Zoveelste discussie over wat de hobby kost

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

HotWheels schreef:Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:

Wat bedoel je daarmee?

Als het betrekking op mij had:
Ik keur helemaal niets af, mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen, maar verbaasde me over de geboden bedragen en vroeg waarom dit zo was. En dit hebben een aantal mensen nu duidelijk uitgelegd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:Kan me alleen herinneren dat mensen met hun voeten op het frame zaten op de brommer; dat moeten maxi's geweest zijn.


Dat waren citta's :baas:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

marco schreef:
Jeti schreef:Kan me alleen herinneren dat mensen met hun voeten op het frame zaten op de brommer; dat moeten maxi's geweest zijn.


Dat waren citta's :baas:

Ook.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

bajaboy schreef:heel simpel ,
1 revisie gaat een 100 uur in zitten en nog eens 1000 euro onderdelen dit is incl lagers ,keeringen,spuiten etc etc
en deze brommer leverd in aaa conditie nooit 3000 euro op .
zo simpel kan rekenen zijn maar als jij er blij mee bent wie ben ik dan he succes


Ik denk dat je eigen daar sterk in vergist maar het verbaasd me dat alle hobbyisten met waarde bezig zijn en geld
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

HotWheels schreef:Onversleutelde brommers staan -ongeacht hun staat- zelden lang te koop, dat heeft niets met de prijs maar veel met het feit dat iets slechts 1x onversleuteld kan zijn, te maken.
Opgeleukte gebakjes daarentegen zie je weken tot zelfs maanden na elkaar steeds opnieuw opduiken.

Niettegenstaande, respect voor ieders voorkeur. Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:


Klopt helemaal hoe vaak kom er een onversleutelde FS1 langs praktisch nooit dus ......

Die afkeurende reacties heb ik maling aan Alain ik loop al wat langer mee in dit wereldje .......

Ik koop graag orginele brommers !!
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

fs1willem schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Omdat het feitelijk een 1J5 76'er Kenny Roberts is :wink: . Dikke vorkpoten, tank met kraantje aan de achterkant, rond rempotje, de kale achterveren,... Beetje poetsen en je hebt weer een mooi óri FS1'tje 8) .

Bajaboy heeft overigens wel gelijk : in een restauratie gaat zoveel tijd en materiaal zitten dat je die kosten er bij verkoop nooit meer uitkrijgt. Maar ja, voor veel mensen hier is een FS1 ook geen investeringsobject, maar een stukje jeugdsentiment en dan maakt het niet uit wat het kost, want in principe wordt ie daarna nooit meer verkocht, tenzij er iets nog veel mooiers langs komt natuurlijk, want dan maakt een stukje verlies niet uit en kun je weer rustig je geld uitgeven aan je nieuwe droom-FS1.

Het blijft een raar wereldje :roll: !


:D :D
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Gewoon ieder zijn ding op zijn manier.
Waar de een een bepaald bedrag uitgeeft aan een FS1 doet de ander dat aan een
speciale fiets, auto, fotocamera of whatever ...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

nog maar 2 blz. en deze kan weer dicht!!!!
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

pee67 schreef:Gewoon ieder zijn ding op zijn manier.
Waar de een een bepaald bedrag uitgeeft aan een FS1 doet de ander dat aan een
speciale fiets, auto, fotocamera of whatever ...


Justem

Net weer een street gekocht 5 bakje ..... ook weer een wereldbedrag ..... :shock:
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

Jeti schreef:
HotWheels schreef:Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:

Wat bedoel je daarmee?

Als het betrekking op mij had:
Ik keur helemaal niets af, mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen, maar verbaasde me over de geboden bedragen en vroeg waarom dit zo was. En dit hebben een aantal mensen nu duidelijk uitgelegd.


Nee Jet was niet naar jou bedoeld :wink: , maar heb je deze dan niet gezien :roll: :

bajaboy schreef:1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.


Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'
Laatst gewijzigd door HotWheels op 22 okt 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

HotWheels schreef:
Jeti schreef:
HotWheels schreef:Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:

Wat bedoel je daarmee?

Als het betrekking op mij had:
Ik keur helemaal niets af, mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen, maar verbaasde me over de geboden bedragen en vroeg waarom dit zo was. En dit hebben een aantal mensen nu duidelijk uitgelegd.


Nee Jet was niet naar jou bedoeld :wink: , maar deze heb je vast en zeker toch ook gelezen :roll: :

bajaboy schreef:1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.


Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'



Alain Bayaboy zijn know how is denk ik niet zoals wij ermee bezig zijn of hij beleeft de hobby op een andere manier zelfde als Tombo ......
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

eriks schreef:
HotWheels schreef:
Jeti schreef:
HotWheels schreef:Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:

Wat bedoel je daarmee?

Als het betrekking op mij had:
Ik keur helemaal niets af, mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen, maar verbaasde me over de geboden bedragen en vroeg waarom dit zo was. En dit hebben een aantal mensen nu duidelijk uitgelegd.


Nee Jet was niet naar jou bedoeld :wink: , maar deze heb je vast en zeker toch ook gelezen :roll: :

bajaboy schreef:1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.


Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'



Alain Bayaboy zijn know how is denk ik niet zoals wij ermee bezig zijn of hij beleeft de hobby op een andere manier zelfde als Tombo ......


Peter, dat hoeft ook voor mij ook helemaal niet, maar ik laat me toch ook niet uit over anderen hun manier van beleving?
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

Volgens mij doet iedereen het fijn op zijn eigen manier en ookal ben ik nog maar 15, ik kan zien, en dat zie ik op de motorcross heel veel, dat iedereen altijd voor 200% van zijn eigen menig overtuigd is... Men moet het gewoon op de manier doen zoals hij het zelf wil... Natuurlijk moet je wel tegen opbouwende feedback kunnen....
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

HotWheels schreef:
eriks schreef:
HotWheels schreef:
Jeti schreef:
HotWheels schreef:Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:

Wat bedoel je daarmee?

Als het betrekking op mij had:
Ik keur helemaal niets af, mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen, maar verbaasde me over de geboden bedragen en vroeg waarom dit zo was. En dit hebben een aantal mensen nu duidelijk uitgelegd.


Nee Jet was niet naar jou bedoeld :wink: , maar deze heb je vast en zeker toch ook gelezen :roll: :

bajaboy schreef:1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.


Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'



Alain Bayaboy zijn know how is denk ik niet zoals wij ermee bezig zijn of hij beleeft de hobby op een andere manier zelfde als Tombo ......


Peter, dat hoeft ook voor mij ook helemaal niet, maar ik laat me toch ook niet uit over anderen hun manier van beleving?


Lekker laten gaan Alain zal me me .... roesten ......
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Niek de Rijcke schreef:Volgens mij doet iedereen het fijn op zijn eigen manier en ookal ben ik nog maar 15, ik kan zien, en dat zie ik op de motorcross heel veel, dat iedereen altijd voor 200% van zijn eigen menig overtuigd is... Men moet het gewoon op de manier doen zoals hij het zelf wil... Natuurlijk moet je wel tegen opbouwende feedback kunnen....
:D :D :D helemaal goed
Plaats reactie