Pagina 7 van 99

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:18
door Tombo
Collega van me zal wel balen, die heeft dit weekend een Volvo 240 gekocht, 2.3 liter. Die wilde hij dan op gas bouwen, maarja, dat is onbetaalbaar met een G2 installatie. En op benzine is het ook duur rijden met zo'n ding :P
Edit:
Uiteindelijk wordt de leeftijdsgrens dus opgetrokken naar 40 jaar, dat i.c.m. een x-dagenkaart of een kwartjaar wegenbelasting.

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:34
door ginofs1
Een vriend van mij zal wel balen.
Hij heeft vorig jaar LPG in zijn ovlov gebouwd.
:roll:

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:39
door Tombo
OHja haha, niet eens aan Mitchel gedacht.
Wel balen ja, al 't werk voor niks.

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:42
door Jeti
rise and shine schreef:
Waarom heeft je busje net geluk?

'Weekers wijst het voorstel van de alliantie af.'

Dus gewoon belasting betalen denk ik?


Is > 40 jaar en LPG.
Wat ik begrepen heb, blijven die nog wegenbelastingvrij.
De alliantie is het voorstel om het huidige systeem te handhaven, dus het op te laten schuiven. Maar dat vervalt, en het originele plan van > 30 voor benzine, en >40 voor lpg en diesel gaat in gang per 01-01-2014.

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:47
door Tombo
Nee, volgens mij is het gewoon >40 jaar ongeacht de brandstof

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:54
door Jeti
Dan nog maakt het voor mijn bus uit 72 nog niet uit ;)

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:54
door Tombo
http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-m ... s-mislukt/
Ik vind het een onduidelijk bericht trouwens. Heb het nog even doorgelezen, en dit is wat ik er uit op maak:
Het voorstel van 'de Alliantie' was 30 jaar benzine auto's, en 40 jaar voor diesel en LPG auto's. Dat is afgewezen.
In plaats daarvan komt én die leeftijdsgrens er, én een x-dagenkaart of een kwartjaar belasting, plus dat ook motoren en vrachtwagens belasting moeten betalen

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:56
door Jeti
Het is mij ook niet geheel duidelijk..
Volgens mij staat die >40 regel vast.

Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.


En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??

Geplaatst: 15 apr 2013, 20:05
door rise and shine
Hij wil gewoon dat iedereen gaan betalen :mrgreen:

mijn volvo is 44 jaar oud, maar wat ik zo lees moet ik gewoon betalen. Maar ik denk dat er dan toch maar en motorfiets uit moet :lol:

(wel jammer van de Xs750 die ik dit weekend heb gekregen :( )

Geplaatst: 15 apr 2013, 20:17
door Tombo
Shit, jij krijgt veel toffere motoren :lol: Ik kreeg een GSX400X

Geplaatst: 15 apr 2013, 20:18
door eriks
Jeti schreef:Het is mij ook niet geheel duidelijk..
Volgens mij staat die >40 regel vast.

Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.


En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??


Kwestie van tijd dat de pleziervaart ook word aangepakt ..........

Geplaatst: 15 apr 2013, 21:46
door Piet den Breejen
eriks schreef:
Jeti schreef:Het is mij ook niet geheel duidelijk..
Volgens mij staat die >40 regel vast.

Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.


En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??


Kwestie van tijd dat de pleziervaart ook word aangepakt ..........


En de klassieke brommertjes daarna.
Er wordt veel gestolen in Nederland, het meest door de regering!!

Geplaatst: 15 apr 2013, 22:08
door eriks
Piet den Breejen schreef:
eriks schreef:
Jeti schreef:Het is mij ook niet geheel duidelijk..
Volgens mij staat die >40 regel vast.

Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.


En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??


Kwestie van tijd dat de pleziervaart ook word aangepakt ..........


En de klassieke brommertjes daarna.
Er wordt veel gestolen in Nederland, het meest door de regering!!


Klopt Piet weinig lol aan zo werken voor Grieken enz .....

Geplaatst: 16 apr 2013, 06:48
door mpro09
er is in principe nog niks bekend, die knakker gaat 7 "opties" naar de 2e kamer sturen en zij moeten gaan beslissen. komen zij er ook niet uit moeten gewoon iedereen vol gaan betalen. maar waarschijnlijk word het dus de leeftijd omhoog +kwart tarief of 30dagen. motoren blijven zo te lezen nog even gespaard.

HJ er staat hier nog een "project" interesse? :lol:

Geplaatst: 16 apr 2013, 06:53
door Tombo
Wajeux jij bent vroeg wakker