Lak voor je FS1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Lak voor je FS1

Bericht door Niels »

Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.

Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren.
Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden).
Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver... :D

Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2.
Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??) :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nog een toevoeging, op www.japarts.nl kan je ook heel veel originele kleurlakken bestellen van Yamaha!
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Re: Lak voor je FS1

Bericht door GoM!cky »

Niels schreef:Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.

Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren.
Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden).
Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver... :D

Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2.
Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??) :shock:


Yoow Niels,
Is het ook mogelijk denk je om de echte originele kleur te bekomen? Want als je staaltje gaat meegeven (bijv. een ijzeren zijkapje) dan heb je dat probleem dat die kleur meestal al een beetje afgeschoten is van de zon :shock: :|
Er staat thuis nog een '70 klaar om op te maken FS1 Street, dat is de Candy Orange kleur, klopt hè?

Greetzzz
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

de échte originele lak is volgens mij niet meer te krijgen, die lak is ook al meer als 30 jaar oud :P er heeft wel een tijdje geleden op marktplaats een potje paarse originele lak te koop gestaan.
Volgens mij is het zelfs zo, dat de kleuren van yamaha, met dezelfde benaming, onderling zelfs afwijken :shock: (tenminste, dat verhaal heb ik wel eens gehoord), omdat de samenstelling soms veranderde
Street is volgens mijn mandarine orange
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Tombo schreef:de échte originele lak is volgens mij niet meer te krijgen, die lak is ook al meer als 30 jaar oud :P er heeft wel een tijdje geleden op marktplaats een potje paarse originele lak te koop gestaan.
Volgens mij is het zelfs zo, dat de kleuren van yamaha, met dezelfde benaming, onderling zelfs afwijken :shock: (tenminste, dat verhaal heb ik wel eens gehoord), omdat de samenstelling soms veranderde
Street is volgens mijn mandarine orange


Just Tombo da is de kleur Mandarin Orange :D idd ge hebt gelijk, ik zit nog een ander kleurbenaming te mixen vrees ik :s sorryy ... hehehe
die Mandarin moet ik hebben 8)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: Lak voor je FS1

Bericht door Niels »

GoM!cky schreef:
Niels schreef:Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.

Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren.
Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden).
Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver... :D

Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2.
Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??) :shock:


Yoow Niels,
Is het ook mogelijk denk je om de echte originele kleur te bekomen? Want als je staaltje gaat meegeven (bijv. een ijzeren zijkapje) dan heb je dat probleem dat die kleur meestal al een beetje afgeschoten is van de zon :shock: :|
Er staat thuis nog een '70 klaar om op te maken FS1 Street, dat is de Candy Orange kleur, klopt hè?

Greetzzz


De kleuren die ik heb (ook mandarin orange) zijn splinternieuwe kleurdelen en die hebben dus nog nooit zonlicht gezien. Vandaar dat je daarvan de kleur bij kan laten maken...
Het is dat je in België woont, maar anders kon ik wel een keer mee gaan met het lampoortje wat ik in die kleur heb. :roll:

Bij AMI maken ze de lak zelfs na zoals ie vroeger ook gespoten werd (3 componenten) en dat onderscheid zich (bijna) niet van originele lak! :shock:
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Re: Lak voor je FS1

Bericht door GoM!cky »

Niels schreef:
GoM!cky schreef:
Niels schreef:Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.

Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren.
Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden).
Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver... :D

Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2.
Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??) :shock:


Yoow Niels,
Is het ook mogelijk denk je om de echte originele kleur te bekomen? Want als je staaltje gaat meegeven (bijv. een ijzeren zijkapje) dan heb je dat probleem dat die kleur meestal al een beetje afgeschoten is van de zon :shock: :|
Er staat thuis nog een '70 klaar om op te maken FS1 Street, dat is de Candy Orange kleur, klopt hè?

Greetzzz


De kleuren die ik heb (ook mandarin orange) zijn splinternieuwe kleurdelen en die hebben dus nog nooit zonlicht gezien. Vandaar dat je daarvan de kleur bij kan laten maken...
Het is dat je in België woont, maar anders kon ik wel een keer mee gaan met het lampoortje wat ik in die kleur heb. :roll:

Bij AMI maken ze de lak zelfs na zoals ie vroeger ook gespoten werd (3 componenten) en dat onderscheid zich (bijna) niet van originele lak! :shock:


Dju das wel spiijtig kunne we da nie regelen dan? miss op die rondrit ofzo, als je me de prijs kan geven?
Daar oeten we iets op vinden en die AMI lakken die ook zelf als ik de tank + kappen meegeef?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

AMI maakt alleen de lak, die moet je dan ook nog ergens laten spuiten. Het kostte mij voor 2 componentenlak (dus metallic) 50 euro voor ene halve liter en dat is genoeg voor een oud type kleurensetje.

Jah, ik kan de lak ook niet voor je laten maken, want het is niet zomaar in de buurt hier :roll:

En een zeldzaam lampoortje uitlenen aan iemand in België is ook weer zoiets :oops:
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Niels schreef:AMI maakt alleen de lak, die moet je dan ook nog ergens laten spuiten. Het kostte mij voor 2 componentenlak (dus metallic) 50 euro voor ene halve liter en dat is genoeg voor een oud type kleurensetje.

Jah, ik kan de lak ook niet voor je laten maken, want het is niet zomaar in de buurt hier :roll:

En een zeldzaam lampoortje uitlenen aan iemand in België is ook weer zoiets :oops:


Ja dat begrijp ik wel dat moet je niet doen dat uitlenen, niet dat ik niet voorzichtig zou zijn maar da moet ge echt nie doen... kzou da zelf ook nie doen, das een zeldzaam stukje hè... :shock:
Kzal wel es horen of ik hier niks in de omstreken vind anders ... hoeveel km zit er tussen ons?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik denk ongeveer 200 km. :roll:

ALs je echt de lak wilt hebben kunnen we eventueel wel iets regelen dat ik het laat maken, alleen dan heb je wel een heel groot probleem met versturen :shock:

Stel nou, dat tijdens het versturen de deksel van het blik raakt ofzo :roll:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

dat gaat niet zomaar los volgens mij :P gewoon helemaal onder ducktapen dan kan er niet veel gebeuren
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jah, maargoed, je weet niet hoe ze ermee omgaan bij de TNT :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

bubbeltjesfolie enzo
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Hehehe, ja en wat kost me dat dan? Je hebt gezegd dat je bijna niet het verschil ziet met de echte lak Mandarin Orange hè...Ik geloof je op je woord...:-)
Wat zou me dat kosten? En zoals Tombo zegt, kan de rnie veel gebeuren denk ik als ze de deksel helemaal onder ducktapen en bubbeltjesfolie errond en dan nog een bekisting met Fragile Highly Exclusiv Paint for FS1 Mandarin Orange erop gedrukt en natuurlijk de 3 bodygaurds erbij die de boel bewaken, hahahahah... Das net erover zeker? LOLOLOL

Greetzz,
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

:lol:

Het gaat je dan iets meer dan 100 euro aan lak kosten (omdat zilvergrijs er dan ook bij zit) en dan heb je nog geen spuiter die je ook nog moet betalen.
En dat is dan zonder verzendkosten. :roll:
Plaats reactie