even een stilte.

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

even een stilte.

Bericht door fs1man »

vorige week vrijdag ben ik in shok toestand naar de eerste hulp van het cwz gebracht in Nijmegen.
ik was totaal uitgedroogd en had een bloeddruk van 60/80 uit eindelijk ben ik opde eerste hulp buiten bewustzijn geraakt en heb het eerste half uur daar niet mee gekregen.
toen ik bij kwam lag ik aan verschillende infusen aan beiden armen, ik had een cateter en ze waren in mijn liezen aan het spuiten, het bleek dat ik in 6 dagen 15 kilo was afgevallen, door de contstante diaree en het continu overgeven en het niet kunnen eten.
nu denk je mischien had er eerder een doktor bij gehaald, dat is gebeurd maar mijn huisarts heeft het onderschat en wilden wachten tot na het weekend, bij de eerste hulp kreeg ik echter te horen dat het dan niet meer nodig zou zijn geweest, ik was zo verzwakt dat ik waarschijnlijk de zaterdag ochtend niet meer wakker was geworden.
rond half 1 die nacht had ik 7 liter vocht via het infuus binnen gekregen en was ik weer redelijk bij mijn positieven, maar zakten steeds weg. ik moest aan de bewaking maar in het cwz was geen plaats.
dus rond 2 uur snachts ben ik naar het ziekenhuis in venlo gebracht daar ben ik tot 7 uur in de ochtend onderzocht toen kreeg ik rust maar om half 9 werd ik gewekt er was nu wel plaats in het cwz dus ik werd weer met de ambulance naar nijmegen gebracht.
ondertussen zijn we een week verder en ik lig nog steeds in het ziekenhuis, ik genas best goed en zou gisteren naar huis gemogen hebben, maar donderdag kreeg ik een terugval en verloor in een paar uur 5 kilo door overgeven en waterdunne ontlasting, de doktor heeft me meteen onderzocht en weer aan het infuus gelegt uiteraard mocht ik dedag erna niet naar huis en ben nu dus nog in het ziekenhuis.
ik neem mijn petje af voor de verpleging op deze afdeling, de verpleegsters zijn stuk voor stuk bekwaam en behandelen je met een lach en niets lijkt hun teveel een extra kussen hulp bij het douchen enz enz. echt top.
maar ondanks dat hoop ik toch dat ik dit weekend stabiel wordt en dat ik in de loop van de volgende week naar huis mag.
dat ik bijna was overleden heeft mij wakker geschud en dwingt mij anders te gaan leven, vooral meer regelmaat in het eten zal er moeten komen en een toale herziening van mijn medicijnen daar is men nu mee bezig.
als ik wat opgeknapt ben zal ik een pijnlijk gesprek aan moeten gaan met mijn huisarts, zijn inzicht heeft mij immers bijna mijn leven gekost van mijn kant is het vertrouwen weg dus ik ga op zoek naar een andere huisarts.
maar verlopig moet ik eerst zorgen dat ik weer op de been kom en het ziekenhuis kan verlaten.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Waardoor werden je klachten veroorzaakt? Had je er een buikgriep bij of is dit een complicatie van suiker?

Ik denk ook dat je door het oog van de naald bent gekropen.
Kijk eerst even in de FAQ.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

sterkte jos
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Beterschap Jos! ;)
Gebruikersavatar
fantomas
500km gereden
500km gereden
Berichten: 518
Lid geworden op: 23 dec 2011, 13:41
Locatie: Geldrop

Bericht door fantomas »

Heftig Jos en sterkte
Gebruikersavatar
st1300
250km gereden
250km gereden
Berichten: 444
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36

Bericht door st1300 »

Engeltje op je schouder gehad, zorg er maar goed voor.

Beterschap en hou je taai.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

wat exact de oorzaa k is geweest blijft een beetje raden er word aan verschillende dingen gedacht,men verdenkt de gemarineerde kipfelet tijdens de barberque maar ook de suiker werd verdacht uit ontlasting onderzoek bleek het om een bacterie te gaan die via het infuus bestreden wordt hij is echter wat hardnekkig vrijdag is er weer een monster afgenomen maar daar zijn nog geen resultaten van binnen.
ondertussen ben ik wel alweer lopend patient en heb toestemming om naar buiten te gaan mits ik niets aanraak en in de gangen mijn handen in de zak houd.
eigenlijkmoet ik weer geisoleerd worden maar de aanwezige 1 persoons kamers liggen vol mede patienten moeten een meter van me afblijven en de verpleegsters moeten eigenlijk handschoenen en een plastic schort voor doen.
maar dat doen ze maar een enkele keer en ze raken me gewoon aan oficieel is er wel besmetting gevaar maar in de praktijk blijkt dat net zo vaak voor te komen als een progamma van opsporing gezocht zonder marokanen er in.
de nieuwe anti biotica slaat nog niet echt aan dat is jammer omdat dat ontslag uit het ziekenhuis in de weg kan staan, het is wel jammer dat ik nu met het ideaalste fs1 weer niet kan rijden, ik denk dat ik toch eerst moet aan sterken en weer wat weerstand op moet bouwen voordat ik er ook maar over moet gaan denken de brommers weer te gaan rijden.
Gebruikersavatar
st1300
250km gereden
250km gereden
Berichten: 444
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36

Bericht door st1300 »

Rustig aan gezondheid gaat ECHT wel boven je FS1,
zodra je weer opgeknapt bent komt er wel weer tijd en mooi weer om te rijden.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Sterkte en beterschap Jos!
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Beterschap en ik hoop je snel weer te zien rijden.
Gebruikersavatar
Rikkert
100km gereden
100km gereden
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:57
Locatie: Nijverdal

Bericht door Rikkert »

Sterkte Jos!
Gaat helemaal goedkomen met die goede verzorging.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

Beterschap gewenst Jos
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Sterkte en beterschap!
Ik hoop voor je dat alles goed komt!
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

Oef, das geen kattenpis!
Veel sterkte en beterschap!
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Sterkte Jos !!

Gezondheid NR 1 de rest komt wel
Plaats reactie