Even aan het knutselen geweest.

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen brommer, motor of auto

Even aan het knutselen geweest.

Berichtdoor fs1man » 22 mei 2015, 20:48

Omdat de oude de brommertjes zo een beetje door de bodem liet zakken was het tijd voor een ander aanhangertje om de brommers te vervoeren.
Nu kun je er een gaan kopen maar dat kost best wat centjes en vaak moet je er dan nog een hoop aan doen.
Dus dan bouw je er zelf maar een naar je eigen zin zeg maar met led verlichting zodat je nooit meer lampjes hoeft te vervangen.
Omdat hij vrijwel exlusief gebruikt gaat worden om de brommers te vervoeren mocht hij wel een vleugje Yamaha krijgen.
vandaar wat fs1 dingetjes er op.
de achterkant heeft zoals gezegd led verlichting met ook een led mist achterlicht en een led achteruit rij licht.
Op de spatbordjes Ulo achterlichten het rode gedeelte brand met de achterlichten mee en het oranje deel knippert mee met de andere knipperlichten.
Nou ja oordeel zelf maar.
Image
Er moet nog wat afwerking gedaan worden en de ogen voor de spanbanden moeten er nog in, en op de auto moet de 13 polige stekkerdoos nog gemonteerd worden.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Re: Even aan het knutselen geweest.

Berichtdoor Kees » 22 mei 2015, 20:52

Mooi ding!! Vervoer in stijl!!

Groet'n uut Doezum
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees
250km gereden
250km gereden

Berichtdoor Tombo » 22 mei 2015, 20:53

Haha, geinig die ULO achterlichten :D
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor Jeti » 22 mei 2015, 21:15

Leuk idee. Die spatlappen ook.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor NIX » 22 mei 2015, 21:41

Kan de achterplaat als oprijplank gebruikt worden?
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor wiebo » 22 mei 2015, 21:49

Goed bezig Jos!
wiebo
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor fs1man » 23 mei 2015, 08:29

Dank voor de reacties.
Het was een Jamet vouw wagen met de wielen in de binnen ruimte en de zij panelen waren een soort bakken in een u model.
Ik heb daar de binnenste platen vanaf geslepen zodat er een grote bak ontstond, de binnenspatborden waren echter een probleem
ik zou aan beiden kanten de ruimtes niet kunnen gebruiken omdat daar de kunststof binnenspatbordjes in de weg zouden zitten.
Daardoor heb ik besloten de gehele aanhanger smaller te maken en de buiten schotten aan de binnenkant van de wielen te maken.
Over de wielen kwamen dan losse spatbordjes, door deze keus moest het voor en achter paneel ook smaller gemaakt worden.
Dat was op zich best wat werk en daardoor kon ik de originele scharnier punten niet meer gebruiken , aan de voorkant was dat niet zo een probleem
daar kon ik de klep op maat maken en vast schroeven, maar achter was het in eerste instantie de bedoeling dat er geen klepje kwam.
Vandaar dat ik de achterlichten had gedacht , maar tijdens de bouw las ik de voorschriften voor aanhangers eens door en las dat die lompe driehoeken
nog steeds verplicht zijn (ik dacht dat die afgeschaft waren) en dat er ook een mist achterlicht op moest en er moest natuurlijk ook een verlichte kentekenplaat op.
De verlichting onder het bakje maken was geen optie omdat een vouwwagen lager bij de grond staat dan een aanhanger.
Er kwam dus toch een klepje achter eerst heb ik verschillende mogelijkheden geprobeerd , ik heb hier een betonplex plaat staan waarvan ik de klep wilden maken maar al snel bleek dat mijn decoupeerzaag hier niet doorheen kwam , deze plaat was dan hoger geworden dan het huidige klepje zodat hij ook als oprij plaat dienst had kunnen doen, maar achteraf had het toch een behoorlijke windvanger geworden het werd dus toch de lage klep met een losse oprij plank.
Het achterklepje kwam met de achterlichten de reflectors de kentekenplaat en het mist achterlicht behoorlijk vol te zitten maar dat vond ik wel leuk kijken.
Wat ik bij de vorige aanhanger misten was een achteruit rij licht op internet vond ik een zelfde model led achteruit rij lamp als het mist achterlicht en heb deze meteen besteld net als de yamaha spatlapjes, aan de voorkant van de spatbordjes zitten witte lampjes hij is dus vrij compleet wat de verlichting betreft.
Om het allemaal te laten branden heb ik van een BMW draadboom een draadboom voor deze aanhanger gemaakt waarin net als op de auto de verlichting links en rechts gescheiden is , door dit en de extra achteruit rij lamp en mist lamp had ik niet meer genoeg aan de 7 polige stekker en wilden er een Multicon west 13 polige op zetten omdat deze 13 polige ook in een 7 polige past mocht de aanhanger eens een keer achter een andere auto moeten.
Dit werd mij af geraden omdat het multicon systeem aan het verdwijnen is vanwege veel storingen en de hoge prijs (De stekker die aan de aanhanger komt van een Multicon systeem kost net zoveel als een stekker , stopcontact , en verloop stuk van een 13 polig Jeager systeem) dit is het dus geworden.
Vandaag wil ik besteden aan de afwerking er moeten nog wat dingetjes gedaan worden als de oprij plaat maken en wat dingentjes schilderen en de bandjes moeten nog op spanning.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor Jeti » 23 mei 2015, 08:37

Heeft je aanhanger ook een naam? Die zou nog op de achterklep kunnen
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor fs1man » 23 mei 2015, 09:25

Het was een Jamet Arizona.
er waren 3 modellen die uiterlijk vrijwel gelijk waren.
Texas die was helemaal gelijk alleen iets korter maar omdat de keuken achterop zat tijdens het rijden even lang.
Louisiana ook gelijk maar die had ook een losse keuken achterop geklemd, dit was dus eigenlijk een Arizona
maar de arizona had een keuken die tijdens het rijden in de vouwwagen stond en bij de Louisiana zat hij achterop
je kon dan meer rommel in de wagen gooien en tijdens het rijden was deze iets langer dan de Arizona.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Berichtdoor marco » 23 mei 2015, 09:34

Jeti schreef:Leuk idee. Die spatlappen ook.

Dat idee had ik ook al voor jouw aanhangertje
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor Jeti » 23 mei 2015, 11:13

fs1man schreef:Het was een Jamet Arizona.
er waren 3 modellen die uiterlijk vrijwel gelijk waren.
Texas die was helemaal gelijk alleen iets korter maar omdat de keuken achterop zat tijdens het rijden even lang.
Louisiana ook gelijk maar die had ook een losse keuken achterop geklemd, dit was dus eigenlijk een Arizona
maar de arizona had een keuken die tijdens het rijden in de vouwwagen stond en bij de Louisiana zat hij achterop
je kon dan meer rommel in de wagen gooien en tijdens het rijden was deze iets langer dan de Arizona.

Maar hoe noem jij haar?
Janet?
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor NIX » 23 mei 2015, 11:34

Ik zou 'm FS1 MAN noemen.
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor fs1man » 24 mei 2015, 06:32

Ooh of ik m zelf een naam heb gegeven , nee daar heb ik nooit over na gedacht, mijn aanhangers waren gewoon de aanhanger of het hangertje.
Hij is ondertussen op 2 dingetjes na klaar wat schilderwerk en ik moet langere m 10 schroeven halen voor dinsdag anders kan ik de spanbanden niet gebruiken.
De oranje en de chromen gaan dinsdag een dagje uit op de aanhanger.
Tijdens het bouwen vroeg ik me wel steeds af of er uberhaubt nog wel 2 fs1,tjes op passen ik ga dat dadelijk eerst maar eens meten hahaha.
Maar ik denk het wel de bak is iets breder als dat de oude was tussen de wielbakken en daar konden er ook 2 staan.
Nadeel van de oude was dat die wat korter was en de TZR is behoorlijk langer dan de fs1 en de tzr moest dan ook altijd schuin er in bij deze kan hij gewoon recht er in.
Ik heb gisteren wel een stevig in rij plaatje gemaakt die zelfs met de tzr niet door buigt.
De oude led achterlichten van de andere aanhanger hebben ook een nieuwe plaats gekregen die zitten nu op de twinny load de achterlichten die daar op zaten
hadden nog wel eens een lamp stuk, dat is nu dus ook verleden tijd.
Morgen moet ik nog wel even de bandjes oppompen en een wieletje omruilen met de reserve en dan zou hij aan de auto moeten kunnen.
Na dinsdag wil ik dan de remmen na kijken , schoonmaken en gangbaar maken het heeft natuurlijk toch een aantal jaren in weer en wind gestaan.
Ik hoop alleen dat het niet teveel stuitert achter de auto Jamet vouwwagens met dit formaat wielen staan er nogal bekent om dat ze stuiteren anders moeten er grotere wielen op.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Keer terug naar Mijn overige voertuigen