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

kun je dat een beetje uitleggen sam? :P powerchord?

ik zag trouwens dat de link die ik had geplaatst niet helemaal klopt.
volgens de tekst erboven is het namelijk een squier (fender? deze dacht ik dus), maar bij de specificaties staat dat het een jack and danny is. is die ook goed?
en tja wat voor muziek wil ik kunnen spelen :P
m'n smaak is heel breed:
nirvana, the red hot chilli peppers, metallica , rammstein, incubus, coldplay :roll:
ik vind die "harde" metal echt heel erg kicken.
maar het simpele als Don't forget me van the red hot chilli peppers ook wel :P .
of zoals bij under the bridge :wink:

en als ik bij musicstore.com kijk dan zijn er zoveel verschillende versterkers :shock: . transistor, buizen enz enz.
marshall vind ik wel mooi en die zijn ook wel goed denk ik.
zo'n internet shop is wel mooi enzo. maar misschien is het toch beter naar een echte winkel te gaan die me beter kan helpen :wink:
tips enzo hoor ik graag

edit: ze verkopen hem wel als set: hier
voor maar €125 :shock: maar is dat wel een goede versterker? heet dat eigenlijk wel een versterker? :P ik vind die gitaar wel erg mooi. anders in het zwart of rood kan ook wel. en is toch bekender dan jack and danny?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

ik blijf maar nieuwe dingen uitvinden :P .
bij die set met die fender is het voordeel niet eens zo heel erg veel. en die versterker kan bijna niks.
de verster die bij die jack and dany wordt geleverd is een marshall die normaal €100 kost.
er is wel nog deze fame. als set is dat dan dit
als ik die samen met die fender squire koop, dan is dat een mooiere set denk ik :wink:
is die winkel trouwens echt zo goedkoop?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

ik zeg, koop een yamaha dan weet je zeker dat je goed zit :mrgreen: Piano's 4 life 8)
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

dit is wel leuk setje om mee te beginne wel ff duurder als 200. maar hier kan je lekker mee aan de gang.
http://www.feedback.nl/electrische-gita ... gdec-jr-bk
Deze gitaar heeft ook een Humbucker (dubbele singlecoil element) dan kan je ook wat leuke ruigere nummers mee spelen.
als je maar 3 singlecoils heb klinkt het allemaal wat skrieler.
deze winkel heb ik 1 van me basgitaren ook besteld en is gewoon prima.

www.groove-factory.nl is ook een goeie.
www.dijkmanmuziek.nl hebben ze ook mooie spullen.

maar er zijn zat winkels waar je mooi spul kan vinden.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

ik vind dijkman juist niet zo mooi :P
omdat ik daar heel veel die stagg zie staan :wink:
maargoed ik heb wel hier in de buurt een klein winkeltje. maar is er al heel lang dus moet wel goed zijn denk ik. het is in hoorn
Gebruikersavatar
Fyer
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1311
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:53
Locatie: Numansdorp

Bericht door Fyer »

met dat setje van de feedback ben ik ook begonnen, versterker is een redelijk ding maar niet super opzich.
en de gitaar was denk gewoon niet mijn ding vondt hem totaal niet lekker spelen.
das ook de reden da ik nu een andere gitaar heb staan hier :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

die van feedback is idd wel mooi :)
is deze nou wel goed?
in combo met deze gitaar
en een kabeltje enzo, wordt samens ongeveer €155.
is wel mooie gitaar vind ik. en die fame komt wel goed uit de test ofzo. wat vinden jullie van dat merk?
Plaats reactie