Fietsers.

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Fietsers.

Bericht door fs1man »

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar Ik erger me al een behoorlijke tijd aan de meest asociale weggebruiker de fietser.
leerden wij vroeger op school dat je wel naast elkaar mocht fietsen maar alleen als het kan.
tegenwoordig lijkt het wel alsof ze naast elkaar moeten fietsen, wat me ook stoort is dat de leeftijd eigenlijk niet uit maakt.
je hebt vaak dat er nog maar aan een kant van de weg een fietspad is dan fietsen ze in jouw rijrichting naast elkaar maar dan komen ze je ook nog eens tegemoet naast elkaar en blijven ook gewoon door rijden en kijken je aan als of ze willen zeggen jij stopt maar met je brommertje.
Gisteren voelden ik me echt gekke henkie ik stop bij de meubel boulevard netjes voor een rood stoplicht achter me stoppen ook 2 scooters, maar je word gewoon aan alle kanten voorbij gereden door fietsers eentje slingert nota bene om een politie auto heen die behoorlijk in de remmen moet maar uit de politie wagen geen enkele reactie.
S,avonds rij je met je brommertje op de anac brug daar zie je omdat je daar ook nog maar een fietspad hebt en dus eigenlijk aan de verkeerde kant rijd al weinig door de koplampen van de auto,s maar fietsers zonder licht gewoon weer naast elkaar , ik heb er al eens een bijna aangereden , wat dat betreft rij ik daar in het donker liever met de tzr dan met de fs1 de tzr heeft net wat betere verlichting en ik zie ze wat eerder.
ik heb eens een keer geteld ik reed 10 fietsers voorbij in het donker wel geteld 1 had verlichting aan.
Ik ben geen voorstander van meer regels of bekeuringen maar fietsers staan gewoon boven de wet in Nederland , ik denk ook niet dat daar nog iets aan gedaan kan worden omdat Nederland wat fietsers betreft totaal verasociaalt is.
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: Fietsers.

Bericht door Wiking »

Je hebt helemaal gelijk Jos!
Gisteren een kudde ouderen op een elektrische fiets tegemoet gekomen en ik moest door de distels want even achter elkaar fietsen doen ze niet!
Soms heb ik de neiging om m'n voet uit te steken naar de eerste in de kudde of gewoon een stok meenemen om even flink te meppen bij het voorbij rijden en laten we het maar niet over scholieren hebben want die kijken je met een blik van we zullen jou eens even onder spugen met je k*t brommer.

Er kan altijd wat aan gedaan worden is gewoon een kwestie van eindelijk eens optreden tegen dat trapper tuig!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Fietsers.

Bericht door Tombo »

Tja, dat soort acties en fietsers heb je al gauw in een studentenstad zoals Nijmegen :) merk er zelf weinig meer van omdat ik eigenlijk nooit meer op het fietspad rij, behalve op de fiets zelf :P

Ik heb tegenwoordig meer last van groepen 40/50-jarigen in te strakke nylonpakjes op hun racefietsjes :P niet aan de kant willen gaan en 3 of 4 breed je tegemoet komen fietsen op de dijk. Maar gelukkig heb ik daar een goede oplossing voor, er achter gaan hangen, koppeling in en ff de GSX-R naar de 17.000 toeren jagen 8) :lol: meestal gaan die mafklappers dan wel aan de kant, of ze vallen van schrik zelf van de fiets af hahaha :lol:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fietsers.

Bericht door NIX »

De meeste fietsers rijden waardeloos, maar dat is niets nieuws. Ik had al een hekel aan fietsers toen ik zelf nog naar school fietste. Heb er later wel eens bijna een gegrepen die ik bijna ondersteboven reed met de auto, omdat meneer rechtdoor ging en dus voorrang had, maar zonder licht fietste en ik hem dus onmogelijk kon zien.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: Fietsers.

Bericht door hans.m »

Als ik door NL rijdt denk ik altijd, hadden wij maar zo'n fietspaden hier in België... Op vele plaatsen in België riskeer je je leven om met de bromfiets en fiets op het fietspad te rijden. Verder kan ik over de mentaliteit van fietsers in NL niet meepraten, maar wat ik wel weet is dat iedereen het verkeer beleefd vanuit zijn eigen standpunt en daar denkt men soms verder niet over na. Het zonder licht rijden met de fiets is daar een mooi voorbeeld van, als fietser heb je zelf nog dikwijls en goed zicht, maar je denkt er niet aan dat je niet door auto's gezien wordt. Of naast elkaar fietsen, deed ik vroeger ook wel meer toen ik nog geen autorijbewijs had. Pas wanneer je het perspectief van een andere weggebruiker kent, besef je pas echt de gevaren.
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: Fietsers.

Bericht door Mihramoon »

hans.m schreef:Als ik door NL rijdt denk ik altijd, hadden wij maar zo'n fietspaden hier in België... Op vele plaatsen in België riskeer je je leven om met de bromfiets en fiets op het fietspad te rijden. Verder kan ik over de mentaliteit van fietsers in NL niet meepraten, maar wat ik wel weet is dat iedereen het verkeer beleefd vanuit zijn eigen standpunt en daar denkt men soms verder niet over na. Het zonder licht rijden met de fiets is daar een mooi voorbeeld van, als fietser heb je zelf nog dikwijls en goed zicht, maar je denkt er niet aan dat je niet door auto's gezien wordt. Of naast elkaar fietsen, deed ik vroeger ook wel meer toen ik nog geen autorijbewijs had. Pas wanneer je het perspectief van een andere weggebruiker kent, besef je pas echt de gevaren.


Ik zeur altijd op auto's die in plassen rijden of mij de weg af snijden vooral als het regent. Of die niet door hebben dat mijn brommer spiegels heeft, en dat een arm uitsteken betekent dat je wilt afdraaien en het dan niet de bedoeling is dat ze jou langs die kan voorbijsteken, wat niet mag op een kruispunt want dat weet ik omdat ik een rijbewijs heb. En fietsers gaan bij mij altijd mooi aan de kant. en onze fietspaden zijn maar een maximum een metertje breed ofzo. :P
Auto's daarin tegen staan altijd op het fietspad geparkeerd (wat ook niet mag.) Dus inderdaad. Je moet het vanuit een standpunt zien. :)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fietsers.

Bericht door NIX »

Het probleem in NL is dat er heel veel fietsers zijn en dat ze werkelijk overal schijt aan hebben omdat ze bij een ongeluk per definitie niet schuldig zijn. Dat er hansworsten van automobilisten rijden, zal ik als laatste ontkennen. Heb daar ook zowel op 2 als op 4 wielen last van en soms zelfs te paard.
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: Fietsers.

Bericht door Wiking »

hier rijden fietsers over de weg alsof ze in het peloton midden in de tour de france zitten midden op de weg en overal. Omkijken doen ze amper en steken gewoon over en vaak ook nog eens op het telefoontje kijkend. maar er zijn ook automobilisten waarvan hun rijbewijs ingenomen zou moeten worden!
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: Fietsers.

Bericht door Mihramoon »

Hehehe hansworsten.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Re: Fietsers.

Bericht door miran72 »

Die gewone fietsers scholieren ouwe lullen ed die 3rijden dik over het fietspad waaieren, ff tuuteren gaan meestal netjes opzij.
Waar je werkelijk doodziek van word zijn die fietsforenzen, die gasten 35plussers in fietstenu naar hun werk, die willen altijd het eerste weg bij het stoplicht , ellbogen knieën naar buiten slingeren en als je ze per ongeluk raakt dan is het hand omhoog alsof ze het alleenrecht hebben op de eerste 25 meter.
Ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit, blanke man ,kort stekel haar ,fietstenue ,35 - 45 jaar ,rugtasje en uiteraard op een racefiets.
En natuurlijk paardenstront op die fietspaden, gevaarlijk bij nat weer en gaat lekker in je profiel zitten
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Re: Fietsers.

Bericht door Pa_Tombo »

Hier is geen enkel maar dan ook geen enkel fietspad met paarden poep. :shock:
Waarschijnlijk zijn wij iets verderin de craal. :D
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fietsers.

Bericht door fs1man »

heel af en toe wel toevallig afgelopen zondag lag er paarden stront op het fiespad van de enegieweg maar het was lang geleden dat ik het gezien had.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: Fietsers.

Bericht door hans.m »

Mihramoon schreef:Hehehe hansworsten.

héhé :lol:
thijs-66
50km gereden
50km gereden
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:09
Locatie: Bemmel

Re: Fietsers.

Bericht door thijs-66 »

ik ken het helaas ook, als ik weleens met de fs1 naar school ging een groepje fietsers op fietspad, toeteren heeft geen nut blijven gwn lekker fietsen en aan de kant gaan doen ze niet. eerst was het koppeling intrekken en is even goed gas geven dan gingen ze wel aan de kant maarja dat is ook 2keer.
dus dan maar de weg op en inhalen en dan weer terug.
en nou moet ik zeggen dat een groepje wielrenners nog erger is die gaan met zn alle hier in bemmel op een 50weg fietsen :shock:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Re: Fietsers.

Bericht door the_destroyers »

thijs-66 schreef:ik ken het helaas ook, als ik weleens met de fs1 naar school ging een groepje fietsers op fietspad, toeteren heeft geen nut blijven gwn lekker fietsen en aan de kant gaan doen ze niet. eerst was het koppeling intrekken en is even goed gas geven dan gingen ze wel aan de kant maarja dat is ook 2keer.
dus dan maar de weg op en inhalen en dan weer terug.
en nou moet ik zeggen dat een groepje wielrenners nog erger is die gaan met zn alle hier in bemmel op een 50weg fietsen :shock:


Idd, wielerterroristen soms :P
Ik rem altijd es goed op de motor, dan gaan ze wel opzij.
Plaats reactie