Foto topic: Brommer uitlaten

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Nickvdb »

Ritje naar de grote put van Ekeren, met Johannes en Martijn z'n omgebouwde dax!
Waarom posten hier trouwens zo weinig mensen? Is toch hartstikke interessant om te zien waar iedereen naartoe rijdt?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Tombo »

Omdat het 30 graden is? :P
BTW die SS50 ziet er wel vet uit!
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Nickvdb »

Tombo schreef:Omdat het 30 graden is? :P
BTW die SS50 ziet er wel vet uit!

Tot je beseft dat het een Honda Dax is, en vol ongeloof staat te staren :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Tombo »

Serieus? Een Dax? WTF :P
Waarom heeft hij dan niet gewoon een SS50 gekocht
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Nickvdb »

Tombo schreef:Serieus? Een Dax? WTF :P
Waarom heeft hij dan niet gewoon een SS50 gekocht

Die had ie bijna gratis gekregen ofzo dachtik :P Dus die heeft hij dan volledig ont-lelijkt!
Staat ook een FS1 tankje op trouwens
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Jens36 »

Vandaag op de rit in Blauberg met David, Camiel en Bob!
Afbeelding

Rob was er ook bij, maar zen Honda paste niet in het rijtje :P
Tof dat jullie erbij waren mannen!
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door fs1man »

Nah ik ging vandaag ook even de brommer uit laten ik was gisteren wel even naar Nijmegen geweest
maar vanmorgen had ik ook de kuip er weer op gezet en een blauwe kont.
Afbeelding
zo zag hij er dan uit voor vertrek.
na een kleine 70 kilometer gereden te hebben met verschillende stops bij vrienden en familie dacht ik
laat ik de toeristische route terug naar huis nemen dus via molenhoek malden Nijmegen en dan weer malden
over de brug over de a 73 naar Overasselt via Nederasselt naar Wijchen.
bij de t plitsing Malden /Broekkant / Hatertseweg remden ik af maar hij minderden geen vaart maar begon met de kont te zwabberen
en ik ging bijna onderuit ik liet de achterrem los en bleef alleen met de voorrem remmen dan sta je dus ook zo stil.
Toen ik stil stond zag ik mijn motor olie een steeds grotere plas vormen snel zette ik de motor uit.
De plas werd steeds groter en ik stak snel de weg over om niet meer olie op de weg te morsen de plas olie lag precies in de bocht
Mijn eerste gedachten was 112 bellen vanwege de olie plas en het feit dat er erg veel motors daar rijden en op hun plaat zouden kunnen gaan.
De politie heeft de gemeente gewaarschuwd en deze was er met 10 minuten en heeft de olie opgeruimd ik heb maar een beetje de motors die naderden
gewaarschuwd dat ze af moesten remmen , het is allemaal goed gegaan.
Dan denk je ik ben al sinds 1989 lid van de anwb dus ik bel ze zegt de dame van de alarm centrale ja maar meneer het kenteken dat u op geeft is van een brommer
daar heeft u geen lidmaatschap voor , maar als ik 90 euro betaalden en eenmalig 50 euro kwamen ze wel ik was stom verbaasd.
ik zeg ik dacht dat het lidmaatschap voor alles telde ze zegt nee hoor u heeft een lidmaatschap voor de auto en niet voor de brommer.
ik zeg nou ja weet u wat laat maar ik regel zelf wel wat maar ik verbaas me wel over dit beleid ik zeg stel dat ik ook nog een motor heb dan moet u daar
ook een lidmaatschap voor afsluiten ik zeg dus elk jaar 3x 90 euro betalen ja zegt ze.
ik heb het gesprek maar beeindigt en heb mijn broer gebeld die heeft me naar huis gebracht en daar kon ik de auto pakken met de aanhanger en kon de brommer gaan halen.
Afbeelding
En zo kwam het brommertje dus thuis ondertussen was het wel 2 uur later.
Afbeelding
Dit was de reden dat de kont ging zwabberen de achterband zat helemaal onder de olie.
Afbeelding
Het laatste beetje motorolie heeft ie maar op de aanhanger gelekt.
Hij staat nu in de schuur en ik weet ook de oorzaak al met schaamrood op de wangen moet ik zeggen
dat ik vergeten ben de carterplug vast te draaien deze is er dus gewoon uit getrilt :oops:
Ik heb 2x geluk gehad vandaag 1x dat ik op het moment dat ik remde al een hoop snelheid kwijt was en ik dus niet onderuit ben gegaan
of op een auto ben geklapt en 2 dat ik de motor uit kon zetten voordat alle olie er uit was dus geen motorschade.
Dus morgen de band schoonmaken met zwarte dasty een andere plug er in en nieuwe olie en rijden maar weer.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Jeti »

Oei, maar gelukkig goed gekomen.

ANWB lidmaatschap geldt ook voor motorfiets, kijk maar op de site. Voor brommers hebben ze sinds paar jaar. In jouw geval misschien wel handig om erbij te nemen ;-)
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Jeti »

Jens36 schreef:
Rob was er ook bij, maar zen Honda paste niet in het rijtje :P

Wat voor Honda? Die kennen we nog niet.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door marco »

Rob op een Honda ???
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door fs1man »

Jeti schreef:Oei, maar gelukkig goed gekomen.

ANWB lidmaatschap geldt ook voor motorfiets, kijk maar op de site. Voor brommers hebben ze sinds paar jaar. In jouw geval misschien wel handig om erbij te nemen ;-)

ik heb een klacht in gediend bij de anwb en ben daar net over terug gebeld deze medewerker vertelden me dat je voor een motor ook een apart lidmaadschap moet hebben.
ik heb m gelijk gevraagt of ze nog onderscheid maken in oldtimers dat wist hij niet dat ging hij uit zoeken en mij vanmiddag terug bellen.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Jeti »

Hmz, ik zie het. Dan hebben ze dat veranderd..
Mitchel had een paar jaar geleden ook gebruik gemaakt van de anwb met motor (zonder aparte service) . En ik was in de veronderstelling dat mijn motor ook wegenwacht had. Ga ik voor volgend jaar nog eens overwegen om erbij te nemen dan.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Jens36 »

Oeps Rob! Verklapt :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Tombo »

Jeti schreef:Hmz, ik zie het. Dan hebben ze dat veranderd..
Mitchel had een paar jaar geleden ook gebruik gemaakt van de anwb met motor (zonder aparte service) . En ik was in de veronderstelling dat mijn motor ook wegenwacht had. Ga ik voor volgend jaar nog eens overwegen om erbij te nemen dan.

Ik heb met mijn motor op motorvakantie (met Mitchel) gebruik moeten maken van de ANWB. Dat was 2 jaar geleden, dat ging allemaal goed.
Ik ga het maar eens ff nachecken.
Edit:
Waar staat dan dan? ZOals ik het lees zit het er gewoon bij in
http://www.anwb.nl/wegenwacht/motor
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Foto topic: Brommer uitlaten

Bericht door Jeti »

Tombo schreef:
Jeti schreef:Hmz, ik zie het. Dan hebben ze dat veranderd..
Mitchel had een paar jaar geleden ook gebruik gemaakt van de anwb met motor (zonder aparte service) . En ik was in de veronderstelling dat mijn motor ook wegenwacht had. Ga ik voor volgend jaar nog eens overwegen om erbij te nemen dan.

Ik heb met mijn motor op motorvakantie (met Mitchel) gebruik moeten maken van de ANWB. Dat was 2 jaar geleden, dat ging allemaal goed.
Ik ga het maar eens ff nachecken.
Edit:
Waar staat dan dan? ZOals ik het lees zit het er gewoon bij in
http://www.anwb.nl/wegenwacht/motor

Ja, zit er gewoon bij in. (zie Jos zijn topic waarin ik dat ook al had bevestigd)
Jos had gebeld met de ANWB en die hadden gezegd dat het er niet bij zat. Wellicht hadden ze hem verkeerd begrepen (ivm brommer dingen), of wist die miep het gewoon niet.
Plaats reactie