yamaha rd 200

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: yamaha rd 200

Bericht door Jeti »

Hop: bestellen, monteren, rijden!
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: yamaha rd 200

Bericht door Cerfke »

Haha laaiend enthousiast :p
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: yamaha rd 200

Bericht door hans.m »

terug te koop? je moet weten wat je wil. ik steek hier geen tijd meer in.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: yamaha rd 200

Bericht door Jens36 »

Ik dacht al dat het deze was die te koop stond!!! Das wel heel rap :(
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: yamaha rd 200

Bericht door hans.m »

Jens36 schreef:Ik dacht al dat het deze was die te koop stond!!! Das wel heel rap :(

2 dagen geleden al, vandaag op een andere site :wink:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: yamaha rd 200

Bericht door pee67 »

Is gelukkig mijn geld en tijd niet,
maar wellicht geen slecht (financieel) idee om voor de toekomst
je impuls aankopen proberen te verhinderen
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: yamaha rd 200

Bericht door hans.m »

pee67 schreef:Is gelukkig mijn geld en tijd niet,
maar wellicht geen slecht (financieel) idee om voor de toekomst
je impuls aankopen proberen te verhinderen

Ben het met je eens Peter. 'Bezint eer ge begint'. Ik wil graag mensen op het forum helpen, maar ze moeten wel weten wat ze willen. Niet de ene dag hulp vragen dan te koop zetten, dan terug hulp vragen en dan weer te koop zetten. :roll:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: yamaha rd 200

Bericht door marco »

:?
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: yamaha rd 200

Bericht door Cerfke »

Ik ga hem houden maar het zal wel lang duren tot ie klaar zal zijn... Elektriciteit is een puinhoop :s dinsdagmorgen eens rondvragen om die remmen te herbeleggen ondertussen wel al op tinternet gekeken en een paar mails gestuurd. Mijn broer is ongeloofelijk met tekenen en spuiten (een talent :o ) dus die kijkt voor dat. Wielen zal ik zo laten en de uitlaten weet ik nog niet maar ik denk dat ik ze zwart zal doen. Er komt ook nog een mstuur op en de spatborden vliegen er waarschijnlijk af. Dus no more hate please dat ik hem op het net had gezwierd ;) trouwens al bedankt voor de tips maar nu eerst de eindexamens :lol:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Re: yamaha rd 200

Bericht door the_destroyers »

Ik snap er niks meer van, opeens wel verkopen, dan weer niet, proberen besparen op remmen.
Dat je immi spatborden koopt akkoord, maar banden en zeker remmen moeten gewoon goed zijn.
Als je later eens in tegen een auto gaat zitten, omdat je remmen niet goed genoeg waren, zal je nog es goed nadenken over die 50euro die je toen had uitgespaard.
Veiligheid is alles hoor. :?
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: yamaha rd 200

Bericht door Jeti »

Bestaan er imi spatborden dan? Heb een paar jaar gezocht voordat ik een ori voorspatbord vond.. En die was duurder dan een setje remmen als bovenstaand.. (oude heeft een gat).

En heb je nog het nummer en logo van je uitlaat voor me?
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: yamaha rd 200

Bericht door Cerfke »

Simpel uitgelegd: ik ben 19 en ga nog steeds naar school dus met het geld dat ik verdien moet ik men land rover, fs1 en tzr betalen + nog wat andere onkosten dus ik heb die rd kunnen kopen voor een prikkie logisch dat ik em voor wat meer wil verkopen. En ik bespaar zeker niet op remmen ik wil gewoon kijken om te laten herbeleggen of mag dat niet?? En ik heb gekeken voor een nummer/logo maar niks gevonden want de chrome is erg lelijk.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: yamaha rd 200

Bericht door hans.m »

en hop daar gaan we weer :roll:
Remschoenen opnieuw laten beleggen wordt meestal gedaan als remschoenen niet meer verkrijgbaar zijn, wat niet in jouw geval is. Maar goed informeren is vrij, dus je doet maar. Verder denk ik dat je tijd en geld bespaard als je ze gewoon nieuw ergens besteld. Verder werd er al het advies gegeven om te kijken op de website yambits of om het onderdeelnummer naar de yamaha-dealer te gaan. Advies kan je aannemen of afslaan. Maar sommige mensen zitten al iets langer in dit wereldje en hebben al wat meer ervaring. Natuurlijk heb je alle tijd om bij te leren. Iedereen begint van 0 (wij ook hoor). Maar advies is er niet voor niets. Wat ik in je concrete situatie zou doen, is met het onderdeelnummer naar de yamaha dealer gaan, vragen of dit nog besteld kan worden en hoeveel het kost. Soms valt de prijs van originele onderdelen best mee en je bespaart er alleszins verzendkosten mee. Of als je er weinig moeite in wil steken, of als het niet meer origineel verkrijgbaar is of te duur is, gewoon van in je bureaustoel op internet bestellen en een week nadien wordt het aan huis geleverd :wink:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Re: yamaha rd 200

Bericht door the_destroyers »

Cerfke schreef:Simpel uitgelegd: ik ben 19 en ga nog steeds naar school dus met het geld dat ik verdien moet ik men land rover, fs1 en tzr betalen + nog wat andere onkosten dus ik heb die rd kunnen kopen voor een prikkie logisch dat ik em voor wat meer wil verkopen. En ik bespaar zeker niet op remmen ik wil gewoon kijken om te laten herbeleggen of mag dat niet?? En ik heb gekeken voor een nummer/logo maar niks gevonden want de chrome is erg lelijk.


Daar kan ik respect voor opbrengen, maar je zal toch moeten leren om keuzes te maken, je kan niet alles hebben.
Ik ben zelf ook nog maar bijna 21 en Hans ook, dus we weten we waar we over spreken hoor.
Verder vind ik het niet logisch dat je iets koopt als een oldtimer, met het simpele doel om hem door te verkopen voor meer, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ga gewoon langs bij de yamaha dealer, die hebben echt nog veel liggen. Of laat elke rd rijder zijn remmen herbeleggen?

@Jeti: zou niet weten over immi spatborden bestaan, was even ter vergelijking. Ben niet echt thuis in de rd wereld (nog niet) Een grote rd is pas voor over een paar jaar, als ik meer plaats heb. ;)
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: yamaha rd 200

Bericht door Cerfke »

Ik volg gerust jullie advies op hoor jongens (en dame) ik ben ook een beetje aan het tasten in het donker ik ben nog steeds vrij nieuw ;) ik leer ook alle dagen bij eh
Plaats reactie