rijden met actioncam

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

rijden met actioncam

Bericht door rubberbutt »

Is er iemand die dat wel eens doet ? Ja uiteraard bij speciale ge-organiseerde ritten wordt dat wel eens gedaan. Maar ik bedoel als je gewoon een "rondje"om de kerk rijdt. Gebruik je dan ook zo'n actioncam.
Kijk, ik kan me voorstellen als je je FS1 gebruikt om naar school te rijden dat je ze een beetje uitlachen.

Tegenwoordig zie je ook met auto's rondrijden met een dashcam. ik heb er zelf deze week ook 1 gekocht. was € 17 bij het Kruidvat. Filmt in full HD 1080. Kan ook nog still foto;s maken. Normaal zou ik zo'n ding niet kopen, maar ja voor € 17 :roll:

Ik heb de FS1 nu een maand in mijn bezit, en ik ben al 4 x voor mijn sokken gereden. Op de motor ben je ook een kwetsbare verkeersdeelnemer, maar nu met de brommer heb ik al meer "bijna-dood-ervaring"meegemaakt dan de 10 jaar dat ik nu mijn motor rijbewijs heb.

Vanmiddag nog, onderweg van Baarn naar Bunschoten.
http://goo.gl/maps/2HoCX

Auto wijkt enorm uit, was een fietser aan het inhalen in een bocht die onoverzichtelijk was. De gore lul.Ik kon hem nog maar nauwelijks ontwijken, of ik lag op de motorkap...De klojo reed gewoon door.Ik had geeneens tijd om te kijken welk merk auto het was, laat staan zijn kenteken.
Op dat moment wou ik dat ik zo'n actioncam aan me helm had hangen :wink:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: rijden met actioncam

Bericht door Jeti »

Ik heb vorige week nog filmpjes gemaakt, zie mijn topic.
Ik heb op mijn stuur zo een houdertje met een boutje, waar een (klein) fototoestel op kan.
Helm is natuurlijk veel stabieler, minder trillingen. De techniek en kwaliteit van die cams gaat in razend tempo en zal alleen maar harder gaan.

Zelf zie ik het doel niet zo van alles filmen en kentekens weten. Er zijn genoeg malloten en daar verander je toch niets aan.

Ik ben het wel met je eens dat brommerrijders flink benadeeld en over het hoofd gezien worden. Aan de andere kant zijn er ook veel malloten tussen de brommerrijders (en vooral scooterrijders, denk ik).
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: rijden met actioncam

Bericht door marco »

Afbeelding

Ff beunen :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: rijden met actioncam

Bericht door Tombo »

Ik heb een GoPro 3 Black Edition, film er wel eens wat mee (ritjes op de motor, brommer, meetings, feestjes etc)






Dit is van een tijdje terug op Gino's waterkoker
Gebruikersavatar
stellema
100km gereden
100km gereden
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 feb 2012, 10:18
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: rijden met actioncam

Bericht door stellema »

Gopro3 black ed.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: rijden met actioncam

Bericht door Niels »

rubberbutt schreef:Vanmiddag nog, onderweg van Baarn naar Bunschoten.
http://goo.gl/maps/2HoCX

Auto wijkt enorm uit, was een fietser aan het inhalen in een bocht die onoverzichtelijk was. De gore lul.Ik kon hem nog maar nauwelijks ontwijken, of ik lag op de motorkap...De klojo reed gewoon door.Ik had geeneens tijd om te kijken welk merk auto het was, laat staan zijn kenteken.
Op dat moment wou ik dat ik zo'n actioncam aan me helm had hangen :wink:


Ik heb in Amersfoort (Nieuwland) gewoond en die weg heb ik ook vaak gereden.
Is een drama op de brommer, vooral op een mooie dag, inderdaad vanwege auto's die fietsende pensionado's moeten inhalen...
En jij rijdt daar, genietend van de bosrijke omgeving en de bochtige weg, en wordt zo voor je sokken gereden. :evil:

Toen ik vorige week weer in Nederland was merkte ik wel dat het heel erg wennen is weer op straten te rijden met fietspaden (waar dus ook brommers rijden).
Heb mezelf er een paar keer op betrapt dat ik gewoon afgeslagen ben zonder het fietspad te checken. Dan voor te stellen dat daar een brommer aankomt met 60-70... :shock:
Denk dat het ook wel aan de plaats op de weg ligt en de onopvallendheid in vergelijking met motorfietsen dat het toch net wat gevaarlijker is.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: rijden met actioncam

Bericht door rubberbutt »

Niels,

Jaren geleden reed ik veelvuldig naar Duitsland (met de motor). Ik praat dan vanaf 2002. Fietspaden had je daar niet, of heel weinig. Dus de brommers 50/80/125 cc reden gewoon op de rijbaan. Dat was voor Nederlanders best wel wennen.
Ik heb zelf 35 jaar in Amersfoort gewoond, dus ben daar erg bekent. Ook met de wijken Nieuwland,Vathorst... Maar ik reed er altijd met de motor of de auto. Want als fietser heb ik daar niet zoveel te zoeken...
Maar nu met de brommer. Overal goed opletten..zelfs met 30 km/u op het fietspad kan al gevaarlijk zijn, als de auto's van rechts komen en er zit een haag tussen.

Jet: Tuurlijk is ook waar wat je zegt.Ik hoef ook niet elke keer als ik de brommer pak, een filmpje te maken. ten eerste is dat saai. Niemand zit op zo'n filmpje te wachten. Maar soms zijn er leuke momenten, en dan denk ik achteraf. heh wat jammer....Had ik nou maar zo'n cameraatje.

Stellema: Best wel goede beelden hoor. Je hebt de gopro waarschijnlijk aan een framebeugel gehangen ?

Ik zie het bij de meeste mini rotonde's. De meeste koekblikken willen gewoon doorrijden. Vanmiddag in Soest ook. Ik rijd al op de rotonde. Komt van echts een auto. Ik kijk naar die knakker in de auto, en je hoort hem denken"Zal ik nog effe gauw een dotje gas geven" ?....Staat al met zijn voorwielen over de haaientanden. Besluit dan toch maar op het laatste moment om te remmen.

Op de terug reis naar "die heimat" een ongeval (niet met mij gelukkig) Automobilist in de kreukels, en ja hoor op de rotonde.
Politie/ambulance erbij. Hele poppenkast natuurlijk. Oom agent liet mij door. "Rij maar over het fietspad" zei hij.

Maar goed even over die actioncam. De filmpjes van Gini en dr Bob zijn bijna legendarisch op Yuptup :mrgreen:
En die Gopro 3. Mooi ding, maar wel een hoop euro's hoor :cry:
Met zo'n ding boven op je helm heb je wel een hoog teletubbie...gehalte

Ik zat zelf een beetje te kijken naar de contour. Heeft een mooi design, handige afstelling van de lens (m.b.v die laser). Maar aan de andere kant is het niet duidelijk hoe het is gesteld met het bedrijf Contour. Vorig jaar zou het bedrijf ermee stoppen.
Is weer een soort doorstart geweest.
Is het wel verstandig om zo'n contour in huis te halen ? Ik denk dan aan de garantie, support ed. Is dat nog wel een beetje gewaarborgd ?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: rijden met actioncam

Bericht door Tombo »

Voordeel van de GoPro is dat je hem via wifi kan verbinden met je telefoon en zo de camera kan afstellen (live feed). Ik heb m'n GoPro aan de zijkant van m'n helm hangen, dat ziet er beter uit. Op de motor monteer ik hem ook op m'n tank.
Voordeel van een GoPro is dat je er ontiegelijk veel accessoires voor kan krijgen, plus het is kwalitatief gewoon goed spul. Je moet ze anders gewoon op marktplaats zoeken, er worden er behoorlijk wat aangeboden.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: rijden met actioncam

Bericht door rubberbutt »

Dat is waar, de gopro heeft wellicht de meeste accessoires. Maar de contour+ kan via Bluetooth de link leggen naar je smartphone, en dat schijnt sneller te werken als wi-fi.

Zelf heb ik (helaas) de neiging om het topmodel te kopen. Dingen die ik waarschijnlijk niet echt nodig, maar toch zo iets van. Dat heb je dat maar vast.
Koop ik een "minder"model, krijg ik misschien later spijt van. "O sh*t, die functie zit er niet op". Had ik nou maar die dure gekocht.
En dan kom je bij de GoPro al gauw rond de € 400. Dat vind ik toch wat te veel voor het geen ik hem ga gebruiken.

Als jij hem zat wordt wil ik hem voor een schappelijk prijsje overnemen :lol:
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Re: rijden met actioncam

Bericht door Pa_Tombo »

Nee ,dan gaat hij naar Patombo
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: rijden met actioncam

Bericht door Jens36 »

Ik heb ook een GoPro Hero 3 Black. Voor het beste beeld hang ik hem gewoon met collsum bandjes vanvoor op men helm.
Valt niet op en geeft het beste weer wat je zelf ziet :) De zuignap is ook een aanrader, en die afstandsbediening met wifi is ook TOP, als je hem ergens op de wagen hangt.
Ik heb er al veel plezier van gehad. En meestal als ik hem opzet kom ik geen onnozelaars meer tegen, werkt als een soort veiligheid denk ik :lol:

Enige nadeel is dat ik een 32-bits laptop heb, en die kan die filmjes niet zo heel goed aan...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: rijden met actioncam

Bericht door Tombo »

rubberbutt schreef:Dat is waar, de gopro heeft wellicht de meeste accessoires. Maar de contour+ kan via Bluetooth de link leggen naar je smartphone, en dat schijnt sneller te werken als wi-fi.

Zelf heb ik (helaas) de neiging om het topmodel te kopen. Dingen die ik waarschijnlijk niet echt nodig, maar toch zo iets van. Dat heb je dat maar vast.
Koop ik een "minder"model, krijg ik misschien later spijt van. "O sh*t, die functie zit er niet op". Had ik nou maar die dure gekocht.

En dan kom je bij de GoPro al gauw rond de € 400. Dat vind ik toch wat te veel voor het geen ik hem ga gebruiken.

Als jij hem zat wordt wil ik hem voor een schappelijk prijsje overnemen :lol:

Herkenbaar :lol:
Ik heb de mijne vorig jaar via een ibood actie gekocht, 350 ipv 450
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: rijden met actioncam

Bericht door Jens36 »

Ik vond het wel schandalig dat bij een GoPro van €400 de geheugenkaart niet eens is inbegrepen
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Re: rijden met actioncam

Bericht door Niek de Rijcke »

Jens36 schreef:Ik vond het wel schandalig dat bij een GoPro van €400 de geheugenkaart niet eens is inbegrepen

Is naar mijn mening het zelfde verhaal als imi of ori onderdelen op je brommer, is het zelfde verhaal als een arai of een aldi helm, is het zelfde verhaal als Coca Cola of euroshopper cola, Go Pro is gewoon beter, gaat langer mee, betere kwaliteit beeld, en zoals gezegd meer accesoires.
Maar dit is mijn mening... :wink: En oke dat een geheugenkaart er niet bij zit, dan kan ze zelf beslissen hoeveel geheugen je wilt.

Edit. Ps. Aan iedereen, bespaar me de reacties over dat euroshopper cola wel lekker word gevonden.
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: rijden met actioncam

Bericht door Wiking »

Niek de Rijcke schreef:
Edit. Ps. Aan iedereen, bespaar me de reacties over dat euroshopper cola wel lekker word gevonden.


Niet te verteren dat spul ;)
Plaats reactie