Zoveelste discussie over wat de hobby kost

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

eriks schreef:
Niek de Rijcke schreef:Volgens mij doet iedereen het fijn op zijn eigen manier en ookal ben ik nog maar 15, ik kan zien, en dat zie ik op de motorcross heel veel, dat iedereen altijd voor 200% van zijn eigen menig overtuigd is... Men moet het gewoon op de manier doen zoals hij het zelf wil... Natuurlijk moet je wel tegen opbouwende feedback kunnen....
:D :D :D helemaal goed
:D :lol: :lol:
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

eriks schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Ik kan de man niet eens en ik heb hem gekocht :D


je had toch ook een '353' RD?
ga je die ook nog restaureren?
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Andries schreef:
eriks schreef:
Jeti schreef:Waarom wordt hier zoveel op geboden?
http://link.marktplaats.nl/607470409


Ik kan de man niet eens en ik heb hem gekocht :D


je had toch ook een '353' RD?
ga je die ook nog restaureren?


Ja klopt weet ik nog niet wat ik daarmee doe .....
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

eriks schreef:
Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'


Zoals het met alles is de orginaliteit bepaalt ...... Tombo

Er staat bijna nooit een orginele FS1 op marktplaats te koop allemaal slecht omgebouwde hondehokken en dan de prijs vragen voor een superorginele

Ik weet dat ik een aparte smaak heb en ik zal wel weer zeuren of negatief zijn, voor mij is een rood witje geen drol waard, waarom? omdat ik een rood witje gewoon spuug lelijk vind,maar dat is mijn mening en gelukkig denken anderen daar anders over.
ook vind ik geheel originele niet mooi en onpersoonlijk maar wederom dat vind ik.
Het vreemde is dat in de jaren 70 bijna niet een fs1 origineel was en iedereen vond het prachtig nouja bijna iedereen dan.
Het is hier al gezegt je gaat nooit het geld terug krijgen dat je er in gestoken hebt, maar waarom word het dan normaal gevonden als iemand 3000 euro uitgeeft om er een kompleet origineel exemplaar neer te zetten en vervolgens 4000 euro gaat vragen bij wijze van spreken.
en als ik voor mijn chromen 69er 3500 euro zou vragen wat inmiddels niet eens de kostprijs meer is ben ik gek.
Ik wil helemaal niet negatief over komen maar het is gewoon van de zotte dat een kompleet originele zoveel meer waard zou zijn dan mischien een nog wel orginelere chromen, het is maar hoe je het bekijkt.
Wat koppel zegt begrijp ik ook wel er word/werd veel gekaait aan de fs1,tjes door ondeskundigen.
van de andere kant denk ik dan mja een motortje van 76 om maar even een middeljaar te pakken dat nog nooit los geweest is wat is daar aan onderhoud aan gedaan, niets dus.
Vandaar dat ik zeg ik begrijp hem wel maar ik kan er niet helemaal in mee gaan.
en wat peter zegt ben ik het wel mee eens hoor dat je restaureren hebt en restaureren maar ik spreek dan liever over restaureren en opknappen, dat geeft denk ik wat duidelijker de verschillen aan.
Wat ik doe / deed met de fs1,tjes was duidelijk de tweede ,maar er is ook nog een derde en dat is oplappen en zo een fs1 zou je beter omheen kunnen lopen en laten staan.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

fs1man schreef:
eriks schreef:
Tombo schreef:Omdat het gewoon een verroest hok is, en straks iedereen denkt dat zo'n verroest ding een berg geld waard is.
Wordt er een mooie oud type FS1 met wat imitatiespul aangeboden is het ineens maar een paar 100 euro meer waard volgens de 'kenners'


Zoals het met alles is de orginaliteit bepaalt ...... Tombo

Er staat bijna nooit een orginele FS1 op marktplaats te koop allemaal slecht omgebouwde hondehokken en dan de prijs vragen voor een superorginele

Ik weet dat ik een aparte smaak heb en ik zal wel weer zeuren of negatief zijn, voor mij is een rood witje geen drol waard, waarom? omdat ik een rood witje gewoon spuug lelijk vind,maar dat is mijn mening en gelukkig denken anderen daar anders over.
ook vind ik geheel originele niet mooi en onpersoonlijk maar wederom dat vind ik.
Het vreemde is dat in de jaren 70 bijna niet een fs1 origineel was en iedereen vond het prachtig nouja bijna iedereen dan.
Het is hier al gezegt je gaat nooit het geld terug krijgen dat je er in gestoken hebt, maar waarom word het dan normaal gevonden als iemand 3000 euro uitgeeft om er een kompleet origineel exemplaar neer te zetten en vervolgens 4000 euro gaat vragen bij wijze van spreken.
en als ik voor mijn chromen 69er 3500 euro zou vragen wat inmiddels niet eens de kostprijs meer is ben ik gek.
Ik wil helemaal niet negatief over komen maar het is gewoon van de zotte dat een kompleet originele zoveel meer waard zou zijn dan mischien een nog wel orginelere chromen, het is maar hoe je het bekijkt.
Wat koppel zegt begrijp ik ook wel er word/werd veel gekaait aan de fs1,tjes door ondeskundigen.
van de andere kant denk ik dan mja een motortje van 76 om maar even een middeljaar te pakken dat nog nooit los geweest is wat is daar aan onderhoud aan gedaan, niets dus.
Vandaar dat ik zeg ik begrijp hem wel maar ik kan er niet helemaal in mee gaan.
en wat peter zegt ben ik het wel mee eens hoor dat je restaureren hebt en restaureren maar ik spreek dan liever over restaureren en opknappen, dat geeft denk ik wat duidelijker de verschillen aan.
Wat ik doe / deed met de fs1,tjes was duidelijk de tweede ,maar er is ook nog een derde en dat is oplappen en zo een fs1 zou je beter omheen kunnen lopen en laten staan.


Helemaal mee eens Jos!!
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

het kan nog veel extremer, keer een zundapp gezien was getaxeerd op 17500 euro, alleen de laklagen hadden al 3000 euro gekost, heb ook vrienden die een maand op vakantie gaan en 5000 euro uitgeven, komen thuis met alleen foto's.

andere maat van me stapelt maserati's op elkaar in een of ander pakhuis.............iedereen z'n ding.

woon zelf in een straat waatr ze je groeten als je een huis bewoond van 1 miljoen en een auto rijd van 1 ton (gooi), laat ik daar nu wonen voor 285 euro kale huur, maar heb wel vier dure hobbies.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik lap ze op zodat iemand anders ze weer kapot kan maken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

NIX schreef:Ik lap ze op zodat iemand anders ze weer kapot kan maken.

Je moet Joost niet zo plagen :P
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Een benzine kraan die op 80 euro komt wat een K.U.T douane !
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

koppel schreef:het kan nog veel extremer, keer een zundapp gezien was getaxeerd op 17500 euro, alleen de laklagen hadden al 3000 euro gekost, heb ook vrienden die een maand op vakantie gaan en 5000 euro uitgeven, komen thuis met alleen foto's.

andere maat van me stapelt maserati's op elkaar in een of ander pakhuis.............iedereen z'n ding.

woon zelf in een straat waatr ze je groeten als je een huis bewoond van 1 miljoen en een auto rijd van 1 ton (gooi), laat ik daar nu wonen voor 285 euro kale huur, maar heb wel vier dure hobbies.


Justem heb een vrouw das al duur genieg ............
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

Jeti schreef:
NIX schreef:Ik lap ze op zodat iemand anders ze weer kapot kan maken.

Je moet Joost niet zo plagen :P


:roll:
Alles wat ik wil is oud en ruig.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

NIX schreef:Ik lap ze op zodat iemand anders ze weer kapot kan maken.

Ik heb de laatste tijd zoveel pech met die krengen dat ik overweeg ze niet eens meer op te lappen.
allemaal ouderdomsklachten lekkages lekke banden de 378 loopt wel hard maar zuipt meer dan m,n bmw auto. :shock:
das dan weer jammer maarja nog geen 100 km op ongeveer 6 liter zeg 5,5 is toch best wel wat.
maar hij staat ook alweer stil nu weer een verot voorwiel dat de band steeds lek prikt.
dus als ik straks van de doktor af kom maar ff het wiel van de 69er er in zetten kan ik het wiel dat er uitkomt
weer gaan slijpen en ducktapen :roll:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

koppel schreef:het kan nog veel extremer, keer een zundapp gezien was getaxeerd op 17500 euro, alleen de laklagen hadden al 3000 euro gekost, heb ook vrienden die een maand op vakantie gaan en 5000 euro uitgeven, komen thuis met alleen foto's.

andere maat van me stapelt maserati's op elkaar in een of ander pakhuis.............iedereen z'n ding.

woon zelf in een straat waatr ze je groeten als je een huis bewoond van 1 miljoen en een auto rijd van 1 ton (gooi), laat ik daar nu wonen voor 285 euro kale huur, maar heb wel vier dure hobbies.


Ja iedereen geeft zijn geld weer ergens anders aan uit.
Yamaha Sheriff 1981
bikeboy
100km gereden
100km gereden
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 mar 2012, 18:21
Locatie: almere

Bericht door bikeboy »

sorry hoor 1000 is wel erg veel en boutjes en moertjes en dat zoort dingen kan je gewoon kopen en laten roesten
kan je dan nog zien of het orie is ?????
als je zelfs de banden vervangt - remblokjes-enzenzenz dan kan je op je buik schrijfen dat het orie is
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

bikeboy schreef:sorry hoor 1000 is wel erg veel en boutjes en moertjes en dat zoort dingen kan je gewoon kopen en laten roesten
kan je dan nog zien of het orie is ?????
als je zelfs de banden vervangt - remblokjes-enzenzenz dan kan je op je buik schrijfen dat het orie is


Zelfs dan kan je nog zien dat het orri is aan de boutjes ik laat ze opnieuw galvaniseren en verchromen sommige en de banden yokoham,s vind je ook nog wel enige wat je niet kan krijgen is de orginele lucht om je binnenbanden op te pompen :-)

En nogmaals 1000 euro is voor mij niet teveel .... :D :shock:
Plaats reactie