Pagina 92 van 94

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 15 jul 2015, 22:07
door Tombo
fs1man schreef:Mijn moeder zit vanwege een heup breuk in een revalidatie centrum in het mooie Beek bij Nijmegen.
Nu is dat van mijn huis naar daar 20 kilometer soms moet ik daar 2x per dag naar toe dat is heen en weer dan dus 80 km per dag.
Wie beek kent weet dat daar aardig stevige en lange klimpartijen zijn , met de auto geen probleem uiteraard maar bij mooi weer
en om tijd te winnen ga ik liever op de brommer.
Met de fs1,tjes is dat geen optie deze trekken dat niet op hun oude dag zoveel klimmen denk aan te weinig trekkracht en de koeling.
De TZR heeft daar minder moeite mee die trekt als je m een beetje helpt in zijn powerband te komen toch nog wel met 60/70 km/u omhoog.
Alleen zondag avond was wel even spannend ik hielp hem iets teveel waardoor heel even de toeren te hoog gingen en als beloning liet hij alle
lampen doorbranden 2 koplampen het achterlicht en de teller verlichting, dat is best lastig in de schemering onder een dik dak van bladeren
en een donker vizier op je helm.
Gisteren heb ik alle lampen nieuw gehaald de prijs viel me reuze mee 7 euro voor alles , ik heb nog heel even aan xenon gedacht in de koplampen
maar met het advies van pa tombo in het achterhoofd toch maar niet gedaan.
De kosten zaten dus niet tegen wel dat het gebeurden en dat ik voor deze klimmetjes maar natuurlijk ook de afdalingen de fs1 niet kan gebruiken is dan wel een tegenvaller
tussen de fs1 en de tzr zit 39 jaar verschil en dus ook vooruitgang qua presteren en remmen overtreft de tzr de fs1 dan wel maar de fs1 heeft meer karakter 8)

Als je de Beekmandalseweg kan pakken zonder warmlopen, dan is je FS1 goed afgesteld :baas: Ik heb eigenlijk nooit grote problemen/warmlopers gehad bij ons in de buurt (tijdens de 2e of 3e FS1 meeting had ik er expres veel klimmen in zitten :lol:, rondom Beek/Ubbergen/Nijmegen, volgens mij kreeg alleen Marco een warmloper :P)

Jeti schreef:Oh Jezus heftig!!
Succes.

Wat voor motor dan eigenlijk?
200 is ook wel een beetje hard..

Nee joh, dat kan harder :baas:

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 15 jul 2015, 22:41
door marco
Ik had geen warmloper

Gideon had toen problemen en ik stopte toen ook ff om te kijken/helpen.

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 15 jul 2015, 22:59
door ginofs1
marco schreef:Onder wat voor fiets zit dat nieuwe bandje eigenlijk?



een yamaha natuurlijk :wink: yamaha fazer 600

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 15 jul 2015, 23:00
door Tombo
marco schreef:Ik had geen warmloper

Gideon had toen problemen en ik stopte toen ook ff om te kijken/helpen.

Ohja klopt, ik was in de war met de Posbank enzo

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 16 jul 2015, 10:29
door fs1man
De fs1,tjes zijn wel goed afgesteld dat is bij hj wel in goede handen, maar dat ik met de tzr ga heeft er meer mee te maken
dat ik de fs1,tjes wil sparen en het is gewoon ook goedkoper met de tzr de fs1 loopt 1 op 12 de tzr 1 op 35 , daarnaast kan de tzr vanuit
stilstand in alle versnellingen blijven doortrekken , de oranje fs1 met de f5b cilinder kan dat ook wel maar deze is nog niet helemaal in gelopen
dus dat wil ik niet riskeren.
De chromen heeft een fs1 cilinder die gaat die nieuwe Holleweg / Beekmandalseweg niet op komen het is dus meer dat ik de fs1,tjes wil sparen dan dat ik bang ben voor heetlopers.
Ik ga ook niet elke keer met een brommer al zou ik dat wel willen alleen al voor de mooie omgeving daar ,maar ik zit ook met mijn versleten schouders die ik weer teveel belast met m stuurtjes op een fs1 en het racestuurtje van de tzr al moet ik wel zeggen op de tzr lig je wat meer en doordat je tegen de hoge tank ligt ontlast je de schouders wel wat.
bij de fs1,tjes ga ik de m stuurtjes vervangen voor spijl sturen bij 3 is dat al gebeurd voor de andere 2 moet ik ze nog kopen of ruilen voor die m stuurtjes.
dus wie 2 roestvrije spijlstuurtjes heeft en ze wil ruilen voor m stuurtjes let me know :mrgreen:

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 17 jul 2015, 00:06
door NIX
ginofs1 schreef:alles overeind een heel kunnen houden, wel een schone slip nodig.


Moest dat nou echt?

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 23 aug 2016, 21:09
door marco
k*t wielrenners op de weg met z'n vieren naast elkaar

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 24 aug 2016, 23:45
door NIX
Voorbipsduitsers op de linkerbaan. Wat een eikels.

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 25 aug 2016, 20:15
door koppel
na contactpunten en bougie afstellen geen vonk meer.....................bougies, kappen en bobines gewisseld, nul resultaat.

bleek toch wat vuil op de punten door voelermaat.......waterproof schuurpapiertje en vonken als een raket.

een hoop gedoe voor niks bij 35 graden.

heb wel de spoelen iets kunnen stellen; dus een kleinere luchtspleet tussen spoelkern en magneet......ze schrijven 0,2 mm voor.

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 25 aug 2016, 20:31
door HotWheels
koppel schreef:heb wel de spoelen iets kunnen stellen; dus een kleinere luchtspleet tussen spoelkern en magneet......ze schrijven 0,2 mm voor.


tussen de spoelKERN en magneet 0,2 mm ?? dat kan gewoon niet.
tussen de buitenste wand van de spoel en magneet bedoel je, maar hoe meet je dat dan met het vliegwiel er op ?

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 25 aug 2016, 22:20
door koppel
ik bedoel inderdaad de buitenkant...

is inderdaad lastig te meten, heb de spoelen maximaal naar buiten geduwd en weer vastgezet, de magneten lopen er strak langs en lopen niet aan...

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 26 aug 2016, 00:16
door marco
En wat bereik je daarmee ?

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 26 aug 2016, 09:21
door koppel
een meer krachtige vonk...

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 26 aug 2016, 10:53
door ginofs1
afstellen met een voelemaat is niet de goede manier.
ook al staat dat in jou boek :wink:

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Geplaatst: 26 aug 2016, 10:58
door koppel
dit gaat niet over de contactpunten...