Sfeer op het forum..

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Sfeer op het forum..

Bericht door Jeti »

Hoi mensen,

Onderstaand bericht verontrust mij behoorlijk..

gklijnhout schreef:Wat ik jammer vindt is dat er op dit forum altijd een paar zijn die een ieder die probeerd te helpen de grond in boren omdat zij denken de macht te moeten hebben op dit forum.
Ten spijt van de goede die ook mij hebben geholpen met problemen waarvoor ik deze zeer dankbaar ben.

In mijn ogen is alle hulp welkom en of je daar iets mee doet is je eigen zaak.
Ik ben blij met mijn Yamaha maar vindt sommige uitspraken die hier gedaan worden erg bruut.
Daarbij vindt ik het absurt dat iemand die om hulp roept met onzinnige opdrachten het bos wordt ingestuurd handiger is dat deze problemen eens professioneel worden beantwoord.

Ik ben geen helderziende en weet zeker niet alles beter en maak daarbij ook mijn fouten.
Maar heb nadrukkelijk moeite met iemand afbekken en katten naar mede hobby fanaten.

Mijn motto LAAT IEDER IN ZIJN WAARDE EN RESPECTEER HOE HIJ OF ZIJ MET ZIJN HOBBY OMGAAT.

Op mijn teentjes getrapt? JA :oops: helaas al voor de derde keer!
Ik ga bij mooi weer lekker genieten van mijn mijn eigen oldie`s en zal jullie niet meer lastig vallen met mijn onzinnige vrijwillig geboden sugesstie`s cq hulp.

gert.


Wat vinden jullie van de sfeer op het forum van de laatste tijd?

Het valt mij op dat het erg rustig is het afgelopen jaar.. Er is weinig nieuwe informatie, weinig nieuwe mensen.. En op nieuwe mensen wordt inderdaad niet altijd even enthousiast gereageerd. Iedereen moet de zoekfunctie maar gebruiken, en alle informatie is al 1000x verteld (zundappforum-stijl ;)). Is het forum en de informatie verzadigd?
Ik hoopte dat we een zomerdip hadden en de mensen weer gingen sleutelen in de winter, maar helaas.. In de winter is het nog stiller op het forum. Mensen komen nauwelijks meer terug op het forum, blijkbaar.
Er zijn een hoop lezers, maar mensen posten niet. Ik merk het aan mezelf ook. Er is steeds minder om op te reageren. Waardoor je zelf ook niet meer zo snel iets post, omdat er toch niet op gereageerd wordt (cirkel).

Wat gebeurt er met het forum, en wat is het toekomstbeeld?
Hebben mensen (mods, admins) behoefte om hier iets mee te doen, na deze constatering?
Tijd voor nieuwe frisse ideeën, of houden zo, of laten we het doodbloeden?

Ik wil niemand afsnauwen of beledigen, en gewoon mijn constatering delen en meedenken.. Zeker na zulke berichten van redelijk nieuwe leden.
Ik vind dat het serieus genomen moet worden. Gert is namelijk niet de enige die zo denkt of reageert.
En uiteraard vind ik dat geintjes moeten blijven kunnen. Ik ben het met Gert eens dat sommige opmerkingen geen geintje meer zijn, ook niet met verschil in humor. We leven achter computers hier, dingen kunnen anders opgevat worden dan ze bedoeld zijn.

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Zie overigens wel regelmatig boeiende (nieuwe) artikelen/uitleg van Nix voorbij komen. Daar geen klachten over hoor! :bow:

Ging meer over de ontwikkeling/verandering van de sfeer en de inzet van mensen in het afgelopen jaar.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ik vind het forum ook een beetje ingezakt... Eerder keek ik altijd als eerste op t forum als de PC aanging en dan meerdere keren per avond (bijna té vaak). Maar toen was er ook veel te doen, te beleven en te lezen.

Nu kijk ik af en toe, lees wat, zeg wat, maar het is niet meer zoals het was.

Misschien ook omdat mn FS1 sleutel ervaring erop vooruitgegaan is (minder vragen/nieuws), maar de gezellige sfeer van eerder is uitgedoofd.


Maar! De meetings zijn en zullen altijd een geslaagd feest blijven! 8) :cheers:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Bwa de sfeer is wel goed enzo. Maar idd wel steeds minder echt nieuwe leden die actief deelnemen.
Het blijft een tof forum, leuke behulpzame mensen. Ik zit er nog bijna alle dagen op.
Maar de activiteit is wel nietmeer hetzelfde, das waar.

Maar soms kan er idd iets verkeerd overkomen bij nieuwe leden, dat is zou ja.

Ik heb mss wel een kleine opmerking over de zoekfunctie.
Zou het niet mogelijk zijn deze standaard alleen in de FAQ te laten zoeken?
NIX heeft deze netjes opgekuist en alles wat je moet weten bij een probleem staat er duidelijk in. En als er dan nog problemen zijn, kan je dan eens iets vragen.
Ik kan soms wel begrijpen dat er een beetje irritatie is als er 1 topic al 100maal is gepasseerd.
Als je over heel het forum zoekt, zijn er zoveel resultaten dat mensen het makkelijker opgeven.
Ik heb nu ook ontdekt dat je kan kiezen in welk forumdeel je zoekt.
Maar mss is dit voor nieuwe leden niet echt duidelijk...

Mooi initiatief Jeti. ;)
Laatst gewijzigd door the_destroyers op 30 jan 2012, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

De laatste tijd is het zeker rustig op het forum :cry:

Die opmerking van Gert vond ik een beetje te ver gaan om zo te reageren.
Yamaha Sheriff 1981
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het is inderdaad zo dat dingen niet meer gevraagd hoeven te worden omdat antwoorden al op het forum staan.
Een deel van interesse in je hobby is het onderzoek doen naar het onbekende.
Dus als er een forum is met tig antwoorden dan is het toch niet zo raar dat een beetje eigen initiatief wordt verwacht als het gaat om de eerste vragen stellen?
Hoe vaak is nou de vraag "is er een kleurnummer voor een FS1 kleur" of "hoe stel ik mijn FS1 af" al niet voorgekomen?
De antwoorden op dit soort vragen verschillen ook niet tot nauwelijks.

Zie het als in de supermarkt direct als je binnen komt naar een werknemer lopen om te vragen waar iets ligt, terwijl je er gaandeweg misschien wel voorbij bent gelopen...

Ons forum heeft een hele hoop informatie ter beschikking, niet alleen op het forumgedeelte zelf, maar ook op de overige pagina's die te bereiken zijn via de homepage.
Ik vraag me soms ook af hoeveel mensen dit eigenlijk weten??

Daarnaast zijn we bezig om het forum over te zetten naar phpBB3, een nieuwe gebruikersinterface.
Omdat onze "sponsoren" niet echt meer sponsoren zijn moet dit in eigen tijd en voor eigen rekening.
Davey heeft een druk eigen bedrijf en daarnaast nog normaal werk en ik ben net klaar met afstuderen, dus ook weinig tijd gehad.

Hopelijk daarvoor een beetje begrip.

Afhankelijk daarvan kan het inderdaad zo zijn dat het forum wat statisch wordt, denk aan crisis, aan mensen die op dit moment niet willen investeren in hun peperdure hobby of denk aan bijvoorbeeld de dalende beschikbaarheid en de stijgende (tot in het achterlijke) prijzen van onderdelen.

Wat mijzelf betreft ga ik in de zomer weer een beetje hobbyen, maar ik vraag me af of ik nog wel zoveel zin heb in het gestruin naar onderdelen en het betalen van achterlijke prijzen voor iets wat ik nodig heb. :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Het forum is gigantisch gegroeid de afgelopen paar jaar en ik vind het ook niet meer dan logisch dat de groei op een gegeven moment wat afneemt. Wat natuurlijk niet wel zeggen dat het ophoud en dat het forum 'doodbloed' maar dat we gewoon min of meer op niveau komen.

En inderdaad zijn de meeste problemen al wel een aantal keer voorbij gekomen dus is het misschien handiger om eerst is in de faq tekijken of de techniek topics is door te spitten. soms word die stap gewoon helemaal overgeslagen.


Jeti schreef:We leven achter computers hier, dingen kunnen anders opgevat worden dan ze bedoeld zijn.


precies, ik kan me ook goed voorstellen dat dat voor nieuwelingen lastig kan zijn, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van gewenning. Als je hier wat langer zit ken je elkaar een beetje en weet je beter wie wat op welke manier bedoelt.

ik vind de sfeer eigenlijk ook niet veranderd. ik vind het nu net zo gezellig als 1 2 3jaar geleden :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als je kijkt naar het verleden, en hoe we gestart zijn, denk ik niet dat we mogen klagen. De meeste fora overleven het niet zo'n lange tijd, of er zijn achterlijk veel ruzies die uiteindelijk nergens over gaan.
Verder wat Niels zegt. Als je als nieuweling hier komt, en meteen een vraag stelt (die mss al 50x gevraagd is) zonder jezelf voor te stellen, komt dat ook niet echt netjes over.
Als ik kijk naar b.v. het Kreidler-forum, zit er eigenlijk niemand meer daar van de groep van toen ik 16 was en m'n Kreidler had. Nagenoeg iedereen is daar weg (en de meesten hebben hun Kreidler nog wel). Dat forum is nu meer uitgegroeid tot een verzameling van "zoekfunctie!!" berichten en topics over wie de grootste portemonnee heeft, en daarmee dus de snelste Kreidler. En dan heb ik het nog niet eens over de ruzies die daar 1x in de zoveel tijd ontstaan...

En verder, de jongeren van een paar jaar geleden worden allemaal ouder. De interesses veranderen. Ik zie het bij mezelf. Vroeger ging ik iedere toerrit en beurs in de regio af. Maar ik heb daar nu niet zo veel behoefte meer aan. Ik heb m'n FS1, hij is af (ofjah, hij ligt nu weer uit elkaar, maar ik heb in principe wat ik wil hebben :P), en dan rij ik er een paar keer in het jaar een ritje mee, en dan vind ik het wel best. Zo beleef ik de FS1 hobby nu. Het eindeloos pielen aan een setup of een afstelling heb ik nu wel een beetje gehad :P Wss krijg ik over 20/30 jaar een midlife crisis, en ga ik net als alle oudjes (no offence :lol:) weer druk bezig met m'n FS1. Ik werk fulltime en heb lang niet zo veel vrije tijd meer als toen ik studeerde, en moet m'n vrije tijd dus goed indelen. En dan ga ik liever rondjes op m'n motor scheuren en minder op de FS1. Maar nu richt ik me vooral op m'n nieuwe hobby, motoren :P

Ik zie dit forum ook niet echt als een FS1 only iets, maar als een plek waar mensen met dezelfde interesses samen komen. Ik heb een hoop leuke momenten beleeft en (goede) vrienden gekregen door dit forum (er woont zelfs 1 zo'n mafkees bij mij in huis :evil:), en daar gaat het mij meer om. De brommers zijn maar bijzaak ;)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Tombo schreef:En verder, de jongeren van een paar jaar geleden worden allemaal ouder. De interesses veranderen. Ik zie het bij mezelf. Vroeger ging ik iedere toerrit en beurs in de regio af. Maar ik heb daar nu niet zo veel behoefte meer aan. Ik heb m'n FS1, hij is af (ofjah, hij ligt nu weer uit elkaar, maar ik heb in principe wat ik wil hebben :P), en dan rij ik er een paar keer in het jaar een ritje mee, en dan vind ik het wel best. Zo beleef ik de FS1 hobby nu. Het eindeloos pielen aan een setup of een afstelling heb ik nu wel een beetje gehad :P Wss krijg ik over 20/30 jaar een midlife crisis, en ga ik net als alle oudjes (no offence :lol:) weer druk bezig met m'n FS1. Ik werk fulltime en heb lang niet zo veel vrije tijd meer als toen ik studeerde, en moet m'n vrije tijd dus goed indelen. En dan ga ik liever rondjes op m'n motor scheuren en minder op de FS1. Maar nu richt ik me vooral op m'n nieuwe hobby, motoren :P


Amen...! :cheers:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik merk van mezelf ook dat ik steeds minder op het forum kijk, dit komt niet door de sfeer maar gewoon omdat m'n interesses ook op andere vlakken liggen en er ook andere dingen zijn die aandacht nodig hebben :mgreen:
Alle extreme off-topic dingen zijn een beetje verdwenen, en eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg! Er waren dan erg veel nieuwe berichten geplaatst waarvan 3/4 totale onzin was.

Maar vooropgesteld vind ik dat het gewoon nog even gezellig is als voorheen. Als er niet door mij gepost wordt betekent dit niet dat ik jullie vergeten ben. Ook ben ik m'n fs1 niet vergeten. Hij ligt nu zelfs in stukken!

Dit vindt ik een hele goede van Niels:
Een deel van interesse in je hobby is het onderzoek doen naar het onbekende.


Hieraan schort het enorm vaak bij mensen. Als je iets echt niet weet en je denkt dat het kwaad kan, dan doe je er zeker verstandig aan om het hier eerst te vragen. Maar zovaak zie je vragen voorbij komen die het antwoorden soms gewoon niet waard zijn.. Zoek eerst zelf eens wat uit, en ga dan pas dingen vragen. Als je brommer er onderweg mee stopt kan je ook niet op het forum terugvallen he. Daarom vind ik de antwoorden dat het al 1000 keer is uitgelegd vaak wel terecht. Gelukkig wordt het hier niet op de kreidler manier gezegd :P
Gebruikersavatar
fantomas
500km gereden
500km gereden
Berichten: 518
Lid geworden op: 23 dec 2011, 13:41
Locatie: Geldrop

Bericht door fantomas »

Ik vind het tot nu toe wel meevallen.Als ik iets plaats op het forum wordt er altijd wel gereageerd.Ik probeer altijd zelf positief te zijn.Verder kan het wel eens voorkomen dat het klapt op het forum maar daar moet je niet te veel berichten over schrijven door de betrokkenen.
Verder zoek ik eerst en dan pas ga ik vragen,dus vragen zal ik niet vlug doen tenzij ik niets kan vinden.
Trouwens mij herkent toch niemand dus ik kan zeggen wat ik wil...whoehahaha (lach van de waanzinnige)(grapje)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Tombo schreef:Ik zie dit forum ook niet echt als een FS1 only iets, maar als een plek waar mensen met dezelfde interesses samen komen.


Mee eens :cheers:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

marco schreef:
Tombo schreef:Ik zie dit forum ook niet echt als een FS1 only iets, maar als een plek waar mensen met dezelfde interesses samen komen.


Mee eens :cheers:
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

ook een soort van druk met school....

kijk er nog wel vaak op, vind het vooral leuk om foto's te kijken enz :)
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

ja wat zal ik zeggen ik ben een van de nieuwere alhier .
vind alleen dat sommige dingen iets uit het verband gerukt worden .
zoals als je het niet weet je eerst maar moet gaan zoeken op het forum(vind dat wel meevallen ,iedere vraag die ik gesteld heb is netjes is antwoord gegeven of door verwezen naar het topic)
de bereidwilligheid om elkaar te helpen tegen normale of kostprijzen kan ik alleen maar prijzen dat is echt super .
de stilte, ja daar kan ik weinig over zeggen ik ken de drukte niet.
al met al een leuk forum.
op naar de zomer en snel vergeten deze winterdip


nou moet ik wel zeggen dat schrijven vaak anders over komen dan recht in je gezicht te zeggen .
het boerka probleem zal ik maar zeggen je weet soms niet of iemand het meent en hoe ie het bedoeld .
denk dat je soms (en ook ik )wat meer zou moeten na denken of terug lezen van wat je schijft en of je het ook zo bedoeld.
klein voorbeeldje als ik bv tegen een lid eikel zeg hier dan kan dat verkeerd vallen zet je er een slim achter komt het al anders over .
als je met een boos hoofd het recht in (de zelfde man/vrouw )hun gezicht zegt dan kan je een knal verwachten zeg je het zelfde met een leuke toon en een brede schrijns kan je hoog uit iets stoms terug verwachten.
Plaats reactie