Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door ginofs1 »

dus dit blokje had je al eens eerder aangepakt :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door NIX »

Nou, het was al voorzien van een nieuwe zuiger en gereviseerde kruk en 2 man hadden er al aan gewerkt. Het wilde maar niet lopen en nu mag ik. Ik ben heel wat vernøkte blokjes tegengekomen, maar elke keer kan het blijkbaar nog erger.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1408
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Op het FS1 forum kijken naar onderdelen voor men 2ru omdat ik dit jaar wat ritjes wil doen...
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door kittop »

NIX schreef:Nou, het was al voorzien van een nieuwe zuiger en gereviseerde kruk en 2 man hadden er al aan gewerkt. Het wilde maar niet lopen en nu mag ik. Ik ben heel wat vernøkte blokjes tegengekomen, maar elke keer kan het blijkbaar nog erger.




Foto's?...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door NIX »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kijk eerst even in de FAQ.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door kittop »

Nu ben ik niet echt een Honda fan, maar dit C320 (ik schrijf al bijna C310) blokje verdient het absoluut niet om zo behandeld te worden.

Sommige gevallen dien je het blokje weer helemaal opnieuw in elkaar te zetten waarbij je elk specifiek onderdeel nader dient te bekijken.
Dit is blijkbaar er echt zo één.

Typerend die laatste foto met de nokkenas die op een krantje ligt met een foto waarbij een grote rookpluim wordt geëtaleerd.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door NIX »

Dat is de rookpluim die niemand wil zien als er windmolens geproduceerd worden.

Ik heb wel wat met Honda, maar niet met dit type. Zelfs een 320 blijft een fiets met terugtraprem, eigenlijk. Als jij de verschillen weet tussen een 310 en 320 blokje mag je het zeggen. Maar dit blokje heb ik flink op gepuzzeld omdat ik er niet echt bekend mee ben en steeds meer zaken tegenkom die niet kloppen. Ook blijk ik delen voor dit blokje te hebben liggen die ik eerder niet helemaal kon plaatsen. Dat is dan wel weer handig. Een platgedrukt veertje bleek ik zo met een goed exemplaar te kunnen vervangen.
Kijk eerst even in de FAQ.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door kittop »

Paar jaar geleden zijn we met een paar DT400/250 etc naar de nationale tweetaktdag gereden.
Op het DT forum hebben we een vergelijkingsmodel op de trip losgelaten en kwamen we tot de conclusie dat alleen al de 2 stuks DT400 die meereden een uitstoot hadden van 16 Scania's.
Als compensatie hebben we als DT forum een "personal" windmolentje overwogen, maar dat is net zoals de Kyoto afspraken geen drol van terecht gekomen.
Als gemoedsrust heb ik zonnepanelen laten monteren in december, en ondanks een zonneloze boutdag als vandaag heb ik toch nog 0,2 kg CO2 gereduceerd.

Het enige verschil tussen een C310 en een C320 blok wat ik zou kunnen bedenken is het bloknummer wat in een carterdeel geponst staat.
De laatste keer dat ik me kan herinneren wat ik gedaan heb aan zo'n blokje was de contactpunten vernieuwen van een C310. Een monteur die vroeger werkte bij de familie fietsenmakerij waar ik opgegroeid ben had een C320 en al deze "dingen" gingen bij hem onder het mes.
Nu waren de oplages van dien aard en de onderhoudstermijnen zo laag dat er zeer weinig exemplaren voor reparatie werden aangeboden.
Het is toch leuk om zo'n blokje te mogen aanschouwen.
Dank voor de foto's
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door NIX »

Ik wil zelf ook aan de panelen, maar wel vanwege veel banalere overwegingen. Ik ben erachter dat ik 2x zoveel aan gas betaal dan aan stroom. Dat ga ik verleggen. Ik denk zelfs aan een off-gridsysteem. Zeker als energieprijzen blijven stijgen.

Beter had je het DT forum een zonnepanel aangeboden. Een windmolen brengt in zijn leven niet op wat het kost om hem te maken. Anders gezegd, wat het aan CO2 kost om hem te maken gaat hij zijn hele leven niet besparen.
Kijk eerst even in de FAQ.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door kittop »

Ik woon in een woning van ca 30 jaar oud wat toen ter tijd als een energiezuinig project werd gerealiseerd.
Het enige wat ik als gas gebruik is het stoken van de woning en is relatief weinig
Aangezien ik vloerverwarming heb is het ook niet verkeerd om langzamerhand aan dieptewarmte te gaan denken.
We zitten in een blok van 5 waarvan er 3 al vloerverwarming hebben, en zijn al een beetje aan het brainstormen om eventueel wat gezamenlijk te doen.
Maar daar gaat wat langere tijd overeen.

Electra is een ander verhaal, en daarbij zit ik op 2x modaal
Panelen hebben op het moment een beter rendement dan de bank.
Maarja....
Zelfs mijn XT500 heeft op het moment een beter rendement dan de banken.
Daarom zijn we met een stukje ontwikkeling bezig, en als deze projectjes niet zo rendabel zijn als banken, dan moet het wel heel slecht lopen.
Ondertussen zitten we ook op het omslagpunt Led vs halogeen in onze woning...
Dus dat biedt ook weer een mogelijkheid om tussentijds wat te investeren.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door Niels »

Jullie moeten eens met Sam praten, die doet off-grid energievoorziening.
Heel interessant 8)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door NIX »

Wat denk je dat ik al gedaan heb?
Kijk eerst even in de FAQ.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door pee67 »

kittop schreef:Ik woon in een woning van ca 30 jaar oud wat toen ter tijd als een energiezuinig project werd gerealiseerd.
Het enige wat ik als gas gebruik is het stoken van de woning en is relatief weinig
Aangezien ik vloerverwarming heb is het ook niet verkeerd om langzamerhand aan dieptewarmte te gaan denken.
We zitten in een blok van 5 waarvan er 3 al vloerverwarming hebben, en zijn al een beetje aan het brainstormen om eventueel wat gezamenlijk te doen.
Maar daar gaat wat langere tijd overeen.

Electra is een ander verhaal, en daarbij zit ik op 2x modaal
Panelen hebben op het moment een beter rendement dan de bank.
Maarja....
Zelfs mijn XT500 heeft op het moment een beter rendement dan de banken.
Daarom zijn we met een stukje ontwikkeling bezig, en als deze projectjes niet zo rendabel zijn als banken, dan moet het wel heel slecht lopen.
Ondertussen zitten we ook op het omslagpunt Led vs halogeen in onze woning...
Dus dat biedt ook weer een mogelijkheid om tussentijds wat te investeren.


Bij de verbouwing van mijn huis vorig jaar heb ik door bijna het hele huis ledverlichting aangebracht in de plafonds
en als permanente verlichting rondom het huis. Ledlampen zijn 2 a 3 watt, afhankelijk van de plek.
Dit huis is 3 x groter als ons vorig huis, maar het stroomverbruik ligt een stuk lager.
Nu moet ik nog gaan bedenken hoe ik het gasverbuik kan terugdringen, afgelopen jaar hebben wij 3300 m3 gas verstookt,
en dat kan lager denk ik.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door Jeti »

3300 m3 is niet normaal veel Peter. Sorry. Dat is 2x zoveel als gemiddeld voor een huis.
Heb je een hele oude ketel ofzo??
Of een heel oud huis? Of dag en nacht 30 graden in huis?
(Scheelt natuurlijk ook als er overdag ook iemand thuis is..)

Wij verbruiken 600 m3 per jaar aan gas.
Mede dankzij de houtkachel, maar dat valt ook nog wel mee hoeveel we die aan hebben gehad. De goede isolatie en bouw scheelt het meest. Zonder kachel aan is het laagste 15 graden geweest.

Prima dus

En ja, ik heb werkervaring bij een energiebedrijf, dus weet wel iets van verbruiken e.d.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0

Bericht door pee67 »

Ons huis heeft een inhoud van bijna 1000m3, vrijstaand en alles gelijkvloers
en het vrouwke is de hele dag thuis, natuurlijk is je verbruik hoger.
Dit huis kun je ook niet vergelijken met een eengezinswoning wat in een rijtje staat
en wat verdiepingen heeft. Dat is een appel met een peer vergelijken natuurlijk
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Plaats reactie