Kentekenplaat vs verzekeringsplaatje.

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Kentekenplaat vs verzekeringsplaatje.

Bericht door fs1man »

Ik weet niet of dat ik de enige ben mischien zijn er wel meer mensen met oude brommers die zich ergeren aan de kentekenplaat.
Het probleem wat ik er mee heb zit nog niet eens in het feit dat het nut van de kentekenplicht voor brommers net zo nutteloos is als die voor aanhangers, diefstal is nog net zo gemakkelijk en de opsporing van gestolen brommers wordt nog steeds niet gedaan.
De enige die er beter van word is de overheid door de totaal zinloze keuringen voor een kenteken bij de rdw en de kenteken leges.
Maar zoals ik al schreef daar gaat het mij niet eens om.
Wat mij wel stoord is het formaat van de kentekenplaat op moderne bromfietsen (scooters) gaat het formaat prima deze zijn heel anders gebouwd dan de oldtimer bromfietsen.
kijk naar onze eigen fs1,tjes kreidlers zundapps sparta,s of damesbrommers op de smalle spatbordjes is eigenlijk geen plaats voor de grote huidige kentekenplaat zonder het achterlicht te verplaatsen en dan nog steekt de plaat vaak ver onder het spatbord uit.
Waarom is er gekozen voor dit formaat wat was er mis met het formaat van het verzekeringsplaatje?
Ik zou er een groot voorstander van zijn als het formaat van de plaat tenminste voor brommers van voor 1990 terug ging naar het formaat van het verzekeringsplaatje.
of deze oude brommers vrij te stellen van een kenteken maar wel uiteraard verplichten een verzekeringsplaatje te dragen.
Ook al omdat de rdw eigenlijk geen registraties heeft van de oudere bromfietsen, bouwjaren staan er vaak niet op en heel veel yamaha,s zijn op kenteken nu fs1 p-gs een beumer dus terwijl ze dat niet zijn in feite zijn dit dus verkeerde kentekens
vergelijkbaar met een bmw 316 maar op je kenteken staat M3 bij een kenteken controle gaan de dienders toch moeilijk doen denk ik.
ben ik de enige die hier zo over denk of zijn er meer mensen die dit ook denken?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Bericht door realobsession »

van mij krijg je groot gelijk.
maar ik denk dat een kenteken gekopeld wordt aan een bromfietsrijbewijs.
zodat de mannen in blauw sneller gegevens op kunnen vragen.
iets wat vroeger niet kon.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

idd fs1man (nog even wennen) het gaat maar om 1 ding hoe kan je het snelst geld binnen krijgen GOOI ER EEN KENTEKEN OP.
niet schorsen hoppa 300 he die rijd 50 in plaats van 45 hoppa de lul het draaid dus niet om diefstal en zo tegen te gaan nee das te veel werk .
gaat om de staatskas en niets anders
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23400
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als je fs1 snel genoeg is hoef je niet naar andere kentekens te kijken 8)
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie