Wat zit je tegen vandaag V7

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door Jeti »

gklijnhout schreef:Jeti,

Als het een Om115 motor is dan is deze gelijk aan de 2.0 2.2 en 2.3 liter motor uit de mb personenwagenserie de spruitstukpakking is verkrijgbaar bij een onderdelenleverancier die zaken doet met van Heck bv en dat zijn de meeste!
Pakking is van fabriekant Reinz onder nummer PM0433 en kost ongeveer 15.00 euro origineel is deze er ook nog ga naar de mb dealer en noem het motornummer.

Gert


Bedankt.
Is dat gebruikelijk dat MB dit zo uitvoerde? Dus in auto's en in busjes (in dit geval ambu en brandweer)?

OM115 weet ik niet. Wel 115 en dacht zelf M115, maar die M staat er niet voor op het blok.

Motornummer staat een paar posts hierboven maar Gino had zijn twijfels omdat het een gegoten nummer was ipv een plaatje.
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door gklijnhout »

Jeti,

De door Mercedes gebruikte Austin motoren werden ivm de slechte reputatie veel vervangen door de M115 motoren van Mercedes zelf alleen hadden deze Mercedes motoren wel veel olie onderhoud nodig dit omdat er anders in de motor Black sludge ontstond en deze kapot liepen.

Gebruikt zijn deze M115 motoren dan wel voorzien van een andere carburateur en model spruitstukken maar wel met de zelfde pakking tussen kop en spruitstuk en voor zover ik weet de 2300 serie ook met de zelfde Hotspot pakking tussen inlaat en uitlaat spruitstuk in de volgende modellen:

personenauto W115 ook wel de /8 modellen van 1968 t/m 1977 (de vierkanten modellen met recht op staande koplampen)
M115-923 1988cc 66KW
M115-920 2200cc 77KW
M115-951 2307cc 81KW

Daarna ook nog in de W123 modellen van 1976 t/m 1980 (de ronde modellen met horizontale koplampen)
M115-954 2307cc 88KW

Gert
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door Jeti »

Wauw dank je Gert.
Top!!
Gebruikersavatar
jimf98
500km gereden
500km gereden
Berichten: 896
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:23
Locatie: Amsterdam

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door jimf98 »

Ik heb geen eens tijd om op het forum te zitten zo druk door school...
woers
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1025
Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
Locatie: Belgie Zaventem

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door woers »

jimf98 schreef:Ik heb geen eens tijd om op het forum te zitten zo druk door school...


+1
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door ginofs1 »

vandaag een nare ervaring gehad.
met ruim 200km een klapband achterzijde.
ik kan je nu vertellen dat dit niet leuk is.
alles overeind een heel kunnen houden, wel een schone slip nodig.
net een leuke motor gekocht , met nieuwe banden. ding heeft pas 13000km gelopen.
zo te zien heeft er een reparatie prop in de band gezeten en die is er met deze snelheid uitgevlogen.
ik ben dus aardig pissig en ga de oude eigenaar aanklagen :evil:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door Jeti »

Oh Jezus heftig!!
Succes.

Wat voor motor dan eigenlijk?
200 is ook wel een beetje hard..
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door fs1man »

Gino.
Die proppen blijven normaal gesproken wel zitten in autobanden , ik heb bij verschillenden auto bedrijven gewerkt waar ze ook gebruikt worden of werden.
Alleen wij mochten ze niet in motor en brommer (scooter) banden gebruiken omdat deze een andere opbouw zouden hebben dan autobanden (geen staaldraden in het loopvlak)
maar ook als er al 1 prop in de band zat mocht er geen 2e bij, daarnaast zijn ze in Duitsland verboden destijds, ik weet niet hoe het tegenwoordig met de regelgeving is en de kwaliteit van die proppen ik ben er geen voorstander van helaas heeft mijn tzr er ook een in de achterband zitten dat was al toen ik hem kocht , dat was wel zonde toen omdat de banden toen net nieuw waren maar goed de tzr rijd geen 200 km/u :lol:
Wel heel veel geluk dat je de motor met het stuur aan de bovenkant hebt kunnen houden en die slip kan na even scheppen in de wasmachine toch :mrgreen:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door fs1man »

Mijn moeder zit vanwege een heup breuk in een revalidatie centrum in het mooie Beek bij Nijmegen.
Nu is dat van mijn huis naar daar 20 kilometer soms moet ik daar 2x per dag naar toe dat is heen en weer dan dus 80 km per dag.
Wie beek kent weet dat daar aardig stevige en lange klimpartijen zijn , met de auto geen probleem uiteraard maar bij mooi weer
en om tijd te winnen ga ik liever op de brommer.
Met de fs1,tjes is dat geen optie deze trekken dat niet op hun oude dag zoveel klimmen denk aan te weinig trekkracht en de koeling.
De TZR heeft daar minder moeite mee die trekt als je m een beetje helpt in zijn powerband te komen toch nog wel met 60/70 km/u omhoog.
Alleen zondag avond was wel even spannend ik hielp hem iets teveel waardoor heel even de toeren te hoog gingen en als beloning liet hij alle
lampen doorbranden 2 koplampen het achterlicht en de teller verlichting, dat is best lastig in de schemering onder een dik dak van bladeren
en een donker vizier op je helm.
Gisteren heb ik alle lampen nieuw gehaald de prijs viel me reuze mee 7 euro voor alles , ik heb nog heel even aan xenon gedacht in de koplampen
maar met het advies van pa tombo in het achterhoofd toch maar niet gedaan.
De kosten zaten dus niet tegen wel dat het gebeurden en dat ik voor deze klimmetjes maar natuurlijk ook de afdalingen de fs1 niet kan gebruiken is dan wel een tegenvaller
tussen de fs1 en de tzr zit 39 jaar verschil en dus ook vooruitgang qua presteren en remmen overtreft de tzr de fs1 dan wel maar de fs1 heeft meer karakter 8)
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door Pa_Tombo »

Propen schieten in banden word steeds minder gedaan.
In Duitsland zelfs verboden.
Het gevaar zit in de snelheid.
Dit wat jij nu hebr meegemaakt.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door marco »

Beter eerst door Tom laten testen
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door gklijnhout »

ginofs1 schreef:vandaag een nare ervaring gehad.
met ruim 200km een klapband achterzijde.
ik kan je nu vertellen dat dit niet leuk is.
alles overeind een heel kunnen houden, wel een schone slip nodig.
net een leuke motor gekocht , met nieuwe banden. ding heeft pas 13000km gelopen.
zo te zien heeft er een reparatie prop in de band gezeten en die is er met deze snelheid uitgevlogen.
ik ben dus aardig pissig en ga de oude eigenaar aanklagen :evil:



Gino,

Dat is mooi K... een draadplug in een autoband is al niet alles maar in een motorband gewoon niet doen en als je het toch wilt kies dan voor een plug met aangevulcaniseerde bandenplakker aan de binnenkant deze is dan ook alleen maar van binnenuit te monteren en kan nooit door het gat vliegen maar geeft weer zeer veel onbelans.

Ooit zijn er in de jaren 70 motoragenten op hun plaat gegaan met BMW motorfietsen doordat de banden zeer snel leeg liepen bij hoge snelheid oorzaak was het gebruik van plastic ventieldopjes ipv metalen met afdichting door de middelpunt vliegende kracht wordt het ventiel ingedrukt en kon de lucht uit de band ontsnappen.

Of een motorfiets staat te koop bij een autodealer mooi opgepoetst en de banden met bandenspray mooi zwart gemaakt koper gaat een proefrit maken gooit de fiets in de bocht allen komt op zijn plaat uit de bocht.

Zo zie je maar weer als je een motorfiets gebruikt koopt moet je hem eigenlijk op de aanhanger naar huis brengen een eerst helemaal nalopen.
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door Pa_Tombo »

Conclusie:
Band weggooien, of bewaren in je tuintje in de vuurkorf. :twisted:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door ginofs1 »

oude eigenaar aansprakelijk gesteld en hij heeft belooft meteen de kosten van de nieuwe band te betalen.
en de nieuwe band zit er weer op.
zondag gaan we nog een keer testen wat hij kan, ja ok nadat ik eerst een 100 km met de band gereden heb.
omdat een nieuwe band is voor de eerste 100km levens gevaarlijk :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door marco »

Onder wat voor fiets zit dat nieuwe bandje eigenlijk?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie