Auto ongeluk

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Auto ongeluk

Bericht door Jeti »

ginofs1 schreef:Wist je dat jet net een ongelijk heeft gehad op de snelweg.
Ze hebben zelf gelukkig niets.
3 rijstroken. 100km
Jet links.
Vrachtwagen midden
Nog een auto rechts.
Vrachtwagen wil naar rechts en raak de auto met zijn voor bumper.
De auto krijgt een zwiep en slingert naar links.
En deze ramt jet.
Jet maakt 180gr
Auto plat.
Shit , maar gelukkig geen gewonden.


Nou.. komt ie..

We (Vincent & Ik) kwamen terug van ziekenhuisbezoek van zijn stiefvader uit Rotterdam. Wilden snel richting huis, bus ophalen, RD van Gideon inladen, zodat ik morgenochtend naar België kon gaan.

Reed op de snelweg op de linker baan (ik was een vrachtwagen op de middelste baan aan het inhalen). De vrachtwagen ging naar rechts (uitvoegen naar A16) en ramde hierbij het kontje (linksachter) van de auto (grijze VW Golf) voor hem.
De auto voor hem draaide naar links, met zijn neus vol in mijn zijkant. Ik draaide ook weer naar links, schraapte met de rechter kant van de auto 10 meter langs de vangrail, draaide via rijstrook 1, 2 en 3 weer de rijrichting op en kwam 1 meter voor de vangrail tot stilstand. *wtf*, *slik* 400 graden draaien is best wel een knap record (geen 180 gino).

Ik had gelukkig mijn goede fototoestel bij.
Eerste reflex: waar is mijn telefoon (lag ergens in de auto, had hem los op dashboard als tomtom), politie bellen, foto's maken.
Vin maakte het ook goed. Had alleen heel erg last van zijn arm + schouder. Had de deur vol tegen zich aan gekregen. Ik zei "snel uitstappen" (reflex), maar die deur kon niet meer open :shock: Achteraf niet zo gek..

De plaatjes:

Situatie vooraf. Ik zag in mijn rechter ooghoek een auto naar links komen, en een vrachtwagen naar recht. Voordat ik besefte dat ze elkaar geraakt hadden, zat hij al in mijn zijkant.

Paint skills :P

Rood = vrachtwagen
grijs = grijze golf
paars = mijn paarse golf

Afbeelding
Afbeelding

Zo draaide ik over de snelweg (A 15 bij Ridderkerk) heen.. Dat vond ik nog het engst van alles. Echt geluk gehad dat er niets tegen me aan is geknald en dat ik op tijd tot stilstand ben gekomen en niet zelf nog vol tegen de vangrail op ben geknald.
Afbeelding

Meteen foto's gemaakt van de auto. Ik schrok behoorlijk toen ik dat zag :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die "krassen" is gebarste verf.. Is dus flink "geknakt" en dikke bult op z'n kop
Afbeelding

Beetje tekeningetjes gemaakt op het wegdek
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de schade aan de achterkant van de auto die door die vrachtwagen werd aangereden :shock:
Afbeelding

En de voorkant die tegen mijn zijkant aan kwam
Afbeelding

Ben erg verbaasd hoe weinig schade zij hebben. En maar klagen over die krasjes :evil:

Ben toch wel blij met mijn reflex geloof ik. Heb het wel goed opgelost op dat moment met sturen. Deze "move" kon niet echt voorkomen worden denk ik. Heb echt geluk gehad dat er niemand tegen mij is opgeknald.
Iemand van een of ander beveilingsbedrijf reed ervoor en had het zien gebeuren, kwam ons meteen checken. Heel aardig. En nog een man die vroeg of er iemand hulp nodig had.

Achteraf ga je toch wel denken.. Die mensen in de grijze golf (bestuurder bj 1946) zeiden dat hij 100 reed. Ik reed ook 100, hooguit 105. Hij is geraakt door de vrachtwagen van achter. Dat betekent dan toch dat de vrachtwagen harder reed dan hij?? :huh: Geen 100 dus?
Maar ja, dat is niet mijn probleem. Ik heb alleen met die grijze van doen die tegen mij aanreed. En hoe hij dat onderling regelt, is zijn zaak.

Het bergingsbedrijf vroeg me waar de auto heen moest. "Doe maar naar Zaltbommel." Dan kon ik mooi meteen meerijden, want ik mocht er niet meer mee naar huis rijden.. Morgen dus zelf brengen naar taxatie bedrijf enzo en verzekering bellen en shizzle regelen enzo. Weet verder ook niet hoe dat werkt. Hoop niet teveel gedoe.

Ikzelf heb last van mijn rechter borst (gordel) en de spierpijn begint nu wat op te komen. Vooral handen (krampachtig stuur vasthouden) en rug. Vincent heeft het lichamelijk heftiger te pakken. Misschien morgen toch maar even langs de dokter voor de zekerheid.

Auto zal wel total loss worden verklaard. Baal echt heel erg, was juist zo blij met mn autootje :( :?

Nou, lieve kijkbuiskindertjes, ik ga nog even forum bijlezen en slapen en bijkomen. Morgen vervolg.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Oh ja, en was eigenlijk wel verbaasd dat ik helemaal niet wist hoe het in z'n werk ging, of wat ik moest doen/regelen enzo.. Hoewel ik veel regeltjes/procedures toch wel weet. Maar ja, had dit ook nooit meegemaakt ofzo, en ook niet erbij betrokken toen het van dichtbij gebeurde.

Ook wel apart dat ik me pas later ging herinneren wat er precies gebeurd was. Dacht in eerste instantie dat ik de vangrail niet geraakt had. Totdat ik ineens dat beeld voor me zag dat ik daarlangs schraapte. Later het spoor van zo'n 10 meter teruggevonden.
Het gaat ook allemaal zo snel! :?

De vrachtwagenchauffeur had meteen Rijkswaterstaat gebeld, daar werkte hij mee samen ofzo. Die was er echt al binnen 10 minuten ofzo en had de weg afgezet. De vrouw (passagier grijze golf) had de politie gebeld. Dat was ook een van mijn eerste gedachten, niet wetende dat de politie eigenlijk niets kan doen ;) Die komen alleen maar bij ernstige ongelukken, en als er gewonden zijn gevallen. De rest kun je tegenwoordig zelf regelen met de formulieren. Ergens ook wel logisch.

Het bergingsbedrijf was ook snel ter plaatse. Die zeiden dat ze mijn auto naar Rhoon gingen brengen en ik mee moest. Toen kwam het besef eigenlijk pas een beetje.. In Rhoon zouden we dan met z'n allen de papieren regelen. Echt super aardige jongens!

Had ook mijn "automannetje" gebeld en gevraagd of hij de schade kon taxeren vanuit zijn garagebedrijf enzo. Dat moeten blijkbaar speciale bedrijven doen. Er zitten er twee in Zaltbommel, morgen even uitzoeken waar mijn verzekering wil dat ik naar toe ga.

Ik ben zoooo blij dat ik niets geraakt heb en daar dus geen shizzle voor hoef te regelen.

Voorlopig kom ik niet meer in Zuid-Holland. Heb daar niets te zoeken. Was de heenweg al 2,5 uur onderweg naar het ziekenhuis met file en zoeken naar de ingang enzo. Pfft.

En verder is het gewoon kudt met peren.
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Pffft, dat is niet niks. We mogen van geluk spreken dat je niemand iets ernstigs mankeert.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:shock: dat tekeningetje op de weg zegt alles! blij dat jij en vince er nog zijn!

misschien wel dankzij die velgen dat je niet overkop gegaan bent!
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Won heftig. Je kan er wel vanuitngaan dat je golf totall los is. Balen man :(
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nee joh, even poetsen en hij is weer als nieuw.

Die kleine vrachtwagentjes gaan soms wel 130, die zijn niet begrensd weet niet hoe groot de vrachtwagen was. En grote vrachtwagens zijn volgens mij op 95km begrensd, een teller geeft altijd teveel aan, dus als die vrouw dacht dat ze 100 reed, reed ze in werkelijkheis langzamer. Als haar teller al op de 100 stond.

En de rampstad blijf ik ook liever uit weg. Wat een ellende, ook al ligt het daar niet aan dat je bent aangereden.

Wat heeft Vincent? Ook alles beurs? Bij twijfel naar de dokter gaan en niet je laten wegsturen.
Kijk eerst even in de FAQ.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Blij dat jullie het nog kunnen navertellen...

Materiële schade is zeker zwaar balen, maar die kan vervangen worden... dat geldt niet voor alles in ons lichaam.

Veel beterschap voor jullie beiden!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Nee, het was echt een huge vrachtwagen met een dikke trailer met een of andere heftige machine, geen idee wat. We waren ons er net over aan het verbazen op de snelweg van "wtf ben jij voor huge ding".

De man zat achter het stuur, beetje een praatjesmaker dat hij zich altijd aan de max snelheid hield en vaak in zijn binnenspiegel keek enzo.
Inderdaad, misschien net iets onder de 100 op de teller, dus max 90 in het echt? Wat een malloot. Sowieso geef ik flink wat meer gas als ik zie dat een vrachtwagen zo dicht bij me komt vanachter, dan maakt de snelheid me weinig meer uit :roll:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vrachtwagens alleen door de voorruit snel op me af zie komen. Als het in m'n spiegels is, dan ben ik zojuist in de file aangesloten.

Langzaam rijden is dus ook niet veilig, bedenk ik nu. Maar die chauffeur had zijn ogen in zijn zak als hij die vrouw aanreed, maar die reed dan mogelijk ook wel erg langzaam, dat ze door een vrachtwagen werd ingehaald. Ik zie wel vaker dat mensen in personenauto's zo langzaam rijden, daar zou eigenlijk op gecontroleerd moeten worden, maar dat staat even los van je ongeluk.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ja ik vind het ook eng hoor. Ik weet dat mijn moeder dat ook doet. Ze blijft liever lekker langzaam tussen de vrachtwagens en haalt zelden in. Ik vind daar plakken veel enger en gevaarlijker dan inhalen. "Ja, ik hoef alleen maar even de brug over." Dan nog, brr, vrachtwagens.
Mijn vader is paar jaar terug ook aangereden door een vrachtwagen. Hij reed op de splitsstrook, vrachtwagen kwam naar rechts. Dacht dat hij een klapband had toen hij over een vrij dikke volvo heen reed :P

De vrachtwagen had de langzamere snelheid blijkbaar verkeerd ingeschat. Hij bleef wel heel rustig, maar was niet echt spraakzaam. Had wel schuld bekend en excuus aangeboden.

Ik merk wel dat ik anders rij sinds ik motor rij. Ik rij nu veel meer in de spiegels van (vracht)auto's, ook met de auto. Gelukkig was ik niet met de motor :( (hoewel ik dan misschien wel had kunnen uitwijken of allang weg was geweest).

@ Nix:
Golf kopen? :lol:
Kun jij vast nog wel weer wat mee..
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Sinds ik in Dubai heb meegemaakt dat een vrachtwagen naast me een klapband kreeg haal ik altijd zo snel mogelijk in :lol: . Met de motor al helemaal, levensgevaarlijk om achter (om maar niet te spreken over tussen 2 vrachtwagens..) een vrachtwagen te kleven.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je moet altijd snel inhalen. En ergens naast rijden is geen inhalen.

Ik denk dat de auto in Jets geval te langzaam reed (helaas mag dat) en dat de truck er gewoon achterop gereden is Zijn schuld, je moet voldoende afstand houden). Waarom hij van baan wisselde is mij niet duidelijk. Overigens is er bij uitvoegstroken ook altijd gezeik. Mensen anticiperen niet als ze ergens van richting moeten gaan veranderen, ze gaan pas kijken als het te laat is en remmen dan vaak ook nog of laten hun gas los.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Vrachtauto wisselde van baan, omdat hij wilde "afslaan"/uitvoegen naar de A16. Op mijn tekening hadden het eigenlijk blokjes moeten zijn ;) Maar had weinig zin om een nette tekening te maken in de toestand waarin ik verkeerde ;)

Als je links rijdt, dan haal je toch altijd in?

En mn rug begint ook aardig zeer te doen :evil:
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

bah jij hebt geluk gehad man.
als ik je auto en de gehele situatiebekijk had het heel anders kunnen aflopen.
mijn stiefmoeder heeft een vrachtwagen helaas niet overleefd.
sterkte met de afwikkeling en ondanks dat het mooie auto was ben blij dat het bij blik is gebleven
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

clamdxp schreef:bah jij hebt geluk gehad [s]man[/s] vrouw.
als ik je auto en de gehele situatiebekijk had het heel anders kunnen aflopen.
mijn stiefmoeder heeft een vrachtwagen helaas niet overleefd.
sterkte met de afwikkeling en ondanks dat het mooie auto was ben blij dat het bij blik is gebleven


Alles is nog goed afgelopen. Alleen maar blikschade, gelukkig maar. Had veel erger gekunt !
Plaats reactie