de ideale compresie verhouding van 2ru?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
jordyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:27
Locatie: aarschot

de ideale compresie verhouding van 2ru?

Bericht door jordyfs1 »

iemant een idee wat de ideale compresie verhouding is van een 2ru ?
of wat de (vc) inhoud compresie ruimte is ?

alvast bedankt.

oh ja binnen 3 weken ongeveer moet men yamaha fs1 caferacer project af zijn ^^
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Hoe meer hoe beter! :)

Ik draai iets van een 11bar, maar das vrij extreem
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zo hoog dat het motortje net niet pingelt :P
jordyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:27
Locatie: aarschot

Bericht door jordyfs1 »

meer cijfers aub :d
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

tussen 8 en 12 bar maar dat is van zoveel dingen afvankelijk welke set up ,nieuw /oud .
het beste lopen ze meestal als ze bijna op zijn maar dan is niet je compressie het hoogste.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Je wilt meer compressie hebben voor onderin de toeren en minder compressie voor boven in de toeren oplossing is een powervalve maar die maak je niet zo 1 2 3 op een fs1 cilindertje.

Probeer gewoon een goede balans te vinden met een opmaat kopje :wink:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Breng je kopje bij Gino :wink:
Yamaha Sheriff 1981
jordyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:27
Locatie: aarschot

Bericht door jordyfs1 »

da's te gemakelijk als ik hem bij gino breng :p
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

jordyfs1 schreef:da's te gemakelijk als ik hem bij gino breng :p


Yup, maar dan heb je hem al veel sneller goed dan dat je zelf gaat klooien zonder draaibank ;)

Vorm van de bolling, de blusspleet en de vorm daarvan en inhoud van het kopje is heel belangrijk
Plaats reactie