troep of niet?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

troep of niet?

Bericht door bajaboy »

heb wat imi onderdelen besteld maar mijn god ik baal er van als een stekker .
lelijk van chrome pas maat slecht afwerking wil ik het niet eens over hebben .
hebben mensen tips wat je wel en niet kan kopen in imi en bestaat er ook misschien imitatie die wel netjes is .


graag u mening over de geleverde imitatie troep (sorry anders kan ik het niet noemen)
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Re: troep of niet?

Bericht door Laars »

bajaboy schreef:heb wat imi onderdelen besteld maar mijn god ik baal er van als een stekker .
lelijk van chrome pas maat slecht afwerking wil ik het niet eens over hebben .
hebben mensen tips wat je wel en niet kan kopen in imi en bestaat er ook misschien imitatie die wel netjes is .


graag u mening over de geleverde imitatie troep (sorry anders kan ik het niet noemen)


Wat heb je immi besteld dan??
1978 chroom 60 cc
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Ik kan je wel zeggen dat de meeste chroom immi enorm slecht is, het is slechts flinterdun. (maar dat heb je al gemerkt)
Ook hebben veel mensen op het forum altijd problemen met immi elektrische onderdelen, dan vooral met condensators en bobines.
Ook immi cilindertjes kan je heel wat problemen mee hebben, omdat ze zo krom als een banaan zijn geboord.

De immi kabels zijn normaal geen echt probleem.

Waar heb je deze immi zooi besteld?
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: troep of niet?

Bericht door bajaboy »

Laars schreef:
bajaboy schreef:heb wat imi onderdelen besteld maar mijn god ik baal er van als een stekker .
lelijk van chrome pas maat slecht afwerking wil ik het niet eens over hebben .
hebben mensen tips wat je wel en niet kan kopen in imi en bestaat er ook misschien imitatie die wel netjes is .


graag u mening over de geleverde imitatie troep (sorry anders kan ik het niet noemen)


Wat heb je immi besteld dan??


spatborden (lijken op staal ipv chrome afwerken k..)
uitlaat geen pas vorm en scherp aan boven zijde chrome matig
stepjes achter zijn krom en van waardeloze afwerking
rubber(s) een kind kan beter knippen ohh het is kinderspul sorry
grrrrrrrrrrr
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

the_destroyers schreef:Ik kan je wel zeggen dat de meeste chroom immi enorm slecht is, het is slechts flinterdun. (maar dat heb je al gemerkt)
Ook hebben veel mensen op het forum altijd problemen met immi elektrische onderdelen, dan vooral met condensators en bobines.
Ook immi cilindertjes kan je heel wat problemen mee hebben, omdat ze zo krom als een banaan zijn geboord.

De immi kabels zijn normaal geen echt probleem.

Waar heb je deze immi zooi besteld?


lijkt mij niet netjes om dat op een openbaar forum te zeggen en te doen, weet ook niet af dat zomaar mag (of ben ik nu te netjes)
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

er worden geen namen genoemd toch? en dat maakt ook verder niet uit want iedereen verkoopt ongeveer het zelfde

immi achterspatborden en uitlaten zijn idd slecht en scheuren bijna altijd op de zelfde plek

als je echt voor mooi gaat moet je origineel hebben, maarja dat is wel 3 x zo duur. heb je een brommer waarmee je door weer en wind rijd zou ik er gewoon lekker immi spul op knallen en dan bijvoorbeeld om de 2 jaar een nieuwe erop als je dat wilt :P
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je mag het wel zeggen, maar ik denk dat deze delen door alle toko's verkocht worden. Er komt steeds weer een batch chinese meuk deze kant komt, die vervolgens bij allemaal in het assortiment komt.

Wat bij sommige toko's wel irritant is, is als ze gewoon geen idee hebben wat ze je verkopen, dat voor de hoofdprijs doen en het vervolgens weer in orde moeten maken omdat er geen deuk van klopt.

Maar voor veel vervangingsspul is het wel fijn dat er imitatie is, simpelweg omdat je zo je brommer goedkoop rijdend houdt. Dan bedoel ik zaken als kabels, kabelbomen, lampglaasjes, zadels, uitlaten (ook al moet je ze soms verlassen) handles, veren, spatjes (ook al is de pasvorm niet ideaal, beter dan een rotte ori), remstangen, tandwielen, remschoenen en meer van dat soort spul.
Kijk eerst even in de FAQ.
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

ik heb een achterspatbord besteld bij jmpb en moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben voor die prijs!
chroom is niet perfect prachtig maar zeker goed en zeker voor die prijs..
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

bajaboy schreef:
the_destroyers schreef:Ik kan je wel zeggen dat de meeste chroom immi enorm slecht is, het is slechts flinterdun. (maar dat heb je al gemerkt)
Ook hebben veel mensen op het forum altijd problemen met immi elektrische onderdelen, dan vooral met condensators en bobines.
Ook immi cilindertjes kan je heel wat problemen mee hebben, omdat ze zo krom als een banaan zijn geboord.

De immi kabels zijn normaal geen echt probleem.

Waar heb je deze immi zooi besteld?


lijkt mij niet netjes om dat op een openbaar forum te zeggen en te doen, weet ook niet af dat zomaar mag (of ben ik nu te netjes)


oei sorry... :oops:

Mss beter niet, maar wat ik zeg is algemeen voor alle immi onderdelen.
Er zijn er zekere ook goeie, maar je moet geluk hebben.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

het ergste van alles is alles ziet er goed uit maar is het niet en ja weet het kost ook geen drol .
maar ben ook niet van plan om 5 x 6x het bedrag voor orgineel neer te leggen .
dacht dat tomos en puch duur waren maar yamaha orgineledelen komen er ook al aan .
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

bajaboy schreef:dacht dat tomos en puch duur waren maar yamaha orgineledelen komen er ook al aan .


Dan moet je eens aan een kreidler beginnen :shock:
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

of iets italiaans..
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

maar ben yamaha begonnen omdat het vroeger mijn brommer was en nu weer is .
maar scheit in me broek om me blokkie te reviseren met troep dat moet ik echt niet .
vroeger was de kwaliteit al niet van joeppie maar dit is allemaal troeppie.
heb nog heel veel spullen nodig eer ie rijd maar wat is goed?

krukas lagers keering pakking en ga zomaar door.
lagers zijn er voor mij maar 1skf de rest weet ik het niet meer pfffff en waar haal je het weg?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

lagers van skf zijn perfect. voor je keerringen kun je gewoon immi's gebruiken behalve voor de koppelingsstift. daar heb je een ori voor nodig.

je kan alles gewoon bij jmpb krijgen
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Met immi moet je inderdaad geluk hebben, cilinders en voorvorkrubbers koop ik nooit meer bij jmpb dat is gewoon rommel en als je er over reclameerd reageren ze niet.
met originele delen zijn ze vaak te duur, maarja er zijn weinig andere opties, over het algemeen heeft de een dat goed en de ander weer wat anders.
Ik heb van fs1 shop onderdelen gehad die waren goed maarja dat was origineel 2e hands dat is geen maatstaaf dus.
Ik heb van fs1 parts onderdelen gehad vooral de trommelrem voorspatborden zonder gaten zijn van prima kwaliteit.
ik heb van schaaf onderdelen gehad alles imitatie achterspatborden na aanpassen redelijk goed, luhac uitlaten ook prima, lamporen en koplampen idd flinterdun.
Van jmpb heb ik het meeste gehad origineel alles prima maar het immi gebeuren niet.
Wat ook belangrijk is de levering dat gaat bij allen even snel ongeveer.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie