beginners gitaar kopen

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

bullet, is de "thin" versie van een normale. zover ik weet ook niet zo barre quality.

Ik zou voor een iets duurdere gaan, en met een humbucker (zo'n groter blok element bij de brug)

En die versterker, Fame is eigenmerk productie van de musicstore zelf.
verder over de kwaliteit/sound weet ik niks over te zeggen.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Oké bedankt.
Ik merk het al.
Ik ga binnenkort eens informeren in die winkel hier. En als ik een set ga kopen doe ik dat ook daar. Dan betaal ik liever iets meer. Maar dan heb ik wel iets goeds. :wink:
beter dan dat ik het zo via het internet koop met het risico dat het niet goed is!
Heb wel zin daar wat te gaan vragen nu :P
en ik vind kwaliteit ook wel belangrijk. En een mooie zwarte of rode gitaar met een mooie versterker(die van marshall zijn mooi) staat ook mooi in m'n kamer :wink:
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Speel ook gitaar, op dit moment heb ik 5 gitaren.
in het begin had ik ook bedenkingen over het merk J&D musicstore,
maar moet zeggen dat die heel goed zijn, zeker les paul LS 5.
3 van mijn gitaren zijn van het merk J&D, en heb een VOX XL versterker.

Roland cube versterker heb ik ook gehad, 30w
heeft ook een goed geluid, maar met bas onder de maat (resoneerd)
zelf ben ik liefhebber van een versterker met minimaal een 12 inch luidspreker.
Ook heb ik een goedkope Fame 60w gx60R tube versterker, ook leuk om mee te beginnen, goed clean geluid, wel heb je daar een aparte effect-processor (digitech rp-50 enz) voor nodig, soms kun je die heel goedkoop kopen bij musicstore.
Fame versterkers worden hier in nederland verkocht onder een andere naam met een veel hogere prijs.

p.s. J&D maakt onderdelen voor epiphone/gibson
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dus j&d is opzich wel mooi als begin :wink:
ik heb al een Fame versterker gezien die erg veel kan.
Er is een set van €150 waarbij er een marshall versterker van €99 wordt geleverd bij een j&d.
Dat is wel een mooie Set denk ik. Ook is er een Fame die erg lijkt op die marshall, ook verschillende effecten alleen dan €45. Misschien ook wel mooi.
Ik en erg blij met alle namen die jullie geven, nu kan ik tenminste wat gerrichter zoeken.
Ook heb ik al van een vriend gehoord dat de gitaren daar worden verkocht zoals ze uit de fabriek komen.
Dus ik koop er ook een stem apparaatje bij, kost maar €10 ofzo :P
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Stemmen moet je altijd :wink:
J&D gitaren die ik heb waren keurig verpakt, uit de doos gepakt, stemmen en gelijk goed bespeelbaar.Natuurlijk moet je naar je eigen smaak de hoogte van de snaren nog afstellen.


Ook wat je koopt bij de doorsnee muziekwinkel in nederland komen ze zo fabrieks af uit doos zonder afstel beurt, wat vaak ook een drama is.
Dit is mij ook over gekomen met een Richwood gitaar, koste mij een week sleutelen en afstellen.

Mijn Fame versterker 60r vintage lijkt op een fender versterker, en heeft dus wel een effect (digitech enz) nodig. maar lekker goedkoop versterkertje met 12 inch speaker.
Mijn Vox xl (2 x 12 inch speaker)vind ik heel goed, maar dan praat je over heel andere prijsklasse.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

isdit een goede versterker?
hij hoort bij deze set.
alleen nog een stemapparaatje erbij. kost €10 ofzo.
maar ik vind het wel een mooie versterker, en deze scheelt wel echt als set :wink:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

ja is best, maar ik zou nogsteeds voor Yamaha gaan ( en Marshall is sowieso wel okey)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

als het bevalt komt die yamaha sowieso :P
al is het alleen maar voor de show :wink:
maar wil wel graag weten of deze set goed is. dan ga ik die misschien wel kopen.
en plectrum? daar heb je verschillende maten in. welke?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

dat is meer wat je zelf ligt, de 1 speel met een stugge en de andere met een flexwiebele, ligt natuurlijk ook aan het soort 'muziek' dat je wilt maken!

Maar plectrums kosten niet zo veel ik zou er gewoon een paar van verschillende diktes halen!
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Twowheeler schreef:isdit een goede versterker?
hij hoort bij deze set.
alleen nog een stemapparaatje erbij. kost €10 ofzo.
maar ik vind het wel een mooie versterker, en deze scheelt wel echt als set :wink:


Op youtube kun je deze versterker horen, zoeken op mg 15 cd, let op de aantal knoppen.
Alleen snap ik de SET_ Squier SE-100+Digitech RP 50 aanduiding niet ???? foutje.
marshall + J&D lijkt mij een leuk setje om te beginnen.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

robertehendriks schreef:
Twowheeler schreef:isdit een goede versterker?
hij hoort bij deze set.
alleen nog een stemapparaatje erbij. kost €10 ofzo.
maar ik vind het wel een mooie versterker, en deze scheelt wel echt als set :wink:


Op youtube kun je deze versterker horen, zoeken op mg 15 cd, let op de aantal knoppen.
Alleen snap ik de SET_ Squier SE-100+Digitech RP 50 aanduiding niet ???? foutje.
marshall + J&D lijkt mij een leuk setje om te beginnen.

die reviews zijn wel goed. En ik vind hem er ook wel chiq uitzien.
van die aanduiding klopt idd helemaal niks. Dat had ik laatst ook al ontdekt. Dacht namelijk dat dit een squier was :P
vind het alleen raar dat je geen dingen als steunen, een band een plectrums erbij krijgt. Blijkbaar is dit niet echt een beginners set. Maar die dingen zijn spotgoedkoop op die site :shock:
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Twowheeler schreef:
robertehendriks schreef:
Twowheeler schreef:isdit een goede versterker?
hij hoort bij deze set.
alleen nog een stemapparaatje erbij. kost €10 ofzo.
maar ik vind het wel een mooie versterker, en deze scheelt wel echt als set :wink:


Op youtube kun je deze versterker horen, zoeken op mg 15 cd, let op de aantal knoppen.
Alleen snap ik de SET_ Squier SE-100+Digitech RP 50 aanduiding niet ???? foutje.
marshall + J&D lijkt mij een leuk setje om te beginnen.

die reviews zijn wel goed. En ik vind hem er ook wel chiq uitzien.
van die aanduiding klopt idd helemaal niks. Dat had ik laatst ook al ontdekt. Dacht namelijk dat dit een squier was :P
vind het alleen raar dat je geen dingen als steunen, een band een plectrums erbij krijgt. Blijkbaar is dit niet echt een beginners set. Maar die dingen zijn spotgoedkoop op die site :shock:



Wees blij dat het een J&D is en geen goedkope squier versie, J&D hebben een massief houten body, goedkope squier
zijn van geperst houtvlokken.
Musicstore is goedkoop, voor dat geld heb je in nerderland enkel brandhout voor.
bestel gelijk ook plectrums, snaren enz mee, ook hier in zijn ze goedkoop, en boven de €100 betaal je geen verzendkosten.
Gebruikersavatar
tomd
100km gereden
100km gereden
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:05
Locatie: Rotterdam

Bericht door tomd »

ja www.musicstore.de is een prima winkel.
ik heb er zowel in de winkel zelf, als online besteld, en altijd gewoon goed.
prima prijzen, en een assortiment waar je niet goed van wordt haha.

als je niet helemaal naar keulen wil gaan, kan je ook gewoon bestellen bij de musicstore, en dan gewoon thuis even kijken of je het wat vind.
want ze doen echt niet moeilijk over terugnemen, en ze halen het nog gratis bij je op ook!
echt super:)

je moet idd even naar die huismerk gitaren van ze kijken, die zijn stukken beter dan stagg of een starters gitaar van een "groot merk"

wat ik zelf zou doen, als je toch over serieus gitaar spelen, is een mooie tweedehands scoren op marktplaats, die behouden toch wel hun waarde als je ze ok behandeld, en dan heb je echt een goede gitaar voor rond de 300
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

http://hotpotjuh.hyves.nl/album/1386529 ... 74/0/2Ed5/

die les paul bij music store gekocht..
geef jullie 1 tip!
bestel gewoon via internet.. wij waren daar heen.. en ze hadden NIKS op voorraad! :D
Plaats reactie