zenden naar het verre 'UK'

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Jeti »

Hier in NL kun je alle (inter) nationale post naar het postkantoor (of ja.. tegenwoordig meestal een boekenwinkel of supermarkt of drogist) brengen. Tarieven staan per gewichtsklasse op de website. En de locaties ook.

Neem aan dat er ook wel zoiets in België is?

Kiala is vrij goedkoop, maar heeft wel een max afmeting van je pakket die niet al te groot is. En je moet het pakket eerst aanmelden via de website.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Jeti »

En als iemand dit gewoon had geantwoord, met linkje naar 'de Belgische post', waren bovenstaande 14 reacties niet nodig geweest.
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Cerfke »

net even gekeken bij bpost (en morgen naar het 'afhaalpunt') eens gaan kijken
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:En als iemand dit gewoon had geantwoord, met linkje naar 'de Belgische post', waren bovenstaande 14 reacties niet nodig geweest.


als hij 5 seconden op de website van de post had gekeken had hij die info ook.

Je kan er niet omheen dat het niet lukt voor cerfke om 5 posts te posten zonder discussie uit te lokken
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door HotWheels »

Jeti schreef:En als iemand dit gewoon had geantwoord, met linkje naar 'de Belgische post', waren bovenstaande 14 reacties niet nodig geweest.


Kiala vanuit BE werkt niet naar UK en voor een link naar BE post hoeft niemand een topic te openen
en een wijsneus al zeker niet
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Jeti »

Als er normaal gereageerd zou worden, zou deze 'discussie' niet zijn ontstaan. We hebben nou eenmaak niet allemaak evenveel en dezelfde (basis) kennis. Het is mogelijk om ergens niets vanaf te weten en niet te weten waar je moet beginnen met zoeken. Op welk gebied dan ook. Echt.
En als het in jouw (algemeen, niet specifiek naar iemand) ogen een domme vraag is, kun je zelfs normaal reageren. Of niet reageren. Of op een vriendelijkere manier verwijzen.

Of gewoon blij zijn dat een nieuweling de weg naar het forum heeft gevonden omdat hij/zij heeft gemerkt dat hier de kennis zit.

En ik doel niet alleen op dit topic.

Laten we het gewoon gezellig houden hier. En hopelijk volgen er nog wat gezellige ritjes.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Tombo »

Yamaha rd50m schreef:
Jeti schreef:En als iemand dit gewoon had geantwoord, met linkje naar 'de Belgische post', waren bovenstaande 14 reacties niet nodig geweest.


als hij 5 seconden op de website van de post had gekeken had hij die info ook.

Je kan er niet omheen dat het niet lukt voor cerfke om 5 posts te posten zonder discussie uit te lokken

Idd :P
Deze vraag was meer van het niveau 'kan iemand mij vertellen waar ik brood kan kopen' :P
Gebruikersavatar
fastboy
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 apr 2013, 00:19
Locatie: houthalen oost limburg B

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door fastboy »

Cerfke schreef:ik doe serieus wat research maar van verzenden heb ik echt 0.0 ervaring... en dan telkens op elk forum hetzelfde antwoord van 'heb je al google gebruikt' ik ben dat echt beu




cerfke,hoe oud ben je ? of hoe jong ?.... 0.0 ervaring met pakjes ? dan wordt het nu tijd dat je ééns een pakketje verzend .... :D :D het gemakkelijkste is B post ... iedereen heeft ergens in zijn buurt een postkantoor .



tot 350gram 8.00 euro
van 350 gram tot 1kg 12.00 euro
van 1kg tot 2kg 16.00 euro dit zijn de verzendings prijzen naar buurlanden van belgie ,dus UK inbegrepen.
dit met trackingnummer dwz je kan het pakket volgen op het internet van vertrek tot aankomst. :wink:
Gebruikersavatar
fastboy
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 apr 2013, 00:19
Locatie: houthalen oost limburg B

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door fastboy »

Jeti schreef:Als er normaal gereageerd zou worden, zou deze 'discussie' niet zijn ontstaan. We hebben nou eenmaak niet allemaak evenveel en dezelfde (basis) kennis. Het is mogelijk om ergens niets vanaf te weten en niet te weten waar je moet beginnen met zoeken. Op welk gebied dan ook. Echt.
En als het in jouw (algemeen, niet specifiek naar iemand) ogen een domme vraag is, kun je zelfs normaal reageren. Of niet reageren. Of op een vriendelijkere manier verwijzen.

f
Laten we Ohet gewoon gezellig houden hier. En hopelijk volgen er nog wat gezellige ritjes.




ben ik ook van mening ....voor sommige zijn het domme vragen....en voor andere domme antwoorden :? .... gelijk je zegt..... laten we het gezellig houden :D :D
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Mihramoon »

Cerfke schreef:over instelling gesproken jullie zijn hier de grootste bende zeikers die ik 'ken' jullie kunnen er blijkbaar niet tegen als iemand een vraag stelt? dan heb ik wat goeie raad voor jullie wees dan niet op een forum met jullie eindeloze gezeik achter het toestenbord van u computer andere mensen zitten afkraken.
en zou nu aub iemand zo 'vriendelijk' willen zijn om mij hier van dit kloteforum te gooien???


Mijn oprechte excuses, maar de enigste echte zeikerd dat ik hier ken ben jij! De post is wereldwijd, je kan alles naar overal verzenden. Jouw gedrag wordt gewoon met de dag erger? De enigste rede dat ik zo boos ben is dat jij overal, FB, het forum,... iedereen wat zit uit te schelden, en dan 1 week later terug komt alsof er niets gebeurt is.
Sorry Jet, jij hebt gelijk dat op vele topics sommigen meer begrip moeten tonen, zeker voor nieuwe die de FAQ nog niet kennen, of de FAQ zelfs niet begrijpen omdat ze te weinig kennis hebben. Maar kom op. Cerfke overdrijft soms gewoon. En je moet ook niet altijd in slachtoffer modus gaan.

En ze gaan heus geen lijst erop zetten om een land te kiezen als ze enkel in België verzenden!
Afbeelding

Succes met verzenden.
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Cerfke »

bedankt ik ging zowiezo vanavond eens naar het kantoor gaan van de post, ik dacht dat de post en kiala enkel voor belgie waren en dat men een specifiek 'bedrijf' moest hebben voor engeland
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door bajaboy »

domme vragen bestaan niet, het antwoord wel .
maar mijn kinderen zeggen altijd google is je beste vriend en een beetje na denken kan nooit kwaad.
oh ja Tom, brood haal je bij de bakker, supermarkt ,thuisbezorgdienst AH of bak je zelf :D :D :D
Gebruikersavatar
fastboy
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 apr 2013, 00:19
Locatie: houthalen oost limburg B

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door fastboy »

bajaboy schreef:domme vragen bestaan niet, het antwoord wel .
maar mijn kinderen zeggen altijd google is je beste vriend en een beetje na denken kan nooit kwaad.
oh ja Tom, brood haal je bij de bakker, supermarkt ,thuisbezorgdienst AH of bak je zelf :D :D :D




Brood haal je soms ook bij de platenboer......Herman Brood... :D :D :D
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Wiking »

gewoon de op de post gooien met de juiste adres:

Naam
adres
postcode dorp/stad
land

ook juist frankeren zij het met postzegels of een sticker van het postkantoor.
op de rechter bovenhoek de afzender vermelding:

naam
adres
postcode dorp/stad
land

het helpt enorm als de bestelde goederen ook in de verpakking zitten alvorens de verzending plaats vind.

Succes :)
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: zenden naar het verre 'UK'

Bericht door Jeti »

Je reageert op een oud topic Wiking. Ik hoop niet dat de ontvanger nog steeds op zn pakketje wacht..
Plaats reactie