Wist je dat #15

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

HotWheels schreef:
Tombo schreef:
the_destroyers schreef:
Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:3 juni moet ik normaal op gesprek bij SNS Reaal in Utrecht,
maar misschien heb ik tegen dan al wel iets anders

Utrecht is nog wel te doen.


:no:

Utrecht is een ramp kwa verkeer :lol:

En dat zegt iemand die woont in het land waar Luik ook ligt :lol:


In Luik spreekt noch begrijpt men Nederlands, dus dat ligt buiten onze beschaving :lol:


Zo is het :lol:
En ik heb niet gezegd dat belgie beter is, Brussel en Antwerpen is telkens een catastrofe...
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

en vallen de huurprijzen in Utrecht een beetje mee?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ligt er aan waar. In het centrum is vrij prijzig (en dat is een understatement).
In de buitenwijken zoals Kanaleneiland is het dan wel weer goedkoper (maar zoek voor de gein eens op 'kanaleneiland' op youtube, dan weet je ook weer genoeg ;))
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Yamaha rd50m schreef:en vallen de huurprijzen in Utrecht een beetje mee?

In Gent zagen we een appartement voor 650 te huur, waar je in Amsterdam of Utrecht zeker rond de 1200 voor zou betalen. De huren in NL liggen denk ik 2x zo hoog als in BE.

Voor een beetje leuk appartement in een niet-heel-beroerde wijk in Utrecht moet je zeker rekenen op 800-1200.
Voor een studentenkamer betaal je 300-500.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

dan liggen de lonen ook wel wat hoger hoop ik,
anders lijkt me dat niet echt te betalen.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Als je minder dan 21k verdient, en onder de 650 gaat huren, en een eigen voordeur hebt, krijg je wel huurtoeslag. Maar weet niet hoe dat geldt voor niet-Nederlanders.

En nee, de lonen liggen hier niet hoger. In NL is wonen gewoon heel duur geworden. Andere dingen zijn weer goedkoper dan in BE.

Daarbij komen er 11.000 werklozen per maand in NL bij. Is nu op een hoogtepunt (dieptepunt..), was gisteren op het nieuws. Dus weet ook niet hoe het zit met stimuleren van aantrekken van buitenlandse arbeiders. Niet om jou, maar van mij mogen ze ff wegblijven voor de HBO/WO banen.. En de pensioengerechtigen (of liever nog wat eerder) moeten ook eens plaats gaan maken voor de nieuwe generatie vers-afgestudeerden ;)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Het ligt er ook aan in welke sector. In de techniek is echt werk zat, met een HTS of TU diploma kan je bij ons echt per direct aan de slag (en dat is volgens mij overal wel in de techniek). Wat dat betreft ben ik blij dat mijn voorkeur bij techniek ligt en ik iets in de techniek gestudeerd heb, ik hoef denk ik niet bang te zijn dat ik zonder werk kom te zitten ;)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ik ben zelf vooral opzoek nu naar een management traineeship,
liefst internationaal gericht, dan maakt het land waar ik effectief werk niet zooo veel uit.
Momenteel soliciteer ik vooral in België, Nederland en Verenigd Koninkrijk.
Ik ga er ook wel vanuit dat ik werk zal hebben vanaf de moment dat ik afstudeer.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Yamaha rd50m schreef:ik ben zelf vooral opzoek nu naar een management traineeship,
liefst internationaal gericht, dan maakt het land waar ik effectief werk niet zooo veel uit.
Momenteel soliciteer ik vooral in België, Nederland en Verenigd Koninkrijk.
Ik ga er ook wel vanuit dat ik werk zal hebben vanaf de moment dat ik afstudeer.

Bij overheids traineeships vragen ze overal WO, dus daarin kun je geluk hebben. Is wat internationaler gericht, en past ook bij jouw opleiding.
Kijk anders hier eens: http://www.werkenvoornederland.nl/start ... eprogramma
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ben momenteel vooral in de privé sector aan het zoeken,
vooral omdat daar de traineeship programma's meestal wel iets beter zijn en je meer uitdagingen krijgt.
Aangezien men derde master vooral business gericht is moet dat wel lukken.
maar bedankt voor de hulp :)
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Tombo schreef:Ligt er aan waar. In het centrum is vrij prijzig (en dat is een understatement).
In de buitenwijken zoals Kanaleneiland is het dan wel weer goedkoper (maar zoek voor de gein eens op 'kanaleneiland' op youtube, dan weet je ook weer genoeg ;))


'kanaleneiland' daar moet je niet zijn.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Net als Neerbosch in Nijmegen.
Noemen we met collegaas Gaza strook.
Regelmatig pliessie nodig. :cry: 8)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Tombo schreef:Het ligt er ook aan in welke sector. In de techniek is echt werk zat, met een HTS of TU diploma kan je bij ons echt per direct aan de slag (en dat is volgens mij overal wel in de techniek). Wat dat betreft ben ik blij dat mijn voorkeur bij techniek ligt en ik iets in de techniek gestudeerd heb, ik hoef denk ik niet bang te zijn dat ik zonder werk kom te zitten ;)


Inderdaad!
Met een technische studie word je soms zelf moe van de hoeveelheid aanbiedingen voor banen je de hele tijd krijgt :lol:
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Wist je dat net terug van de meeting in maasbracht.
Leuke dag gehad :D
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Wist je dat brom-/snorfiets omkeur regels blijkbaar zijn gewijzigd.. Je moet nu naar het Testcentrum in Lelystad.. Waar technisch uurtarief en administratief uurtarief in rekening worden gebracht. Klinkt niet goedkoop.
http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wij ... el-of-quad)-of-snorfiets.aspx?path=Portal/IGK/Brommer
Plaats reactie