Zoveelste discussie over wat de hobby kost

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Zoveelste discussie over wat de hobby kost

Bericht door bajaboy »

1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

bajaboy schreef:1000 euro voor dit hondehok pffff waar gaat de hobby naar toe .\sorry hoor maar oud ijzer prijs .
dit verziekt voor mij de hobby.



Helemaal orgineel 1e eigenaar dat bepaalt de prijs

Ik ziet trouwens niet in waarom dit de hobby zou moeten verzieken die kreet kennen we nu allemaal wel :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'


Zoals het met alles is de orginaliteit bepaalt ...... Tombo

Er staat bijna nooit een orginele FS1 op marktplaats te koop allemaal slecht omgebouwde hondehokken en dan de prijs vragen voor een superorginele
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

het is een fors bedrag, maar echte originele onverprutste fs1'tje's worden steeds zeldzamer. en dan bedoel ik een compleet exemplaar waar het gereedschapssetje nog bij zit en alle sleutels en sloten erbij.

zelf geef ik ook liever geld uit aan zo'n originele die helemaal aangepakt moet worden dan aan een of ander opgeleukt gebakje.

ik zoek nog steeds een originele 1J5 1977 NL DX, tijdje terug een te koop voor 1750 euro, dat vond ik echt te gortig, ik had er 1000 euro voor over gehad.

ook nog ander aanbod gehad, zag er onversleuteld uit, alleen kwam de eigenaar met de mededeling dat ie het frame had laten poedercoaten, weg mijn interesse aangezien dit inhoud dat de hele brommer uit elkaar geweest moest zijn.

motorblokken koop ik alleen als de kruiskoppen onbeschadigd en er als versteend uit zien, nog nooit losgeweest dus, dan weet ik zeker dat alles van binnen nog klopt.

ieder z'n eigenaardigheden en ik zie ook zat mooie restauraties waarvan niet alles 100% origineel is, dat lukt mij ook niet, zolang het maar vakkundig gebeurd.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

koppel schreef:het is een fors bedrag, maar echte originele onverprutste fs1'tje's worden steeds zeldzamer. en dan bedoel ik een compleet exemplaar waar het gereedschapssetje nog bij zit en alle sleutels en sloten erbij.

zelf geef ik ook liever geld uit aan zo'n originele die helemaal aangepakt moet worden dan aan een of ander opgeleukt gebakje.

ik zoek nog steeds een originele 1J5 1977 NL DX, tijdje terug een te koop voor 1750 euro, dat vond ik echt te gortig, ik had er 1000 euro voor over gehad.

ook nog ander aanbod gehad, zag er onversleuteld uit, alleen kwam de eigenaar met de mededeling dat ie het frame had laten poedercoaten, weg mijn interesse aangezien dit inhoud dat de hele brommer uit elkaar geweest moest zijn.

motorblokken koop ik alleen als de kruiskoppen onbeschadigd en er als versteend uit zien, nog nooit losgeweest dus, dan weet ik zeker dat alles van binnen nog klopt.

ieder z'n eigenaardigheden en ik zie ook zat mooie restauraties waarvan niet alles 100% origineel is, dat lukt mij ook niet, zolang het maar vakkundig gebeurd.



Helemaal mee eens Koppel die 77er is toch niet echt moeilijk ??

Zoals we allen weten is er een verschil tussen restaureren en restaureren ........

Ze moeten ook niet aangeven dat alles 100% is als dat het niet is zelfde als me laatste 5 bak (rood witje) heel leuk niet maar niet 100% deze 73er dalijk wel ..... dus kunnen de ,,kenners,, gaan zoeken :D :D
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

heel simpel ,
1 revisie gaat een 100 uur in zitten en nog eens 1000 euro onderdelen dit is incl lagers ,keeringen,spuiten etc etc
en deze brommer leverd in aaa conditie nooit 3000 euro op .
zo simpel kan rekenen zijn maar als jij er blij mee bent wie ben ik dan he succes
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Omdat het feitelijk een 1J5 76'er Kenny Roberts is :wink: . Dikke vorkpoten, tank met kraantje aan de achterkant, rond rempotje, de kale achterveren,... Beetje poetsen en je hebt weer een mooi óri FS1'tje 8) .

Bajaboy heeft overigens wel gelijk : in een restauratie gaat zoveel tijd en materiaal zitten dat je die kosten er bij verkoop nooit meer uitkrijgt. Maar ja, voor veel mensen hier is een FS1 ook geen investeringsobject, maar een stukje jeugdsentiment en dan maakt het niet uit wat het kost, want in principe wordt ie daarna nooit meer verkocht, tenzij er iets nog veel mooiers langs komt natuurlijk, want dan maakt een stukje verlies niet uit en kun je weer rustig je geld uitgeven aan je nieuwe droom-FS1.

Het blijft een raar wereldje :roll: !
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik snap wel dat dat ding een paar honderd waard is en er wat bijzondere (..?) dingen op zitten, maar verbaasde me over de 1000+ (of eigenlijk al over de 800+).

Ik begrijp jullie wel, maar zo werkt het bij mij gewoon niet ;)
Ik betaal liever (vaak veel) minder met een niet-originele tank die ik er later nog bij kan zoeken, dan eentje waar nooit een boutje is losgedraaid.
Dat blok-verhaal van koppel ben ik het wel 100% mee eens, maar voor een complete brommer gaat dat bij mij minder op.
Of bijv die gouden brom die Baja gekocht heeft, zoiets vind ik perfect. Toch leuk ding, en spuglelijk gemaakt. En ja, hij is dan uit elkaar geweest om te verven.. So what. Of die 378 die nu te koop staat met die hoge tank die er niet op hoort (maar daar moet de prijs dan wel naar zijn..) Bij het voorbeeld van Koppel van een gepoedercoat frame geef ik hem ook weer gelijk hoor.

Is geen verwijt hoor, ieder z'n ding..
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Weet je, er zit ook vaak een stukje jeugdsentiment in en dan betalen ze gewoon "te" veel voor zo'n brommer omdat ze hem absoluut willen hebben. Zo werkt dat nu eenmaal. En sommige mensen gaan daar nu eenmaal heel ver in. Zeker als ze toch geld te veel hebben en niet weten wat er anders mee te doen :wink: .
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

koppel schreef:het is een fors bedrag, maar echte originele onverprutste fs1'tje's worden steeds zeldzamer. en dan bedoel ik een compleet exemplaar waar het gereedschapssetje nog bij zit en alle sleutels en sloten erbij.

zelf geef ik ook liever geld uit aan zo'n originele die helemaal aangepakt moet worden dan aan een of ander opgeleukt gebakje.

ik zoek nog steeds een originele 1J5 1977 NL DX, tijdje terug een te koop voor 1750 euro, dat vond ik echt te gortig, ik had er 1000 euro voor over gehad.

ook nog ander aanbod gehad, zag er onversleuteld uit, alleen kwam de eigenaar met de mededeling dat ie het frame had laten poedercoaten, weg mijn interesse aangezien dit inhoud dat de hele brommer uit elkaar geweest moest zijn.

motorblokken koop ik alleen als de kruiskoppen onbeschadigd en er als versteend uit zien, nog nooit losgeweest dus, dan weet ik zeker dat alles van binnen nog klopt.

ieder z'n eigenaardigheden en ik zie ook zat mooie restauraties waarvan niet alles 100% origineel is, dat lukt mij ook niet, zolang het maar vakkundig gebeurd.


Ben ik het ook helemaal eens mee
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

eriks schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Ik kan de man niet eens en ik heb hem gekocht :D


:baas:
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

eriks schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Ik kan de man niet eens en ik heb hem gekocht :D


Ik begrijp wel waarom :wink: .
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:Weet je, er zit ook vaak een stukje jeugdsentiment in en dan betalen ze gewoon "te" veel voor zo'n brommer omdat ze hem absoluut willen hebben. Zo werkt dat nu eenmaal. En sommige mensen gaan daar nu eenmaal heel ver in. Zeker als ze toch geld te veel hebben en niet weten wat er anders mee te doen :wink: .

Dat is denk ik het verschil.. Ik heb nog niet echt dat type jeugdsentiment..
Kan me alleen herinneren dat mensen met hun voeten op het frame zaten op de brommer; dat moeten maxi's geweest zijn. Want dat heb ik wel eens nagedaan op de fiets (eerst hard fietsen, en dan mijn voeten op het frame, zodat het net leek of ik brommer reed.. :shift:)

En ik heb ook nog andere verplichtingen en plannen met mijn inkomen..
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

Onversleutelde brommers staan -ongeacht hun staat- zelden lang te koop, dat heeft niets met de prijs maar veel met het feit dat iets slechts 1x onversleuteld kan zijn, te maken.
Opgeleukte gebakjes daarentegen zie je weken tot zelfs maanden na elkaar steeds opnieuw opduiken.

Niettegenstaande, respect voor ieders voorkeur. Vreemd dat er telkens afkeurende reakties komen als iemand iets koopt die hij zelf 'te duur' vindt :huh:
Plaats reactie