wetten & regels

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

RDFS1 schreef:
Dorfie schreef:In België ben je hem kwijt wnr hij sneller dan 45 km/u rijd. En het maakt niets uit of het je eerste keer is of niet.

Je bent hem onmiddelijk voor 1 maand kwijt en als je 'tuning' onderdelen worden in beslag genomen!


Daar zou ik geen probleem mee hebben dat ik hem een maand kwijt was maar heb begrepen dat je hem hier in Nederland helemaal nooit meer terug krijgt.Daar ben ik dus bang voor :?

Dat verschilt volgens mij per regio en hoe hard je hebt gereden, en hoe vaak je al gepakt bent. Zo'n iemand als jou (een ouder persoon ;) :P) op een oude brommer houden ze niet zo gauw aan. Er gaan een hoop verhalen rond, maar het verschilt volgens mij zelfs per agent...
F(S1)rank

Bericht door F(S1)rank »

Nou zo erg doen ze er echt niet over. Toen ik mijn FS1 net had, moest ik op rollerbank, ging 60 maar was geen probleem.. Ze controleerden toen nog op vermogen en zat onder het toegestane vermogen ( zat 0,1 Kw onder het toegestane, weet niet meer precies wat precies het toegestane vermogen is ) dus mocht zo weer weg..
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

Tombo schreef:
RDFS1 schreef:
Dorfie schreef:In België ben je hem kwijt wnr hij sneller dan 45 km/u rijd. En het maakt niets uit of het je eerste keer is of niet.

Je bent hem onmiddelijk voor 1 maand kwijt en als je 'tuning' onderdelen worden in beslag genomen!


Daar zou ik geen probleem mee hebben dat ik hem een maand kwijt was maar heb begrepen dat je hem hier in Nederland helemaal nooit meer terug krijgt.Daar ben ik dus bang voor :?

Dat verschilt volgens mij per regio en hoe hard je hebt gereden, en hoe vaak je al gepakt bent. Zo'n iemand als jou (een ouder persoon ;) :P) op een oude brommer houden ze niet zo gauw aan. Er gaan een hoop verhalen rond, maar het verschilt volgens mij zelfs per agent...


Een ouder persoon klopt,maar heb het over mijn tuperware van 3 maanden oud die een dikke 100 loopt :lol:
Hoor het al zeggen: mijnheer u zou beter moeten weten... :roll:
Als het zo is dat ik hem bij aanhouden echt kwijt ben,gaat hij wat terug in snelheid,koste me toch met tunen zo'n 2250 euro ,en wil ik dus niet ff kwijt om lekker hard te gaan :?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

zijspan of bakfiets

Bericht door jeroenvans »

weet er iemand wat de regels over het ombouwen tot bakbrom of het maken van een zijspan zijn, kheb al een mail naar rdw gestuurd maar nog niks gehoord...
lijkt met wel cool zo'n zijspan bouwen... :lol:
mystic

Bericht door mystic »

ombouwen tot bakbrommer weet ik vrij veel van :P jaar geleden konden alle bakbrommers in nederland niet eens een kenteken krijgen zelfs de fabrieksbakbrommers niet. Ze voldeden niet aan de eisen.
laat staan zelfbouw bakbrommers. Uiteindelijk is het allemaal toch gelukt.
Ik weet niet wat je om wilt bouwen tot bakbrommer maar je zou iedere willekeurige brommer kunnen ombouwen tot bakbrommer maar of dat zo slim is denk ik niet :wink: . Je kunt het beste crossbrommers daarvoor gebruiken ofzo met een hele stevige achterbrug. Deze achterbrug krijgt namelijk heel veel te verduren! als je een bocht maakt blijft deze recht staan (kan niet zoals een gewone brommer schuin door de bocht) hierdoor komen er grandioze krachten te staan op het achterwiel/achterbrug. vele achterbruggen bezwijken hier ook onder. MIjn bakbrommer had een achterbrug die 2 tot 3 keer zo dik was als die van een fs1.
Verder moet je een sterk blok hebben om die dat vele gewicht beetje normaal op gang kan krijgen :wink:

en ja als je zoiets volgens de regels maakt mag het wel.
mag niet breder als 120cm zijn geloof ik en je moet 3 achterlichten hebben. Bepaald aantal reflectoren, 2 koplampen, alles moet naar behoren zijn. dat wordt dan allemaal gekeurd bij rdw.(kost je wel flink wat).

misschien moet je eens op dit forum kijken, hier staat wel het een en ander:
http://www.phpbbplanet.com/forum/index. ... bakbrommer

greets bram

over zijspan weet ik nix:P
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

@ mystic: weet jij hoe veel die keuring kost? want op dat andere forum staat alleen dat het bekijken van een tekening voor zelfbouwbak 60e kost... niet hoeveel de keuring\schouwing kost...

is er nog iemand die iets weet over een zijspan?

edit: van de rdw nog niks gehoord....
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ik moet mijn 2e fs1 laten keuren bij de rdw er zitten nu geen knipperlichten en remlicht op
om hem door de keuring heen te krijgen moeten deze dingen er dan wel opzitten?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

knipperlichten zijn niet verplicht, remlicht dacht ik wel
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ok bedankt
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

jonnotje schreef:knipperlichten zijn niet verplicht, remlicht dacht ik wel


Ja maar volgens mij hoef je in principe alleen voor en achterlicht te hebben, maar voor 'n keuring zou ik inderdaad maar gewoon meer als nodig er op dumpen!
edje

Bericht door edje »

denk niet dat het hoeft. puchjes hebben ze ook niet. wel is het zo dat als er knipperlichten op zitten dat ze het moeten doen :wink:
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

nee zitten er ook niet op maar ik dacht omdat ze standaart wel geleverd werden met knipperlichten :wink:
Jelle

Bericht door Jelle »

was een optie :)
2RU-ori

Bericht door 2RU-ori »

Zwepper schreef:nee zitten er ook niet op maar ik dacht omdat ze standaart wel geleverd werden met knipperlichten :wink:

Plicie weet niet wat standaard geleverd is.

Wat op je brom zit moet werken, is de meest gehanteerde regel door de politie/onderzoeksinstantie.

Eigenlijk dus: minimaal bel, verlichting en rem :wink:
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ok bedankt :D maar een bel had ik nog helemaal niet aan gedacht volgende week gelijk maar eens halen maar eerst op vakantie :D
Plaats reactie